  • 21. Data: 2010-12-28 14:46:21
    Temat: Re: Maly problem z blogiem
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 28 Dec 2010 12:24:37 +0100, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ja rozumiem jednoznacznie: Gość chce zasadzić w swojej publikacji
    > zdjęcie. I nie chce wot tak zasadzić zdjęcia gwałcąc wszelkie prawa

    Nb. pomijając paradność wizji, gdzie będę "robił dobrze" Onetowi --
    "wziąłem sobie fotkę, ale macie linka ode mnie", to trzeba brać pod uwagę
    jeszcze takie coś, że ów portal może mieć zdjęcia na licencji bez
    możliwości udzielania sublicencji (np. od agencji jak EPA czy innej). I
    wówczas nawet gdyby bardzo chcieli się dzielić zdjęciem z blogiem, to nie
    mogą.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 22. Data: 2010-12-28 15:04:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2010 17:06, Olgierd pisze:

    > Otóż i jesteś w mylnym błędzie, co do zasady to nie będzie "cytat", lecz
    > "przedruk", a więc nie art. 29 pr.aut. lecz art. 25 ust. 1 pkt 1 lit. b w
    > zw. z ust. 2 pr.aut.
    >
    > Mogę sobie wyobrazić "cytat" zdjęcia (art. 29 ust. 1 pr.aut.), ale z
    > uwzględnieniem ograniczeń tam wskazanych: jak w całości to "drobny
    > utwór", i tylko jeśli jest to podyktowane tam wskazanymi celami.

    Chwila... Nie wiem czy wiesz, jak to się robi od strony kodowania...

    Bierzesz adres zdjęcia i podajesz go (odpowiednio) na swojej stronie, a
    przeglądarka wyświetla je razem z resztą strony.

    Technicznie rzecz biorąc osoba "wystawiająca" stronę z "cytowanym"
    zdjęciem de facto tylko mówi "popatrz tam" - i to oglądająca
    przeglądarka tam "patrzy".

    Co innego jeśli ktoś skopiuje to zdjęcie do siebie, na swój serwer.

    Przykład:

    <IFRAME src="http://www.wp.pl" width="400" height="500" scrolling="auto"
    frameborder="1"></IFRAME>

    To umieści na mojej stronie, w małej ramce, całą stronę Wirtualnej Polski.

    I jak ma się do tego prawo autorskie? Bo technicznie rzecz biorąc jest
    to tylko wskazanie "patrz sobie przez małe okienko tam: www.wp.pl".

  • 23. Data: 2010-12-28 15:52:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 28 Dec 2010 16:04:17 +0100, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Technicznie rzecz biorąc osoba "wystawiająca" stronę z "cytowanym"
    > zdjęciem de facto tylko mówi "popatrz tam" - i to oglądająca

    Rozumiem, że to taki "myk na Wykop", tylko w odniesieniu do fragmentu
    strony?