  • Data: 2007-04-12 19:41:27
    Temat: Re: Kupno domu na wsi komplikacje prawne.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maria" <m...@d...com> napisał w wiadomości
    news:evkpt8$jfg$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jak sam pójdzie to jest szansa, że zerkną łaskawie i w miarę możliwości
    > zastosują łagodniejsze przepisy.

    To już zaczyna mocno "wonieć" korupcją. To Ty myyślisz, że te przepisy są albo
    ąłgodniejsze albo ostrzejsze? :-)

    > Rok temu i ja i sąsiad mieliśmy wizytę nadzoru budowlanego. Do mnie przyszli z
    > winy architekta a do sąsiada z donosu innego sąsiada. U mnie zakończyło się na
    > opinii technicznej i dostosowaniu stanu budynku do wytycznych a sąsiad miał
    > rozbiórkę.

    Tyle, że zwiazek z tym, z jakiego pwoodu przyszli jest raczej luźny. Jedyna
    róznica w tym, ze gdy Urząd z \włąsnej inicjatywy coś robi, to ge\neralnie
    wystarczy o swojej racji przekonać urzędników. Gdy jest zalący sie, to jewszcze
    i on jest stroną i moze się żalić. Innej różnicy nie ma.

    > Wiem więc o czym mówię. A i u sąsiada i u mnie byli ci sami urzędnicy. Nikt
    > nikomu nie wręczał żadnej łapówki. Różnica polegała na tym, że sąsiad się
    > "stawiał" a my grzecznie współpracowaliśmy z urzędnikami.
    > Przy okazji dowiedziałam się ile kosztuje legalizacja np. domku
    > jednorodzinnego.

    A! Normalne podejście do problemu zawsze bywa lepsze od pieniaczki.

    > Obecny właściciel będzie wolał znaleźć innego naiwnego nabywcę niż czekać aż
    > nadzór budowlany go odwiedzi.

    No właśnie. Więc trzeba samemu odwidzić nadzór. :-)

    > Ale procedura administracyjna może przebiegać kilkoma torami. Do tych samych
    > sytuacji można stosować różne przepisy- zwłaszcza jeśli jest mowa o bardzo
    > starej samowoli.

    Co do zasady procedura wynika z prawa budowlanego i kpa.