  • 1. Data: 2007-04-16 19:05:36
    Temat: likwidacja stanowiska, odprawa
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    witam ponownie!

    pisalem w poscie "reorganizacja, zmiana warunkow" z 05.04.2007r. o mojej
    sytuacji w pracy, wytlumaczylem kadrowej co to jest wypowiedzenie
    zmieniajace i chyba je zastosuja :).

    problem jest natomiast w kwestii odprawy, prawniczka stwierdzila, ze oni nie
    likwiduja stanowiska, tylko _zmieniaja_ je na inne, ilosc etatow pozostaje
    taka sama... kiedy tak naprawde nastepuje likwidacja stanowiska i czy jest
    to istotne? przegladam internet i piszac o ustawie o zwolnieniach grupowych
    czesto nawet sie nie wspomina o likwidacji stanowiska...

    jak wywalczyc te odprawe?
    czy firma ma jakis okres na jej wyplacenie?
    jesli nie beda chceli placic, gdzie sie zwrocic o pomoc? sad pracy?

    "aby pracownik nabył prawo do odprawy pracodawca musi zatrudniać, co
    najmniej 20 pracowników, zaś przyczyna wypowiedzenia nie może leżeć po
    stronie pracownika (będzie to np. likwidacja stanowiska pracy, zmiany
    organizacyjne lub trudna sytuacja finansowa). u mnie mowia, ze robia zmiany
    organizacyjne z powodu trudnej sytuacji finansowej, wiec dwie zachodza na
    raz sytuacje"

    dziekuje z gory za pomoc
    pozdrawiam
    p.g.