  • 1. Data: 2007-08-29 21:10:51
    Temat: Kupuję używane mieszkanie bez księgi wieczystej. Czy muszę coś sprawdzić?
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Kupuję używane mieszkanie, które nigdy nie miało zakładanej osobnej księgi
    wieczystej. Można ją założyć i po zakupie planujemy to zrobić. Ale na razie
    mieszkanie podlega tylko pod ogólną księgę spółdzielni. Przynajmniej ja tak
    to rozumiem. Jest to mieszkanie spółdzielcze, które zostało wykupione ponad
    10 lat temu przez właścicieli.

    Bardzo proszę o radę, co muszę sprawdzić przed zakupem, żeby się nie naciąć.
    Chodzi mi o to, czy do mieszkania nie mają praw osoby trzecie. Czy nie
    figuruje ono jako jakiś zastaw, itd.

    Czy sam fakt, że mieszkanie nie ma swojej księgi wieczystej oznacza, że nie
    może być zastawem i mogę spać spokojnie?

    Na razie mam zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej, że spółdzielnia nie
    zgłasza przeciwwskazań do założenia księgi wieczystej. Mam też dokument
    potwierdzający wykup mieszkania przez obecnych właścicieli, wykaz osób
    zgłoszonych do spółdzielni (mieszkających w tym mieszkaniu) i dowody opłat
    za prąd, wodę, itd.

    Co jeszcze muszę sprawdzić, jak to się robi i gdzie?
    Bardzo proszę o pomoc. Mam niewiele czasu.

  • 2. Data: 2007-08-30 05:16:11
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    Uściślę jeszcze:
    Mówimy o spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu.
    Mam zaświadzczenie ze spółdzielni, że jej księga wieczysta dotyczy gruntu,
    na którym stoi budynek i że spółdzielnia ma ten grunt w użytkowaniu
    wieczystym, a właścicielem jest miasto.

    Boję się, że mogą być na przykład jakieś wpisy oczekujące na wpisanie do
    wyodrębnionej KW mieszkania, które zostałyby wpisane po założeniu przeze
    mnie takiej KW. Czy można to szybko sprawdzić? (najlepiej od ręki)

    A może to robi notariusz w ramach spisywania umowy kupna-sprzedaży
    mieszkania?

  • 3. Data: 2007-08-30 07:53:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Maciek pisze:

    > A może to robi notariusz w ramach spisywania umowy kupna-sprzedaży
    > mieszkania?

    W moim przypadku zrobił to właśnie notariusz.
    Ale ja korzystałem z usług w miarę rozgarniętego pośrednika handlu
    nieruchomościami i pośrednik załatwił za mnie w zasadzie wszystko, ja
    tylko podpisywałem co trzeba było :)