  • 11. Data: 2010-12-27 21:52:14
    Temat: Re: Maly problem z blogiem
    Od: Awu <a...@o...pl>

    W dniu 12/27/2010 10:40 PM, Olgierd pisze:

    > Nie, oczywiście, że w takim przypadku nie.
    > Mam jednak wrażenie, że ów link miał być formą "zapłaty" za
    > rozpowszechnienie fotografii na własnej stronie. Może źle zrozumiałem.

    Dokladnie zrozumiales:)
    Ogolnie chcialbym byc fair w stosunku, do portalu, z ktorego czerpalbym
    zdjecia ( bo swoja wiedze mam, ale nie mam zdjec:) ) i w ten sposob
    poinformowac swojego czytelnika, ze zdjecia pochodza z takiego a takiego
    portalu. Moim zdaniem podanie informacji oraz bezposredniego linka do
    tego portalu byloby uczciwe, poniewaz w jakis sposob przyczyniam sie do
    ich propagacji w internecie :)

  • 12. Data: 2010-12-27 21:55:35
    Od: Awu <a...@o...pl>

    W dniu 12/27/2010 8:29 PM, mvoicem pisze:

> [...]
    >
    > Czyli ani cytat, ani w ogóle użycie, tylko informacja o tym że gdzieś
    > tam w sieci są zdjęcia godne uwagi. Gdzie tu miejsce na jakąkolwiek

    Tak to ma mniej wiecej wygladac. Poniekad jest to wykorzystywanie
    czyjejs pracy, dlatego stwierdzilem, ze milo bedzie jak przynajmniej w
    ten sposob(czyli link zwrotny+info) odwdziecze sie za podlinkowanie
    zdjecia na swoim blogu.

  • 13. Data: 2010-12-27 22:39:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 27 Dec 2010 22:52:14 +0100, Awu wrote:

    > Moim zdaniem podanie informacji oraz bezposredniego linka do tego
    > portalu byloby uczciwe, poniewaz w jakis sposob przyczyniam sie do ich
    > propagacji w internecie

    Wobec tego nic nie stoi na przeszkodzie, byś im zaproponował taki układ.

    (Natomiast jestem ciekaw czy większą atrakcją będą dla Ciebie te zdjęcia,
    czy też linki od Ciebie dla portalu ;-) tak szczerze.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 14. Data: 2010-12-28 09:39:21
    Od: Awu <a...@o...pl>

    W dniu 12/27/2010 11:39 PM, Olgierd pisze:

    > Wobec tego nic nie stoi na przeszkodzie, byś im zaproponował taki układ.
    >
    > (Natomiast jestem ciekaw czy większą atrakcją będą dla Ciebie te zdjęcia,
    > czy też linki od Ciebie dla portalu ;-) tak szczerze.

    Zdecydowanie zdjecia, bo fizycznie nie mam czasu i mozliwosci by je
    zrobic, poniewaz akurat ta tematyka w naszym pieknym kraju bardzo kuleje
    i nie ma sie na czym wzorowac, stad tez konieczne wsparcie z zagranicy.
    A linki? Coz, troszke malo mnie obchodza, bo beda dotyczyly zaledwie
    kilku portali, co jest kropla w morzu potrzeb w celu wypozycjonowania
    strony, ktorej poniekad ten blog bedzie czescia. Bardziej licze na to,
    ze wlasnie wiedza z tego zakresu, ladnie podana i prosto opisana bedzie
    motywacja dla tych, ktorzy chcieliby a jednak sie boja:)
    Jak sam widzisz wszystko szczerze i bez sciemniania:)

  • 15. Data: 2010-12-28 09:51:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.12.2010 10:39, Awu pisze:
    > Jak sam widzisz wszystko szczerze i bez sciemniania:)

    No i czego oczekujesz? Pochwały swojego zachowania? Łamiesz prawo, a do
    tego bezczelnie się chwalisz, że na cudzej pracy chcesz żerować.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 16. Data: 2010-12-28 10:17:50
    Od: Awu <a...@o...pl>

    W dniu 12/28/2010 10:51 AM, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No i czego oczekujesz? Pochwały swojego zachowania? Łamiesz prawo, a do
    > tego bezczelnie się chwalisz, że na cudzej pracy chcesz żerować.

    Przemyslawie Adamie,
    po pierwsze,nie lamie prawa, bo jak sam pewnie doczytales dopiero
    chcialbym cos takiego zrobic, stad pytanie czy bedzie to mozliwe w
    dodatku bez jego lamania.

    Po drugie nie chwale sie, tylko podaje pewne mozliwosci, jakie widze i
    jakich chcialbym uzyc by wlasciciele portali nie czuli sie pokrzywdzeni.

    Po trzecie doczepiles sie do wyjasnienia, jakie zostalo przeslane
    Olgierdowi wnioskuje wiec, popraw mnie jesli sie myle, ze tak na dobra
    sprawe wolales dorzucic swoje trzy, nic nie wnoszace do dyskusji,
    grosze, zamiast udzielic sie w glownym watku i postarac sie pomoc, bo w
    sumie sam nie masz pojecia o co biega a tak, przynajmniej nazwisko
    pojawia sie w dyskusji. Nie wazne jak i gdzie, wazne, ze sie pojawia:)

    Jesli masz cos sensownego do napisania w tym temacie to pisz a bicie
    piany zostaw sobie na wieczor, przy piffku.

    Awu

  • 17. Data: 2010-12-28 11:06:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2010 22:55), Awu wrote:

> [...]
    > czyjejs pracy, dlatego stwierdzilem, ze milo bedzie jak przynajmniej w
    > ten sposob(czyli link zwrotny+info) odwdziecze sie za podlinkowanie

    No to zdecyduj się jak to ma wyglądać. Bo potwierdziłeś zarówno wersję
    Olgierda jak i moją, a wersje te są sprzeczne :).

    p. m.

  • 18. Data: 2010-12-28 11:19:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.12.2010 11:17, Awu pisze:

    > Przemyslawie Adamie,

    Anonimie.

    > po pierwsze,nie lamie prawa, bo jak sam pewnie doczytales dopiero
    > chcialbym cos takiego zrobic,

    No to ,,masz zamiar łamać prawo'' i pomimo wielokrotnych wyjaśnień, że
    to łamanie prawa uparcie twierdzisz, że jesteś zajefajny, bo
    zgratyfikujesz im to linkiem.

    >stad pytanie czy bedzie to mozliwe w
    > dodatku bez jego lamania.

    No i odpowiedziano ci, że nie. A jednak uparcie twierdzisz, że tak
    będziesz robić.

    > Po drugie nie chwale sie, tylko podaje pewne mozliwosci, jakie widze i
    > jakich chcialbym uzyc by wlasciciele portali nie czuli sie pokrzywdzeni.

    No i ci odpowiedziano, że to musisz ich zapytać. Jeżeli uznają, że twoja
    gratyfikacja jest wystarczająca, to wszystko w porządku. Ale nie
    ściemniaj, że przelecisz facetowi żonę, ale w zamian rozpowiesz jaki z
    niego super gość, więc nie powinien się chłop czuć pokrzywdzony.

    Jak już ci powiedziano: idź do niego, spytaj. W końcu może faktycznie mu
    to odpowiada.
    A na razie opisujesz, że wiesz dobrze, że mu to nie odpowiada, ale w
    końcu jesteś taki Pan Szczery, więc szczerze się przyznajesz, że pewnie
    twoje rozpowiadanie że on jest super gość mu nie spasi, ale w końcu ty
    masz chcice i bez tego nie da rady, więc ostatecznie to postanawiasz mu
    tę żonę przelecieć, a sumienie sobie zamydlić zadośćuczynieniem, które
    co prawda sam czujesz że nie jest właściwe, ale może jednak któryś z
    grupowiczów by cię pogłaskał i powiedział, że jest właściwe.

    Tak ja zrozumiałem twoją wypowiedź. Jeśli źle, to wyjaśnij.

> [...]
    > sprawe wolales dorzucic swoje trzy, nic nie wnoszace do dyskusji,
    > grosze, zamiast udzielic sie w glownym watku i postarac sie pomoc,

    Jakiej pomocy potrzebujesz? Prawną odpowiedź dostałeś. To niezgodne z
    prawem. Nie odpowiadała ci, więc dorzuciłem etyczną i moralną ocenę, to
    ją również odrzucasz.
    Jedyne co mi przychodzi na myśl, to że nie radzisz sobie z sytuacją i
    pomimo świadomości, że postąpisz źle, zamierzasz to uczynić i potrzebna
    ci pomoc duchowego przewodnika etycznego/religijnego w zależności od
    wyznawanej wiary.

    > bo w
    > sumie sam nie masz pojecia o co biega a tak, przynajmniej nazwisko
    > pojawia sie w dyskusji. Nie wazne jak i gdzie, wazne, ze sie pojawia:)

    No właśnie się nie pojawia. Tchórzliwie skrywasz się za ksywką i
    oczekujesz albo Nie Wiadomo Czego albo odpowiedzi na pytanie zgodnej nie
    ze stanem faktycznym, a z twoim oczekiwaniem.

  • 19. Data: 2010-12-28 11:24:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.12.2010 12:06, mvoicem pisze:
    > No to zdecyduj się jak to ma wyglądać. Bo potwierdziłeś zarówno wersję
    > Olgierda jak i moją, a wersje te są sprzeczne :).

    Ja rozumiem jednoznacznie: Gość chce zasadzić w swojej publikacji
    zdjęcie. I nie chce wot tak zasadzić zdjęcia gwałcąc wszelkie prawa
    autorskie, tylko wspaniałomyślnie (wg jego opinii) chce ,,wynagrodzić''
    właścicielowi autorskich praw majątkowych jego straty poprzez jawne i
    publiczne obwieszczenie czyje prawa pogwałcił. I poszukuje
    potwierdzenia, że tak robiąc, zrobi dobrze prawnie/etycznie/cokolwiek.

  • 20. Data: 2010-12-28 12:00:22
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Awu <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > stronie linkowal do konkretnego zdjecia za jednej ze stron, z dopiskiem
    > z ktorej strony pochodzi zdjecia + link do tej strony (czasami beda to
    > obcojezyczne pokrewne blogi, ale nie nie bedzie to regula).
    > Mam jednak watpliwosci, czy takie linkowanie byloby zgodne z prawem,
    > aczkolwiek, jakby nie bylo, dana strona bedzie miala zwiekszona
    > ogladalnosc (i popularnosc) z powodu pelnej informacji i podlinkowania.
    > Czy w taki sposob da sie zalatwic moj problem, czy trzeba pisac do
    > kazdego z wlascicieli portali o zgode na podlinkowanie?

    Jesli chcesz umieszczać ściągnięte fotki to musisz zapytać o zgodę.

    Wykonaj tą stronę z ich zdjęciami ale na samej górze napisz
    "PREZENTACJA". Jeśli strona jest edukacyjna (nie biznesowa)
    to prawdopodobnie wyrażą zgodę bez żadnych opłat.

    W innych przypadkach tak jak w google - tylko linki do fotek
    (no chyba, że otwarcie zabronią publikacji tych fotek, to nawet
    google takie usuwa).

    Nie dyskutuj tylko działaj.

    Andrzej.