  • Data: 2007-07-25 11:59:16
    Temat: MULTIMEDIA
    Od: "WaterMAn" <g...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Chciałby prosić o poradę.

    Zacznę od początku. Firma Multimedia Polska przez 7 miesięcy nie przesyłała
    mi rachunków za telewizję kablową (przełom roku 2005/2006). Ja co miesiąc
    wpłacałem na konto kwotę ustalona abonamentem. Gdy jednak chciałem odliczyć
    sobie od podatku kwotę za Internet, zwróciłem się do Multimedia Polska
    oddział w łodzi z prośbą o wydanie duplikatów faktur. Okazało się iż system
    gdzieś mnie zgubił !! Płatności nie były księgowane a faktury wystawiane.
    Napisaliśmy pismo z prośbą o wyjaśnienie. Po 2 tygodniach otrzymaliśmy
    telefon od pani kierownik strefy z informacją iż faktura jest już
    wystawiona. Fakturę otrzymaliśmy - zbiorczą a na dodatek z adnotacją DO
    ZAPŁATY. Uniemożliwiło nam to odliczenie od podatku kwoty za Internet bo
    płatność była na rok 2006. Po kolejnych telefonach i rozmowach oraz okazaniu
    dowodów wpłat - przeksięgowano zaległość. Okazało się jednak iż w między
    czasie zmienił się abonament. Z tego tytuły wynikła niedopłata. Ponad 300
    złotych. Dopiero gdy zagroziliśmy iż skierujemy sprawę do sądu i zgłosimy
    fakt nie wystawiania faktur a brania zapłaty do urzędu skarbowego, pani
    kierownik postanowiła sprawę umorzyć i zaproponowała iż zmieni nam umowę na
    korzystniejszą. Podpasaliśmy umie na rok i uważaliśmy sprawę za załatwioną.
    W zeszłym miesiącu postanowiłem przed czasem podpisać umowę na następny rok
    chcąc uniknąć droższego okresu przejściowego. Okazało się iż na koncie jest
    zaległość i umowy podpisać nie mogę. Po kilku dniach przyszło pismo z
    wezwaniem do zapłaty i wyszczególnieniem 3 faktur z bieżącego roku, za które
    nie zapłaciliśmy. Udaliśmy się z żoną do siedziby Multimedia w łodzi przy
    ul. Pojezierskiej (14 lipca Br.). Okazaliśmy dowody wpłaty od grudnia UR.
    Pani sprawdziła i faktycznie wpłaty te były zaksięgowane i nie pokrywały się
    z wezwaniem do zapłaty. Kazała nam napisać pismo z reklamacją i złożyć je na
    dziennik. Tak też zrobiliśmy. W dniu wczorajszym stwierdziłem iż telewizja
    kablowa i Internet nie działają. Pani na infolinii powiedziała iż zostały
    odłączone z uwagi na zaległości w płatnościach. Wydaje mi się iż prawo
    unijne wyklucza możliwość odłącznie przed rozpatrzeniem reklamacji a prawo
    unijne jest nadrzędne. Pani oznajmiła mi, iż obowiązuje regulamin i nic
    innego ich nie obchodzi. Powiedział iż powinniśmy najpierw zapłacić a
    później czekać na odpowiedź. Nie rozumiem czemu miałbym płacić skoro
    udowodniłem w siedzibie firmy iż wezwanie do zapłaty jest bezpodstawne,
    płaciłem za miesiące wyszczególnione w wezwaniu.

    Proszę o poradę - co powinienem w tej sprawie zrobić.

    Uważam iż zostaliśmy skrzywdzeni.

    pozdrawiam

    --
    Grzegorz Pawliczak