  • 201. Data: 2024-06-26 16:05:32
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 13:35, J.F pisze:
    > Mamy przekop Mierzeji. I bedziemy mieli CPK ?

    Do przekopu NIK się przystawił wykazując, ze od początku było wiadomo,
    ze się nie zmieszczą w budżecie. Ja się zastanawiam, po kiego grzyba tam
    śluza. Historycznie rzecz biorąc tam były wcześniej przerwy. Pilawa jest
    niedaleko. Jaka tu może być różnica poziomów? Wydaje mi się, że po
    prostu przekop było zrobić i byłoby taniej.

    Po za tym nie rozumiem ten upór w przekształceniu Elbląga w port
    pełnomorski. Jeśli dotychczasowe nam nie wystarczają, to mamy szereg
    portów z większym potencjałem, tych, które maja dostęp do pełnego morza.

    > I największy posąg Chrystusa Króla mamy.

    To po prostu atrakcja mająca przyciągnąć turystów.

    > Zeby tak jeszcze jakis sukces w piłce kopanej ?

    Sport, jak sport. Powiedz, jakie to ma znaczenie, które miejsce tam
    zajmiemy? Jakby jeszcze na mistrzostwo mieli szanse.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 202. Data: 2024-06-26 16:28:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 16:02, J.F pisze:
    > No nie wiem, czy się tak bali. Chyba nie. Jakby się bali, to by
    > wystarczyło nagłośnić ryzyko w TVP, a nie zakazywać ?

    Przecież nie zabraniali do kościoła

    > Poboczna sprawa - Kościół chyba utracił sporo wpływów pieniedzy. A
    > jakoś nie narzekał. Wierni się skrzyknęli, PiS im po cichu
    > zrekompensował, czy taca to juz marginalny dochód?

    Jak na mszę przyjdzie kilka osób, to0 jaki może być dochód z koszyczka?

    > Ale chcą mieć "uświadomionego wiernego", to wypada czegoś nauczyc i
    > wymagać od młodzieży.

    OK! Ale czy trzeba tego uczyć kilkanaście lat?

    > Ciekawsze pewnie tak, ale co ma być ciekawego na mszy?

    Kazanie - byle nie o polityce.

    > Za to coś mi się widzi, ze KK sobie napsuł nauką religii w szkole.

    Napsuł, nie tyle samą religią w szkołach, co upaństwowieniem tego. Bo
    akurat udostępnienie sal uważam za mądre. My plątaliśmy się po mieście
    do salek katechetycznych.

    > Raz, że widać nieciekawe, dwa, że nie mają wiele sensownego
    > młodzieży do powiedzenia. O grzesznych stosunkach, o grzesznej
    > antykoncepcji, starszej młodzieży, która się właśnie wchodzi w okres
    > seksualny? Dodaj, ze sporo tych katechetów to "kościelny beton", a
    > trafiają w buntujących się nastolatków. Każda bzdura zostanie
    > wyciągnięta.

    Bo uważam, że to powinno być bardziej religioznawstwo, niż nauka jedynie
    słusznej doktryny.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 203. Data: 2024-06-26 16:30:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 08:27, Kviat pisze:

    > Najwyraźniej mamy inną definicję normalnie funkcjonującego społeczeństwa.

    Najwyraźniej mamy inną definicję nauki, skoro w dyskusji o naukowych
    podstawach i próbach estymacji wyników lokdalnów powołujesz się na
    kwestię baśniowych stworów i kolorów skóry.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 204. Data: 2024-06-26 17:03:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Takie jak ta od której zaczeła się ta dyskusja?

    Na przykład. To może w drugą stronę - jak lokdalny były dobre to byly
    naukowe. Jak się zesrały to się okazuje że naukowo nie da się ich
    zmierzyć. To kiedy się nauka myliła?:P

    > Jaka wiekszość artykułow? Dałeś przykład jednego powodowany tym, że
    > odwołał sie do niego jakiś facet z UJ, który zdaje się nawet nie jest
    > specjalistą epidemiologiem.

    No dobra - dopuściłem się (nieświadomie) małej manipulacji - to nie
    facet z UJ, tylko on przytacza artykuł. Ten artykul znajduje się na
    stronie... science. Źródła są podane w opisie filmu.

    > Nie, bo mammografia dotyczy tylko kobiet a lockdown np. w zakresie
    > transmisji dotyczy wszystkich.

    A powinien grup ryzyka. Nie chcemy żeby _one_ się zarażały i blokowały
    służbę zdrowia - temu służy lokdałn.

    > Nic podobnego nie zauważylem. Od szurów wyzywano bo ktoś zanegował
    > potrzebe zamykania lasów?

    Też był taki przypadek. Któryś twierdził, że jakby nie zamknąć lasów, to
    ludzie będą łazili do lasów i tłumowali się przy wejściu do lasów i
    dlatego to była słuszna decyzja.

    Ale skupmy się na przykład na tym że lokdalnowano ludzi spoza grup
    ryzyka na same grupy ryzyka nie nakładając w zasadzie żadnych
    ograniczeń. Albo jak już wiadomo było że szczepioenie nie wpływa
    istotnie na transmisję wirusa, to rozsądnie myślący ludzie byli przeciw
    odbieraniu praw obywatelskich niezaszczepionym. Albo że jak skuteczność
    szczepienia zanika w 6 miesięcy a ludzi szczepimy przed wakacjami to w
    sezonie zachorowań jej skuteczność wynosi okrąge zero. Ba - pamiętam że
    nawet za mówienie, że to przecież choroba sezonowa byłem nazywany szurem:P

    No powiedź jak to jest że miałem trzy dawki i dość imponującą żóltą
    książeczkę a kwiat nazywa mnie antyszczepem?:P Poważnie nie zauważyłeś
    nagonki na wszskich którzy kwestionowali oczywistą oczywistość
    "naukowego konsensusu" (który notabene był sygnowany przez najbardzoej
    skompromitowaną organizację _polityczną_ na świecie - WHO jest agendą
    ONZ). "Lokdaln dla niezaszczepionych, natychmiast!" pamiętasz to - to
    było w czasach jak już wiadomo bylo że nie ma podsaw do twierdzenia że
    szczepienia ograniczają transmisję.

    > Nie jesteś każdy :) A ZCP bardziej się doszurzyłeś właśnie w temacie
    > szczepionek.

    Tylko się okazało że wszystko za co mnie nazywano szurem było po prostu
    faktami. Przecież to co napisałem, że szczepionka na kowid będzie taka
    jak na grypę praktycznei w każdym aspekcie - skuteczności, sezonowości i
    tego jak zakonczy pandemię. Przypomnę tylko spór z kviatkiem - po 20
    tygodniach skuteczność szczepionki zanika (nie ja wymyśliłem - badania
    angielskiego min zdrowia) a większość ludzi była szczepiono więcej niż
    20 tygodni - ergo w ich przypadku szczepionka jest nieszkuteczna.
    Kwiatek twierdził że skoro zanika to znaczy że działa;)

    > Chcesz powiedzieć, że mozesz poprawnie ekstrapolować dowolną krzywą na
    > podstawie tylko kilku wartości w dodatku pochodzacych z różnych zbiorów
    > danych? :) Zacząłeś używać tej metaanalizy jako jakieś wytrychu, którym
    > mozna wszystko wytłumaczyć.

    Za cienki w uszach jestem - źródło masz podane - to science.org - dość
    zacna strona. A ty chcesz powiedzieć że naprawdę nie mamy żadnych
    narzędzi do oceniania skuteczności lokdalnu. Bo wiesz - jak go
    wprowadzaliśmy to miał naukowe podstawy. A teraz co - naukowo nie
    wiadomo czy zadziałał czy nie?

    > Mam wątpliwości co są one warte.

    No weź - nie bądź szur - naukowcy się napracowali a ty będziesz
    kwestionował?:P

    > To by sie istotnie przydało.

    Wynik mógłby się nie spodobać. O ile dość zgodnie obecnie się dochodzi
    do wniosku że ilość żyć uratowanych dzięki lokdałnom albo wręcz
    utraconych w ich wyniku nie jest _ststystycznie_ istotny, to jak
    policzysz dalszą długość trwania życia to będzie pewnie dupa.
    Wymieniliśmy (o ile) życie głównie schorowanych starych ludzi, którzy
    mieli przed sobą zwykle kilka lat, na dość przypadkowe ofiary, które
    czasem były w sile wieku a więc miały tych lat średnio wiecej. Jak
    wszystko podliczysz, to przy odrobinie pecha wyjdzie ci, że wydaleś
    milotych żeby finalnie skrócić średnią dalszą oczekiwan a długość
    życia... Kwiatek się może oburzać, ale tak waśnie ocenia się skuteczność
    procedur medycznych. W przypadku kowida jakoś nikt do tematu wracać nie
    chce - a dlaczego, skoro zrobiono słusznie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 205. Data: 2024-06-26 17:15:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 10:08, Kviat pisze:

    > No ba! Nawet pogodę potrafimy przewidzieć. Na najbliższe dwa tygodnie?

    Ale klimat już umiemy - tak - a skąd wiemy, skoro nie mamy "ziemi
    kontrolnej"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 206. Data: 2024-06-26 17:46:05
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.06.2024 o 16:30, Shrek pisze:

    > Najwyraźniej mamy inną definicję nauki, skoro w dyskusji o naukowych
    > podstawach i próbach estymacji wyników lokdalnów powołujesz się na
    > kwestię baśniowych

    Te twoje naukowe estymacje są tak samo baśniowe, jak przewidywanie
    pogody na 2 lata do przodu.

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 207. Data: 2024-06-26 17:59:48
    Temat: Re: Tylko wiara w dogmat jedynie słusznego "konsensusu" może nas ocalić [Was: Lokdałny]
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 17:46, A. Filip pisze:

    > Nie mamy naukowego konsensusu na miarę Marksizmu-Leninizmu albo Teologii?
    >
    > Szopka z globalnym ociepleniem trwa już tyle że _niektóre_ prognozy
    > powinny się zacząć sprawdzać lub nie w obserwowalnej rzeczywistości.
    > Ja nie zauważyłem "sprawdzalności prognoz" w propagandzie więc w
    > ciemno obstawiam że jest góra "mieszana".

    W Trójce jacyś ekolodzy przytoczyli dane, że za to człowiek przyczynia
    się od ocieplenia klimatu. Zaskoczył mnie odsetek naukowców
    przychylających się do tego stwierdzenia. 56%.
    Kim są ci z puli 44%?

    Robert

  • 208. Data: 2024-06-26 18:15:03
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.06.2024 o 17:03, Shrek pisze:

    > Na przykład. To może w drugą stronę - jak lokdalny były dobre to byly
    > naukowe. Jak się zesrały to się okazuje że naukowo nie da się ich
    > zmierzyć. To kiedy się nauka myliła?:P

    Ja pierdolę... przecież od początku było jasne, że lokdałny będą miały
    negatywne skutki.
    Lokdałnów nie wprowadza się codziennie, bo ponieważ, tadam... mają
    negatywne skutki.

    A ty się tu brandzlujesz, że lokdałny miały negatywne skutki i że ktoś
    sprawdza jak bardzo te skutki były negatywne. No były negatywne.

    Przyjmij w końcu do wiadomości, że nikt nie wiedział co się stanie jeśli
    pozostawi się to na "wolę nieba".
    I po drugie, nikt normalny nie sprawdza naukowo jak potoczyłaby się
    przyszłość gdyby lokdałnów nie było.

    Oczywiście, pewnie znajdziesz w necie jakieś książki fantasy co by było
    gdyby Ulrich von Jungingen wygrał bitwę pod Grunwaldem, ale nikt tego
    nie bierze na poważnie.
    Oprócz szurów. Bo szury zawsze mają rację.

    Ale nauka tak nie działa.

    > No dobra - dopuściłem się (nieświadomie) małej manipulacji - to nie
    > facet z UJ, tylko on przytacza artykuł. Ten artykul znajduje się na
    > stronie... science. Źródła są podane w opisie filmu.

    Więc są dwie możliwości, albo ten koleś, albo/i ty, nie zrozumieliście
    tego artykułu. Albo to były spekulacje, a nie praca naukowa.

    "ocenia skuteczność lokdalnów jako niską lub zerową"

    Czyli co z czym porównuje?
    Lokdałny z _hipotetycznym_ brakiem lokdałnów?

    To tak jakbyś skutki wygranej bitwy pod Grunwaldem porównywał z
    _hipotetycznymi_ skutkami przegranej bitwy pod Grunwaldem.
    Serio? W/g ciebie to jest metoda naukowa?

    Wiesz co historycy mówią o takich, którzy "co by było gdyby"?

    > A powinien grup ryzyka.

    Czyli jak?

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 209. Data: 2024-06-26 18:33:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.06.2024 o 17:15, Shrek pisze:

    > Ale klimat już umiemy - tak - a skąd wiemy, skoro nie mamy "ziemi
    > kontrolnej"?

    Nie umiemy. Robimy to z pewnym prawdopodobieństwem.
    To jest fchuj daleko od umiemy.

    Z drugiej strony, to całkiem ciekawa analogia.
    Możemy siedzieć i nic nie robić... albo znacznym kosztem i wysiłkiem
    zacząć dbać o środowisko i odchodzić od paliw kopalnych.
    Po chuj wprowadzamy te wszystkie zakazy i nakazy ekologiczne,
    segregujemy śmieci itd.?
    Niech dalej wycinają lasy, zobaczymy co się stanie i porównamy skutki.
    Przecież zawsze może się zdarzyć, że rośliny i zwierzęta nabiorą
    naturalnej odporności. Te które wymrą, to wymrą i chuj z nimi. Po co
    ponosić te nikomu niepotrzebne koszty?

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 210. Data: 2024-06-26 18:46:09
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > W Trójce jacyś ekolodzy przytoczyli dane, że za to człowiek przyczynia
    > się od ocieplenia klimatu. Zaskoczył mnie odsetek naukowców
    > przychylających się do tego stwierdzenia. 56%.

    https://pbs.twimg.com/media/F_TwVf3WYAAxlzX?format=j
    pg&name=900x900

    > Kim są ci z puli 44%?

    Ci co nie załapali się na granty.