  • 1. Data: 2009-01-26 19:37:21
    Temat: Kradzież zdjęć
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Do domu przyszedł specjalista IT, do naprawy komptuera. Korzystając z
    nieuwagi właścicieli, przeszukał komputer, odnalazł prywatne zdjęcia
    należące do właścicieli komputera, zgral je i odszedł. Niestety nie
    wiedział, że cały ekran jest monitorowany programem do ciągłego
    ściągania danych z ekranu.

    Co z takim gostkiem zrobić? Można zażądać odszkodowania? Jakbyście to
    rozegrali?

    GB

  • 2. Data: 2009-01-26 20:12:27
    Temat: Re: Kradzież zdjęć
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > danych z ekranu.
    >
    > Co z takim gostkiem zrobić? Można zażądać odszkodowania? Jakbyście to

    Problem chyba w tym że nie ma dowodu na to że to on to zgrywał
    Masz dowód na to że zdjęcia były zgrywane/kopiowane
    ale kto to robił to chyba nie masz
    chyba że oprócz programu w kompie masz jeszcze kamery na zewnątrz i możesz
    to połączyć
    Foti

  • 3. Data: 2009-01-26 20:30:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz Brycki wrote:

    > Można zażądać odszkodowania?

    a za co?

    > Jakbyście to
    > rozegrali?

    w totka bym zaczął grać.

  • 4. Data: 2009-01-26 20:56:15
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    moje_przedmioty pisze:
> [...]
    > ale kto to robił to chyba nie masz
    > chyba że oprócz programu w kompie masz jeszcze kamery na zewnątrz i możesz

    Jeżeli gostek siedzi przy kompie, widac jak sie loguje na swoje konto, a
    potem dalej penetruje kompa (co widac na screenshotach), kopiuje zdjecia
    na pendrive (kamery nie ma) ale widac ze cos wklada i kopiuje, a potem
    wychodzi - jest swiadek w domu tego ze ktos wszedl i wyszedl (domownik)
    to co - za malo?

  • 5. Data: 2009-01-26 20:57:09
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    witek pisze:

    > a za co?

    Włażenie na cudzego kompa (włamanie), zgrywanie nie swoich zdjec (kradzież)

    Ja bym poszukał jednak jakiegoś spsobu - bo hamsto trzeba ucinać u jaj.

    GB

  • 6. Data: 2009-01-26 21:03:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    Tak sam z siebie przyszedl, czy moze zostal wezwany w zwiazku z
    uszkodzeniem?

> [...]
    > na pendrive (kamery nie ma) ale widac ze cos wklada i kopiuje, a potem
    > wychodzi - jest swiadek w domu tego ze ktos wszedl i wyszedl (domownik) to

    No i co z tego, ze przyszedl i wyszedl? Skoro go wezwales do naprawy
    komputera to mial sie Twoim zdaniem teleportowac?
    Coz - moze podaj adres, zeby nigdy zaden specjalista IT nie dal sie namowic
    na wykonanie naprawy u Ciebie w domu.
    Rozumiem, ze Ty sie lepiej znasz na naprawie komputera i wiesz, ze
    czynnosci o ktorych piszesz nie sa elementem uslugi serwisowej - ale w takim
    razie czemu sam sie nie zajmujesz naprawami swych komputerow?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-01-26 21:05:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Włażenie na cudzego kompa (włamanie), zgrywanie nie swoich zdjec
    > (kradzież)

    Rozumiem, ze chciales, aby naprawil Ci tego kompa metoda
    bioenergotaerapeutyczna?
    Moze po prostu zadzwoniles na niewlasciwe ogloszenie.

    Kradziez dotyczyc moze tylko rzeczy ruchomej. Jezeli juz, to uzyskanie
    informacji nie dla niego przeznaczonej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-01-26 21:15:32
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    SDD pisze:
> [...]

    > czynnosci o ktorych piszesz nie sa elementem uslugi serwisowej - ale w takim
    > razie czemu sam sie nie zajmujesz naprawami swych komputerow?

    Zgrywanie zdjęć z katalogów to część uslugi serwisowej? :))) Nie
    rozśmieszaj mnie.

    To że ktoś przyszedł i wyszedł w określonej godzinie i było to gość od
    IT, w połączeniu z tym że widzę co w tych godzinach robił (łącznie z
    logowaniem na jego konto) = że robił to on.

    GB

  • 9. Data: 2009-01-26 21:17:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > To że ktoś przyszedł i wyszedł w określonej godzinie i było to gość od IT,
    > w połączeniu z tym że widzę co w tych godzinach robił (łącznie z
    > logowaniem na jego konto) = że robił to on.

    Zalogowal sie na JEGO konto - czyli byl jednym z uprawnionych uzytkownikow.
    Skoro system ma poustawiane konta, to znaczy, ze mozna sterowac
    uprawnieniami do plikow. Skoro bez problemu zgral zdjecia, to znaczy, ze
    jego konto mialo uprawnienia do odczytu tych plikow, a zatem upada zarzut
    uzyskania informacji nie przeznaczonych dla niego poprzez przelamanie
    zabezpieczen :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-01-26 21:18:16
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze chciales, aby naprawil Ci tego kompa metoda
    > bioenergotaerapeutyczna? Moze po prostu zadzwoniles na niewlasciwe ogloszenie.

    Czyli według Ciebie gdy ktos naprawia Ci samochód, to ma prawo oglądnąć
    sobie wszystkie Twoje zdjęcia z aparatu który jest w schowku tak? Bo
    przecież dałeś mu samochód do naprawy i tym samym wszystko co się w nim
    znajduje należy do tego gościa? :)))

    > Kradziez dotyczyc moze tylko rzeczy ruchomej.

    Tak? To ukranij komuś zdjęcia, wykorzystaj je, zobaczysz - oczywiście
    możesz to soebie w prawniczym slangu nazywać jak żywnie Ci się podoba
    np. naruszenie praw autorskich, ale to nazywam sie w języku popularnym
    kradzieżą (zresztą w prawniczym chyba tez :)

    Nie czepiajmy się słów przyjacielu, bo tak nigdzie nie zajdziemy, masz
    pomysł na to jak go usadzić - bo to co zrobił jest ewidentnie umyśłną
    kradzieżą z włamaniem.

    GB