  • 21. Data: 2007-04-17 02:22:52
    Temat: Re: "Lewe" zaswiadczenie o zatrudnieniu i telefon kom...
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Żartujesz. No przyznaj się, że żartujesz :-)

    W tym przypadku akurat nie żartuje:

    "Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia
    dokumentu ..." - osoba fizyczna nie jest żadną z tych osób.

    2004.06.30 uchwała SN I KZP 12/04 OSNKW 2004/6/59
    glosa aprobująca: Piórkowska-Flieger J. OSP 2005/3/41
    przegląd orzeczn.: Stefański R.A. WPP 2005/1/88
    przegląd orzeczn.: Stefański R.A. WPP 2005/2/67

    Osobą uprawnioną do wystawienia "zaświadczenia o zatrudnieniu" jest
    tylko pracodawca, a więc podmiot prawa pracy, którego łączy z konkretnym
    pracownikiem stosunek pracy. Pracodawca nie ma potencjalnego uprawnienia
    do wystawiania tego rodzaju dokumentów każdej osobie fizycznej, a
    wyłącznie pracownikowi w rozumieniu art. 2 k.p.

    Tak więc art. 271 kk odpada. Można co najwyżej porozmawiać o
    pomocnictwie (?) do art. 286 kk, ale w to też wątpię.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 22. Data: 2007-04-17 02:34:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > I niech od razu myśli, co powiedziec konktroli z urzędu skarbowego oraz
    > ZUSowi na pytanie, gdzie są składki ;->

    Jak to co? Prawdę.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 23. Data: 2007-04-17 06:10:20
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson napisał(a):
> [...]
    > do wystawiania tego rodzaju dokumentów każdej osobie fizycznej, a
    > wyłącznie pracownikowi w rozumieniu art. 2 k.p.

    cóż, SN też zdarzają się pomyłki ;)

    KG

  • 24. Data: 2007-04-17 06:15:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > cóż, SN też zdarzają się pomyłki ;)

    A czemuż by miała to być pomyłka?
    Ja już od dawna - przed SN - byłem takiego zdania ...

    Skoro z art. 271 kk miałby odpowiadać KAŻDY to przepis brzmiałby inaczej:

    "Kto, poświadcza nieprawdę w dokumencie ..."

    a nie

    "Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia
    dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności mającej
    znaczenie prawne ..."

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 25. Data: 2007-04-17 07:17:21
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Jak to co? Prawdę.

    No to jednak czeka go trzepanka z US i ZUS?

    Pozdrawiam,
    --
    Reseller
    GG:1794

    Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum...

  • 26. Data: 2007-04-17 07:23:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.04.2007 Reseller <r...@o...pl> napisał/a:

    > No to jednak czeka go trzepanka z US i ZUS?

    Może niekoniecznie. A poza tym i tak nie ma innego wyjścia. Jak powie, że u
    niego pracował, to będzie miał jeszcze większą trzepankę z US i ZUS, bo
    gdzie te składki i podatki.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 27. Data: 2007-04-17 07:34:45
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Może niekoniecznie. A poza tym i tak nie ma innego wyjścia. Jak powie, że u
    > niego pracował, to będzie miał jeszcze większą trzepankę z US i ZUS, bo
    > gdzie te składki i podatki.

    Z drugiej strony, chyba jak ktos w US i ZUSie nie bedzie nadgorliwy, to
    "lewe" zaswiadczenie do operatora nie powinno za bardzo ich interesowac.

    Pozdrawiam,

  • 28. Data: 2007-04-17 08:05:26
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 17 Apr 2007 09:17:21 +0200, Reseller napisał(a):

    > No to jednak czeka go trzepanka z US i ZUS?

    Nie, po prostu niech odpisze "na dzień 17 kwietnia 2007 r. pan X Y nie
    jest zatrudniony w spółce ZŹŻ" i szlus.
    Raczej komornik nie będzie dochodził od kiedy do kiedy itd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd || http://olgierd.bblog.pl
    Moje aukcje na Allegro:

  • 29. Data: 2007-04-17 09:08:03
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 17 kwi o godzinie 04:22, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

> [...]
    > do wystawiania tego rodzaju dokumentów każdej osobie fizycznej, a
    > wyłącznie pracownikowi w rozumieniu art. 2 k.p.

    Więc "wychodzi przed szereg" i poprzez przekroczenie swoich kompetencji,
    doprowadził firmę telekomunikacyjną (w tym przypadku) do strat.
    Podał w ty zaświadczeniu nieprawdziwe dane o tym że łączy go stosunek
    pracy, i podał wysokość wynagrodzenia - wszystkie te dane są (były)
    fikcyjne.

    --
    Herbi
    17-04-2007 11:08:01

  • 30. Data: 2007-04-17 10:47:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

    > Więc "wychodzi przed szereg" i poprzez przekroczenie swoich kompetencji,

    Jakich znów kompetencji? Kompetencje do pojęcie z prawa
    administracyjnego i konstytucyjnego i nie dotyczy osób prywatnych.

    > doprowadził firmę telekomunikacyjną (w tym przypadku) do strat.

    Czemu on?

    > Podał w ty zaświadczeniu nieprawdziwe dane o tym że łączy go stosunek
    > pracy, i podał wysokość wynagrodzenia - wszystkie te dane są (były)
    > fikcyjne.

    Mówiłem, że nad oszustwem można by się zastanawiać, ale nie nad
    poświadczeniem nieprawdy.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com