    From: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kupno domu na wsi komplikacje prawne.
    Date: Mon, 9 Apr 2007 14:35:40 +0200

    Witam!
    Chce zakupic dom na wsi.

    Sytuacja wyglada nastepujaco.
    Dom ma 2 pietra. Wydzial Geodezji ma w swoich zbiorach tylko parter, wiec
    drugie pietro jest "wirtualne".
    Starsza kobieta wybudowala najpierw domek parterowy, potem postanowila
    dobudowac drugie pietro, widocznie "na lewo" skoro nie ma zadnych papierow w
    geodezji.
    Dom ma około 40 lat, drugie pietro dobudowane okolo 30 lat temu.
    Mam pytanie jak mozna wybrnac z tej sytuacji i czy wogole mozna?
    Domyslam sie tylko, ze pewnie trzeba zlecic geodecie dorysowanie na mapce
    jeszcze jednego pietra.
    Pietro to ma ok. 80 m2, z jakimi kosztami moge sie liczyc, nie wiem czy jest
    sens kupywania tej nieruchomosci w tej sytuacji.
    Na dzialce jest tez drugi domek murowany ok 60m2, tez nie ma go naniesionego
    na mapki w geodezji, w dodatku Pani urzedniczka mowila, ze to nic dziwnego
    bo kiedys sie tak budowalo :-) "bez papierow".
    ps.
    widzialem kwity, ze podatki od nieruchomodci sa placone tylko za ten domek
    parterowy, natomiast nigdzie nie ma tego nieszczesnego II pietra, czy stajac
    sie wlascicielem tych nieruchomosci moge miec jakies konsekwencje w zwiazku
    z nieplaceniem podatku za drugie pietro domu, ktore de facto nie istnieje w
    papierach?

    Bardzo prosze o pomoc.
    Pozdrawiam.