  • 51. Data: 2010-02-05 11:30:14
    Temat: Re: Legalność starego oprogramowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-04 21:03, aari^^^ pisze:
    > Dnia Wed, 03 Feb 2010 10:43:30 +0100, Przemysław Adam Śmiejek powiedział:
    > No a nie.
    > Najpierw musisz udowodnić, że to Twój rower.

    No. Więc jak ja mam papiery zakupu tego rowera, a ty nie masz, to masz
    wtopę. Jeśli ja faktycznie je zgubiłem, to gorzej, choć pewnie mogę
    udowadniać ze świadkami.

    > Bo inaczej nic by Cię nie mogło powstrzymać przed wymyśleniem sobie, że
    > dowolny zawodnik, który akurat nie ma paragonu za swój rower, jest
    > złodziejem.

    Owszem, dlatego właśnie nie jesteś ścigany za dowolny program.

    > Pytanie za pięć punktów: W przypadku, gdy oskarżysz mnie o kradzież roweru,
    > kto musi *dowieść*, że to jego rower?

    No ja. Więc dowodzę, bo mam papiery na niego. Uważasz, że producent nie
    ma dowodów na bycie producentem?

    > A te nośniki to puste niby są, czy może jednak znajdują się na nich
    > ezemplarze oprogramowania? :)

    Tak, znajduje się na nich cyfrowa kopia, której możesz używać na
    podstawie licencji.

    > Możesz sprecyzować (najlepiej posiłkując się jakimiś konkretnymi
    > przepisami), w jaki sposób zawarłem tą umowę?

    No normalnie... Zakupiłeś oprogramowanie, otworzyłeś pudełko,
    zainstalowałeś, a nawet kliknąłeś, że akceptujesz umowę.

    > Nie wiem co Ci się należy, ani skąd w Tobie pęd do "używania cudzej
    > właśności za swoją", niemniej jednak ja mówię o sytuacji, gdy używam
    > egzemplarza, który, uwaga, LEGALNIE *ZAKUPIŁEM*, a pomimo tego Ty uważasz,
    > że go "ukradłem", bo nie mam życzenia na Twoje zawołanie pokazywać
    > paragonu.

    Czyli jesteś nieodróżnialny od złodzieja.

    > Mam przecież program, którego egzemplarz *ZAKUPIŁEM*.

    A skąd wiadomo, skoro nie chcesz okazać dowodu zakupu? Na razie masz mój
    program i ja twierdzę, że mi go zabrałeś. Mam dowód -- ty masz mój
    program. Teraz ty udowodnij, że ci go wynająłem i że pozyskałeś go
    legalnie.

    > BTW: zdecyduj się w końcu, bo mówisz to, co Ci akurat pasuje, przecząc
    > temu, co mówiłeś wcześniej.
    > Jak ktoś ściągnie z warezów, to wg tego, co napisałeś w tym akapicie, "ma
    > program".

    Ma nieautoryzowaną kopię używaną nielegalnie.

    > A jak ktoś kupi w sklepie, to piszesz, że nie ma programu (bo przecież
    > sklep oprogramowania nie sprzedaje, więc jakże mógłby mieć?).

    Owszem, ma autoryzowaną kopię używaną zgodnie z licencją.

    > Ale zakupienie w sklepie *JEST* pozyskaniem z legalnego źródła.

    Owszem. Więc udowodnij, że kupiłeś z legalnego źródła. Na razie masz mój
    ,,rower'' i ja mam dowody, że on jest mój. Okaż umowę pożyczenia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 52. Data: 2010-02-05 11:31:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Jesteś na 100% pewien, że napisałeś to co chciałeś?

    A co, kupujesz bułki imiennie? Z określonym licencyjnie zakresem
    wykorzystania?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 53. Data: 2010-02-05 11:32:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-04 21:12, aari^^^ pisze:
    > Dnia Wed, 03 Feb 2010 10:46:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek powiedział:

    > Zapominasz tylko, że ja nie mam programu, a jedynie *EZGEMPLARZ* programu.
    > Które to egzemplarze są akurat sprzedawane w marketach tak, jak bułki.

    Nie. Nie tak jak bułki. Są sprzedawane w zestawie z licencją określającą
    prawa wykorzystania. Bułki nie są tym objęte. Stąd nie można tak
    porównywać 1:1.
    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 54. Data: 2010-02-06 11:21:40
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Fri, 05 Feb 2010 12:30:14 +0100, Przemysław Adam Śmiejek powiedział:

    [...]
    Odpisałem bardzo szczegółowo na Twojego posta,
    ale po przeczytaniu zdałem sobie sprawę, że jednak szkoda czasu na dalsze
    dyskutowanie z Tobą.

    Prezentujesz typowe zdanie, jakie prezentują wszelkie koncerny zrzeszające
    autorów oprogramowania, muzyki itp.:
    Oskarżamy kogo chcemy i nic nie musimy udowadaniać, bo my jesteśmy biedni i
    okradani i trudno nam cokolwiek komuś udowodnić przecież, bo ktoś może
    kłamać! I dlatego żądamy pieniędzy!!!

    BTW: Trzymasz w domu umowę k-s na wszystkie książki? Bo jak przyjdzie autor
    i powie: przecież moja książka, pokaż dowód, że pozwoliłem Ci ją czytać, to
    będziesz miał przechlapane.

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 55. Data: 2010-02-06 11:23:20
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Fri, 05 Feb 2010 12:32:12 +0100, Przemysław Adam Śmiejek powiedział:

    > Nie. Nie tak jak bułki. Są sprzedawane w zestawie z licencją określającą
    > prawa wykorzystania. Bułki nie są tym objęte. Stąd nie można tak
    > porównywać 1:1.

    A co z tego, że tam jest jakaś licencja, skoro w momencie zakupu zawierasz
    jedynie umowę k-s, dokładnie tak samo jak w przypadku zakupu bułki?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 56. Data: 2010-02-06 11:38:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-06 12:23, aari^^^ pisze:
    > A co z tego, że tam jest jakaś licencja, skoro w momencie zakupu zawierasz
    > jedynie umowę k-s, dokładnie tak samo jak w przypadku zakupu bułki?

    Na nośnik, książkę i licencję właśnie. Nie ,,co z tego'', ale kupujesz
    nie bułkę, a prawo do używania programu.

    Porównaj film Słodka Jola z licencją na wypożyczanie albo bez licencji
    na wypożyczanie. Wszystko kupujesz tak samo, tylko z licencją na
    wypożyczanie drożej, ale inna licencja. I co z tego, że ,,egzemplarz''
    masz ten sam? I te same bajty na płycie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 57. Data: 2010-02-06 11:41:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-06 12:21, aari^^^ pisze:
> [...]
    > Odpisałem bardzo szczegółowo na Twojego posta,
    > ale po przeczytaniu zdałem sobie sprawę, że jednak szkoda czasu na dalsze

    No więc nie dyskutuj. Personalne wycieczki i próby ubliżenia rozmówcy
    nie czynią cię lepszym.

    > BTW: Trzymasz w domu umowę k-s na wszystkie książki? Bo jak przyjdzie autor
    > i powie: przecież moja książka, pokaż dowód, że pozwoliłem Ci ją czytać, to
    > będziesz miał przechlapane.

    Znów używasz nieadekwatnych przykładów. Książka jest papierowa i jest
    przedmiotem. Jak będziesz miał jej skan, to co innego (tyle, że książka
    się łapie pod dozwolony użytek, oraz nie pod KK, a program pod KK).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 58. Data: 2010-02-06 12:20:40
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "aari^^^" napisał:
> [...]
    > Oskarżamy kogo chcemy i nic nie musimy udowadaniać, bo my jesteśmy biedni
    > okradani i trudno nam cokolwiek komuś udowodnić przecież, bo ktoś może

    z lobbystami nie warto dyskurować, oni za tą propagandę nazywaną dyskusją
    tszepią gróbą kasiorę:O)
    zdaj sobie wreszcie sprawę że koncerny wszelkiej maści, muzyczne, filmowe,
    patentowe to najwięksi złodzieje dla niepoznaki innych nazywajacy
    złodziejami:O)
    nic niekomu nie musisz płącić, ściągaj za darmo muzykę, filmy i
    oprogramowanie i miej ich w D#&*@:O)

  • 59. Data: 2010-02-06 12:38:22
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sat, 06 Feb 2010 12:41:14 +0100, Przemysław Adam Śmiejek powiedział:

    > No więc nie dyskutuj. Personalne wycieczki i próby ubliżenia rozmówcy
    > nie czynią cię lepszym.

    Podkeśl proszę tą personalną wycieczkę, którą insynuujesz.

    Póki co, w mojej opinni to jedynie Ty się takowej dopuściłeś, sugerując, że
    moje słowa są dowodem na "taki pęd do używania cudzej własności za swoją i

  • 60. Data: 2010-02-06 13:34:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A co, kupujesz bułki imiennie?

    Tak, ja, imiennie Gotfryd Smolik kupuję.
    Myślisz że kto inny? :O
    I nie, zazwyczaj nie biorę paragonu, nawet jak mi go wcisną :P
    Rozważam tylko, czy powinienem komuś dać "bezłeb", jak będzie
    mi chciał wcisnąć że MOJA bułka, za którą ZAPŁACIŁEM nie ma
    "przypisanego właściciela".
    Jak nie, skoro tak (i to ja jestem jej właścicielem)?

    Uprzedzając: "przypisanie" *nie* oznacza formy pisemnej,
    oznacza istnienie *związku*! (chętni mogą się podeprzeć sjp
    albo dowolnym innym słownikiem).

    > Z określonym licencyjnie zakresem wykorzystania?

    A ktoś mówił o "zakresie" przy spodniach, bo na TAKI mail
    odpowiadałeś?
    Ale... jak trzeba...
    Tak, zakres przy spodniach oczywiscie jest - 100%, bo
    ustawodawca nie przewidział innej formy "sprzedaży" ;)

    pzdr, Gotfryd