  • 31. Data: 2009-01-26 21:37:48
    Temat: Re: Kradzież zdjęć
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Jak zostawi stówe to może nie jest wariatem, jak zostawi milion to jest
    > bezdyskusyjnym wariatem.

    A kradzież jest bezdyskusyjnie kradzieżą.

  • 32. Data: 2009-01-26 21:38:10
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I pewnei powiedzial, ze za 2 tysiaki ni ebedzi ezadnych problemow :)
    > Potem - juz po wszystkim - rozlozy rece i rozbrajajaco powie - "tak
    > bywa"....

    Jak niżej.

    GB

  • 33. Data: 2009-01-26 21:41:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A kradzież jest bezdyskusyjnie kradzieżą.

    Kradziez stowy - wykroczenie
    Kradziez miliona - przestepstwo
    Kradziez miliarda - kariera polityczna

    Oprocz prawa jest jeszcze cos takiego, jak zycie, szkodliwosc spoleczna
    czynu itp. I na to sady tez patrza. I wcale nei lubia, gdy ktos im zawraca
    glowe pierdolami. Pamietaj o tym.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 34. Data: 2009-01-26 21:43:10
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > czynu itp. I na to sady tez patrza. I wcale nei lubia, gdy ktos im zawraca

    Wiem. Dlatego bardzo intensywnie myślę o tym, żeby gostek za swój czyn
    zapłacił sowicie na rzecz domu dziecka :). Sądy lubią drani, którzy
    wspomagają biednych. To takie "wyrównanie szans".

    GB

  • 35. Data: 2009-01-26 21:45:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Mam znajomych, dobrych prawników - niestety na urlopach (jak to prawnicy
    > ;) - nim przyjadą rozpytuję w necie, i wśród dalszych znajomych którzy
    > trochę tego prawa lizneli. Tak więc nie zapłacę, dostanę rzetelne info,
    > ale to nastąpi za parę tygodni, a tymczasem sobie szukam tutaj...

    Zreszta - nei przejmuj sie. Jesli to byly rzeczywiscie tego typu zdjecia,
    jak sugerowales, to wkrotce pewnie dostaniesz propozycje nie do odrzucenia.
    Nie dosc, ze bedziesz musial zrezygnowac z drogi sadowej, to jeszcze
    przekazesz dodatkowa rate za usluge serwisowa :)
    Chyba, ze i tak planowales rozwod ze swojej winy :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 36. Data: 2009-01-26 21:47:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz Brycki wrote:

    > Włażenie na cudzego kompa (włamanie), zgrywanie nie swoich zdjec (kradzież)

    ja się pytam za co ty chcesz odszkodowanie, a nie za co on będzie siedział.

  • 37. Data: 2009-01-26 22:33:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Grzegorz Brycki wrote:

    > Załóżmy że to zdjęcia Ciebie z Twoją kochanką, które dałeś mi zrobić
    > bo jesteśmy kumplami. Trzymam je u siebie i nagle taki gostek od IT
    > sobie to zgrywa - no to jak :)) - uważasz wciąż że to ok, czy może
    > już nie?

    zażądam odszkodowania od Ciebie, bo nie zabezpieczyłeś lub nie zniszczyłeś
    tych zdjęć.

    ja bym takich fotek na dysku nie trzymał a jeśli już to zaszyfrowane.

  • 38. Data: 2009-01-27 00:45:04
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-01-26 22:29, SDD pisze:

    > No coz, gdyby mi kumpel trzymal takie fotki na kompie, do ktorego dostep
    > maja osoby postronne, to pewnie obilbym mu morde i juz przestalby byc moim
    > kumplem.

    To on by cie oskarżył o napad i poszedłbyś siedzieć.
    Nie rozumiem co się z Wami dzieje ostatnio. Zamiast doradzić to kpicie z
    ludzi i urządzacie pokazówki"ja jestem mądry, pojadę po tobie, ha haha".

    Fachowiec wezwany do naprawy komputera kopiuje prywatne dane użytkownika
    tego komputera (tak ja to zrozumiałem). Według Was prawnie to wszystko
    jest cacy? Bez jaj

    > Pozdrawiam
    > SDD

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 39. Data: 2009-01-27 01:20:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.01.2009 Grzegorz Brycki <g...@o...pl> napisał/a:
> [...]

    Odszkodowania może i można, ale chyba na tym etapie tylko za fakt, że te
    zdjęcia pooglądał. Jak już "wypłyną" to pewnie trochę bardziej będziesz
    się mógł porzucać. Zakładam, że na te zdjęcia natknąsię bez związku z tym
    co miał tam naprawiać.

    > Jeżeli gostek siedzi przy kompie, widac jak sie loguje na swoje konto, a
    > potem dalej penetruje kompa (co widac na screenshotach), kopiuje zdjecia
    > na pendrive (kamery nie ma) ale widac ze cos wklada i kopiuje, a potem
    > wychodzi - jest swiadek w domu tego ze ktos wszedl i wyszedl (domownik)
    > to co - za malo?

    Może być za mało, bo nie identyfikuje to jednoznacznie konkretnej osoby.
    Równie dobrze to mogły być działania domownika, a wy sobie z IT
    sączyliście wtedy herbatkę. Motyw wrabiania IT sie znajdzie. Od strony
    kwalifikacji czynu to zdaje się może być łatwiej po ostatniej noweli kk w
    zakresie dostępu do informacji (chyba weszła w życie?).

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2009-01-27 01:24:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Włażenie na cudzego kompa (włamanie), zgrywanie nie swoich zdjec (kradzież)

    Za to raczej nie. Prędziej za naruszenie dóbr osobistych.

    > Ja bym poszukał jednak jakiegoś spsobu - bo hamsto trzeba ucinać u jaj.

    Nie ma sposobu. Albo będziesz z nim gadał i przygotujesz go tym do obrony,
    albo pójdziesz od razu na policję.

    --
    Marcin