  • 191. Data: 2024-06-26 09:53:00
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiemy - mamy metaanalizy, zakładam że mieliśmy jakieś przewidywania

    Takie jak ta od której zaczeła się ta dyskusja?

    > zanim go wprowadziliśmy a nie zrujnujmy gospodarkę, edukacje i zdrowie
    > psychiczne i zobaczmy co się stanie. A w zasadzie nie zobaczymy bo się
    > nie da. Większość artykułów ocenia skuteczność lokdalnów jako niską lub
    > zerową. Co - nagle "nauka" już jest passe?

    Jaka wiekszość artykułow? Dałeś przykład jednego powodowany tym, że
    odwołał sie do niego jakiś facet z UJ, który zdaje się nawet nie jest
    specjalistą epidemiologiem.

    > Lokdałny były jak profilaktyka w zakresie raka prostaty przez
    > obowiązkowe badanie mamograficzne całości społeczeństwa niezaeżnie od
    > faktu posiadania penisa- także ten tego...

    Nie, bo mammografia dotyczy tylko kobiet a lockdown np. w zakresie
    transmisji dotyczy wszystkich.

    > Problem jest taki, że ludzi którzy dostrzegali oczywiste absurdy
    > wyzywano od szurów. A po latach okazało się że oni meli jednak rację i
    > jak się nad tym zastanowić to było to w sumie oczywiste. Zrobiono kurwę
    > z nauki i logiki i będzie to miało swoje konsekwencje, bo hasło "zaufaj
    > nauce" się mocno zużyło.

    Nic podobnego nie zauważylem. Od szurów wyzywano bo ktoś zanegował
    potrzebe zamykania lasów? Od szurów wysywano bo ktoś skrytykował
    niezamykanie kościołów?

    > Tak, ale każdego kto na to zwracał uwagę, robiono szurem, plaskoziemcą,
    > antyszczepem itp. Ja na przykład jestem doskonale wyszczepionym
    > antyszczepionkowcem:P

    Nie jesteś każdy :) A ZCP bardziej się doszurzyłeś właśnie w temacie
    szczepionek.

    > Dokładnie.

    > Jak się ich używa bez sensu to efekty są adekwatne.

    No tu pełna zgoda, ale nadal nie specjalnie wiadomo jak by to wyglądało
    bez leckdownów.

    > Bez przesady - są metaanalizy, mamy coraz więcej mocy obliczeniowej,
    > potrafimy już z dużą pewnością takie rzeczy robić. Gdybyśmy nie
    > potrafili to należałoby uznać że lokdałny nie mają naukowych podstaw i
    > są czymś na kształt równania Fermiego - zależy co sobie wstawisz w
    > założenia to efekty będą diametralnie różne a i tak nie możesz tego w
    > żaden sposób zweryfikować, bo nie masz "ziemi kontrolnej".

    Chcesz powiedzieć, że mozesz poprawnie ekstrapolować dowolną krzywą na
    podstawie tylko kilku wartości w dodatku pochodzacych z różnych zbiorów
    danych? :) Zacząłeś używać tej metaanalizy jako jakieś wytrychu, którym
    mozna wszystko wytłumaczyć.

    > Ma - podobne analizy wykazały w najlepszym przypadku że nie ma wsakzań
    > na skuteczność tych rozwiązań w takiej postaci jak je wprowadzono.

    Mam wątpliwości co są one warte. To już bardziej jakieś wymodelowanie
    byłoby przekonywujące. Tylko, że model dość skomplikowany.

    To by sie istotnie przydało.

    --
    Marcin

  • 192. Data: 2024-06-26 10:08:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.06.2024 o 06:36, Shrek pisze:

    > Bez przesady - są metaanalizy, mamy coraz więcej mocy obliczeniowej,
    > potrafimy już z dużą pewnością takie rzeczy robić.

    No ba! Nawet pogodę potrafimy przewidzieć. Na najbliższe dwa tygodnie?

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 193. Data: 2024-06-26 13:08:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > w kościołach się nie da, wszelkie ograniczenia w kościołach były
    > całkowicie bezprawne.... To jest najciekawsze. Ponieważ kościół postawił
    > na złego konia, to też dużo wiernych przez to stracił. Ogólnie nie
    > musiał się stosować do żadnych z ograniczeń, bo zagwarantowane jest to w
    > konstytucji i w konkordacie.

    To jest bardziej złożone, niż Ci się wydaje. Przede wszystkim ludzie,
    zwłaszcza starsi, się bali kontaktu w grupach. Ich nie trzeba było
    pilnować. Oni po prostu się bali iść do kościoła. To lepsze od zakazu.

    Młodzież, która się mniej bała, bo po pierwsze niespecjalnie wierzyła w
    sensowność tych zakazów, a po drugie jeśli nawet zachorowała, to
    znacząco mniejsze było to u nich niebezpieczeństwo i tak nie chodzi tak
    licznie na nabożeństwa. Kościół, to nie tylko niedzielna msza. Msze są
    codziennie. Jest też masa innych nabożeństw.

    Kościołowi udaje się przymusowo młodych dzieci przy okazji "Pierwszej
    Komunii Świętej" oraz "Bierzmowania". Bo tam jest sprawdzana obecność.
    Nie mnie to oceniać, tym nie mniej nie wiem, czy to najszczęśliwszy
    sposób, bo udział w tych nabożeństwach jest traktowany jako przymus.
    Może, jakby to było ciekawsze, a nieprzymusowe, to by więcej ludzi
    chodziło? Ale nie znam się na tym.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 194. Data: 2024-06-26 13:24:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 09:21, Kviat pisze:
    > Ale roznosili. Wystarczy, że nieumierający po siłowni pójdzie do
    > kościoła. Czyli na pilates tak, ale do kościoła zakaz?
    > Ale jak że to tak? Zakazywać młodym chodzenia do kościoła? Przecież oni
    > generalnie na kowid nie umierali...

    Jeśli założyć, że każda osoba mająca kontakt z COVID go roznosiła, to co
    za różnica, czy w kościele zaraziła, czy w domu tych dziadków. Uważam,
    że rozsądnie rzecz analizując cała panika i obostrzenia na tyle
    spowolniły udzielanie pomocy, co ludzie bardziej umierali od braku tej
    pomocy, niż od COVID.

    U nas SOR działa bardzo kiepsko, ale w czasach COVID, jak pojedynczo
    przepuszczali prze SOR osoby z podejrzeniem COVID, to blokowało to całe
    ratownictwo. Karetka z chorym stała godzinami przed szpitalem. Ilość
    karetek jest tak obliczona, że karetka ma dojechać do pacjenta w bodaj
    maksymalnie 15 minut, a potem albo mu udzielić pomocy, albo dostarczyć
    do SOR. Godzina statystycznie chyba wystarczy. I jak uwiążesz tę karetkę
    na 6 godzin pod SOR, to dla kolejnych 5 pacjentów brakuje. A w tej
    grupie 5 mogą być osoby, które naprawdę potrzebują pomocy pilnie.

    U nas często po prostu brakuje takiego prostego matematyczno-logicznego
    podejścia. Na siłę próbuje się udowodnić, że coś się da zrobić, choć
    gołym okiem widać, że nie da się. I to nie tylko COVID dotyczy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 195. Data: 2024-06-26 13:35:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jun 2024 13:24:43 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > że rozsądnie rzecz analizując cała panika i obostrzenia na tyle
    > spowolniły udzielanie pomocy, co ludzie bardziej umierali od braku tej

    Trudno powiedziec.

    Przy czym duże obostrzenia to u nas wprowadzili na początku 2020,
    a wtedy raczej było u nas mało nosicieli, to i zagrożenie Covidem
    niewielkie.

> [...]
    > maksymalnie 15 minut, a potem albo mu udzielić pomocy, albo dostarczyć
    > do SOR. Godzina statystycznie chyba wystarczy.

    Na prowincji może być gorzej, jak do szpitala 30km.

    > I jak uwiążesz tę karetkę
    > na 6 godzin pod SOR, to dla kolejnych 5 pacjentów brakuje. A w tej
    > grupie 5 mogą być osoby, które naprawdę potrzebują pomocy pilnie.

    Niby tak.
    Ale bardzo duża śmiertelność była dopiero pod koniec 2020, wcześniej
    jakoś karetki starczały.

    > U nas często po prostu brakuje takiego prostego matematyczno-logicznego
    > podejścia. Na siłę próbuje się udowodnić, że coś się da zrobić, choć
    > gołym okiem widać, że nie da się. I to nie tylko COVID dotyczy.

    Mamy przekop Mierzeji. I bedziemy mieli CPK :-)
    I największy posąg Chrystusa Króla mamy.

    Zeby tak jeszcze jakis sukces w piłce kopanej :-)

    J.

  • 196. Data: 2024-06-26 14:09:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Uważam, że rozsądnie rzecz analizując

    Potrafisz? Bo mam spore wątpliwości...

    Z twoich analiz czasem wynika, że mordercy z innego kraju siedzący w
    czołgu strzelając do rowerzysty jadącego we własnym mieście, to oni się
    tylko bronili przed zamachowcem.

    Także tego...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 197. Data: 2024-06-26 14:22:46
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-06-26 o 13:35, J.F pisze:
    > Zeby tak jeszcze jakis sukces w piłce kopanej ?

    6 mld do wyrwania. Konkret.
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /9416439,ruszyl-proces-o-miliardy-dla-pfizera-polska
    -pozwana-za-nieodebranie-s.html

    +

    12-15 minuta
    https://www.cda.pl/video/172880724d
    +
    Choroba zabiła 0,2% chorych, a przyjęte metody jej zwalczania 5x więcej.
    https://www.cda.pl/video/9828282e2

    6 mld daje 370 pln na jednego pracującego gojca.
    Warto? Warto. A wy aniołki śpijta i śnijta:)

  • 198. Data: 2024-06-26 15:33:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jun 2024 14:22:46 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > 6 mld do wyrwania. Konkret.
    > https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly
    /9416439,ruszyl-proces-o-miliardy-dla-pfizera-polska
    -pozwana-za-nieodebranie-s.html

    No jak zamówili, to wypada zapłacic.
    Chyba, ze odpowiednio wcześnie wycofali zamówienie.

    Ale tłumaczenie to IMO jakies idiotyczne wymyślili
    "Polska odmawia, powołując się m.in. na siłę wyższą, czyli koszty
    związane z wybuchem wojny w Ukrainie."

    To ile jedna szczepionka kosztuje - 100zl?
    Czy to porcja na 5 osĂłb ?

    Ktoś tu chyba za dużo zamówił - a powinien być kompetentny w swojej
    pracy :-)

    > 12-15 minuta
    > https://www.cda.pl/video/172880724d
    > +
    > Choroba zabiła 0,2% chorych, a przyjęte metody jej zwalczania 5x więcej.
    > https://www.cda.pl/video/9828282e2

    Ale ile w tym prawdy?
    Bo tu jakoś więcej epitetów niż argumentów.

    > 6 mld daje 370 pln na jednego pracującego gojca.
    > Warto? Warto. A wy aniołki śpijta i śnijta:)

    Z drugiej strony to jednak była umiarkowanie groźna choroba, w sensie
    - grożąca smiercią, ale rzadko, i nawet te 0.2% to 76 tys osób
    zmarłych.
    Warto zapłacic 200zł aby nie/mniej ryzykować?
    A co - sam się "ubezpieczysz", a dzieci i żony nie?
    A rodzicĂłw-emerytĂłw?
    A teściowej ?

    J.

  • 199. Data: 2024-06-26 15:56:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26-06-2024 o 15:33, J.F napisał:

> [...]
    >
    > Ale tłumaczenie to IMO jakies idiotyczne wymyślili
    > "Polska odmawia, powołując się m.in. na siłę wyższą, czyli koszty

    w sumie tłumaczenie głupie, ale prawdziwe, gdyby nie wojna na ukrainie,
    to próbowano przeforsować prawo, które zmuszałoby ludzi do tego by w
    nich utylizować ten badziew.

> [...]
    > zmarłych.
    > Warto zapłacic 200zł aby nie/mniej ryzykować?
    > A co - sam się "ubezpieczysz", a dzieci i żony nie?

    zapłacić za co? za nieskuteczny preparat o bardzo wysokiej ilości (jak
    na tego typu środki) ilości zdarzeń niepożądanych?
    Źle przebadany, taka maść na szczury....

    --
    http://zrzeda.pl

  • 200. Data: 2024-06-26 16:02:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jun 2024 13:08:11 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To jest bardziej złożone, niż Ci się wydaje. Przede wszystkim ludzie,
    > zwłaszcza starsi, się bali kontaktu w grupach. Ich nie trzeba było
    > pilnować. Oni po prostu się bali iść do kościoła. To lepsze od zakazu.

    No nie wiem, czy się tak bali. Chyba nie.
    Jakby się bali, to by wystarczyło nagłośnić ryzyko w TVP, a nie
    zakazywać :-)

    Poboczna sprawa - Kościół chyba utracił sporo wpływów pieniedzy.
    A jakoś nie narzekał.
    Wierni się skrzyknęli, PiS im po cichu zrekompensował, czy taca to juz
    marginalny dochód?

    > Młodzież, która się mniej bała, bo po pierwsze niespecjalnie wierzyła w
    > sensowność tych zakazów, a po drugie jeśli nawet zachorowała, to

    Po pierwsze się trąbiło, ze młodych prawie nie atakuje, po drugie -
    młodzież czesto ryzykuje, po trzecie - ma jakieś swoje
    potrzeby/pomysły, i na ryzyko się przy tym nie patrzy.

    > znacząco mniejsze było to u nich niebezpieczeństwo i tak nie chodzi tak
    > licznie na nabożeństwa. Kościół, to nie tylko niedzielna msza. Msze są
    > codziennie. Jest też masa innych nabożeństw.

    Ale na te "codzienne" to raczej mało osób przychodziło.
    Więc lużno w kosciele ... za to prawie wszyscy to starsi.

> [...]
    > Nie mnie to oceniać, tym nie mniej nie wiem, czy to najszczęśliwszy
    > sposób, bo udział w tych nabożeństwach jest traktowany jako przymus.

    IMHO - jakby nie było przymusu, to by im jeszcze mniej na te msze
    chodziło.
    A przymus ... skonczy się tak, ze mniej będzie bierzmowanych,
    a potem mniej małżenstw, chrzcin i wiernych, jak będą naciskać na
    zachowanie "linii partyjnej".

    Ale chcą mieć "uświadomionego wiernego", to wypada czegoś nauczyc i
    wymagać od młodzieży.

    > Może, jakby to było ciekawsze, a nieprzymusowe, to by więcej ludzi
    > chodziło? Ale nie znam się na tym.

    Ciekawsze pewnie tak, ale co ma być ciekawego na mszy?

    Za to coś mi się widzi, ze KK sobie napsuł nauką religii w szkole.
    Raz, że widać nieciekawe, dwa, że nie mają wiele sensownego młodzieży
    do powiedzenia. O grzesznych stosunkach, o grzesznej antykoncepcji,
    starszej młodzieży, która się właśnie wchodzi w okres seksualny?
    Dodaj, ze sporo tych katechetów to "kościelny beton", a trafiają w
    buntujących się nastolatków. Każda bzdura zostanie wyciągnięta.

    Skandale pedofilskie i seksualne też nie pomagają.

    No ale to bez związku z covidem i lockdownem.

    J.