eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKupuję używane mieszkanie bez księgi wieczystej. Czy muszę coś sprawdzić? › Kupuję używane mieszkanie bez księgi wieczystej. Czy muszę coś sprawdzić?
    From: "Maciek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kupuję używane mieszkanie bez księgi wieczystej. Czy muszę coś
    sprawdzić?
    Date: Wed, 29 Aug 2007 23:10:51 +0200

    Witajcie!

    Kupuję używane mieszkanie, które nigdy nie miało zakładanej osobnej księgi
    wieczystej. Można ją założyć i po zakupie planujemy to zrobić. Ale na razie
    mieszkanie podlega tylko pod ogólną księgę spółdzielni. Przynajmniej ja tak
    to rozumiem. Jest to mieszkanie spółdzielcze, które zostało wykupione ponad
    10 lat temu przez właścicieli.

    Bardzo proszę o radę, co muszę sprawdzić przed zakupem, żeby się nie naciąć.
    Chodzi mi o to, czy do mieszkania nie mają praw osoby trzecie. Czy nie
    figuruje ono jako jakiś zastaw, itd.

    Czy sam fakt, że mieszkanie nie ma swojej księgi wieczystej oznacza, że nie
    może być zastawem i mogę spać spokojnie?

    Na razie mam zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej, że spółdzielnia nie
    zgłasza przeciwwskazań do założenia księgi wieczystej. Mam też dokument
    potwierdzający wykup mieszkania przez obecnych właścicieli, wykaz osób
    zgłoszonych do spółdzielni (mieszkających w tym mieszkaniu) i dowody opłat
    za prąd, wodę, itd.

    Co jeszcze muszę sprawdzić, jak to się robi i gdzie?
    Bardzo proszę o pomoc. Mam niewiele czasu.