    From: "M." <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kupno samochodu z OC na raty.
    Date: Sat, 30 Jul 2011 21:21:36 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Dziś 30 lipca (sobota) kupiłem auto, które ma OC rozłożone na raty i zapłata
    drugiej z nich mija 1 sierpnia (poniedziałek). Ani nie zdążę na czas im
    zapłacić, ani nie zdążę na czas ich powiadomić, że rezygnuję (zdaje się, że
    należy to zrobić na jeden dzień roboczy przed terminem). Co mam w tej sytuacji
    zrobić? Towarzystwo ubezpieczeniowe to Link4, także przejść się do nich nie da,
    bo działają tylko wirtualnie (dodatkowo w weekendy, nie działa infolinia :/).
    Jak zadziałać, żebym 1 sierpnia miał ważne OC, mógł prowadzić pojazd, nie
    narazić się na żadne kary/odsetki/mandaty.

    Na paru forach prawniczych wyczytałem, że kredytowanie OC to broszka
    ubezpieczyciela, nigdzie w prawie nie ujęta i skoro wystawił on je na rok, to
    przez rok działa, czy się zapłaci, czy nie, a to że podzielił je na raty i jak
    będzie windykację przeprowadzał to jego rzecz. Na kim przeprowadzi ewentualną
    windykację? (przed terminem zapłaty raty, ja stałem się właścicielem pojazdu).

    Co mi doradzacie?