  • 1. Data: 2007-02-20 10:45:42
    Temat: Kupno mieszkania a wymiana dowodu
    Od: Darek <c...@v...pl>

    Witam,

    Mam przed soba kupno mieszkania i pewien problem. Mieszkanie będzie
    oddane do użytku w roku 2008 i wtedy też nastąpi podpisanie aktu
    notarialnego. W chwili obecnej mam podpisac umowę przedwstępna (jak sie
    uda to też w formie aktu) a na niej widnieje oprócz imienia i nazwiska
    oczywiście numer dowodu osobistego. Problem polega na tym że obowiązkowo
    będe musiał do końca tego roku wymienić dowód bo stare książeczki tracą
    ważność - i co z tym zrobić? Można wpisać numer starego dowodu a potem
    jakieś oświadczenie o zmianie dowodu? Nie przejmować sie tym zupełnie...
    A może spróbować wpisac w umowę paszport? Paszport mam nowy :)

    Pozdrawiam
    darek

  • 2. Data: 2007-02-20 12:03:28
    Temat: Re: Kupno mieszkania a wymiana dowodu
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:ereje9$i18$1@pippin.nask.net.pl
    użytkownik *Darek* napisał(a):

> [...]
    > bo stare książeczki tracą ważność - i co z tym zrobić? Można
    > wpisać numer starego dowodu a potem jakieś oświadczenie o zmianie

    A co za problem, za każdym razem wpisuj nr dowodu osobistego jakim się
    aktualnie posługujesz. Przecież każdy przytomny człowiek wie, że te
    dokumenty mogą być zmieniane i nie powinno to rodzić jakiś zbędnych
    perturbacji. Stałe to są tylko PESEL i NIP

    --
    Big Jack
    //////

  • 3. Data: 2007-02-20 12:05:03
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Darek <c...@v...pl> napisał(a):

    [ciach wszystko, bo kodowanie rozsypane]

    Nic nie robić. W umowie przedwstępnej będziesz miał stary numer dowodu, w
    ostatecznej nowy. Miałam tak przy kupowaniu działki. Tylko dopilnuj, żeby
    dostarczyć notariuszowi nowy numer dowodu przed podpisaniem umowy.

    --
    JoP

  • 4. Data: 2007-02-20 17:54:20
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Darek wrote:

    > oczywiście numer dowodu osobistego. Problem polega na tym że obowiązkowo
    > będe musiał do końca tego roku wymienić dowód bo stare książeczki tracą
    > ważność - i co z tym zrobić?

    Nic. Umową podpisujesz Ty, a nie Twój dowód. Za rok będziesz legitymować
    się innym dowodem, ale to nadal będziesz Ty. I to, czy w międzyczasie
    pięć razy zmienisz dowód, trzy razy nazwisko, dwa razy imię, raz miejsce
    zameldowania i jeszcze osiem razy stan cywilny nie będzie miało żadnego
    znaczenia - i tak to nadal będziesz Ty.
    A tak w ogóle, to w akcie z pewnością będzie podany Twój pesel - on jest
    niezmienny.

    --
    MiCHA