  • 11. Data: 2009-01-26 21:18:35
    Temat: Re: Kradzież zdjęć
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Grzegorz Brycki <g...@o...pl> pisze:

    > Witam,
    >
    > Do domu przyszedł specjalista IT, do naprawy komptuera. Korzystając z
    > nieuwagi właścicieli, przeszukał komputer, odnalazł prywatne zdjęcia
    > należące do właścicieli komputera, zgral je i odszedł. Niestety nie
    > wiedział, że cały ekran jest monitorowany programem do ciągłego
    > ściągania danych z ekranu.
    >
    > Co z takim gostkiem zrobić? Można zażądać odszkodowania? Jakbyście to
    > rozegrali?
    >
    > GB

    Skrytykować trepa co uważa że ma "tajne dane" a nie ma dysku wymiennego?
    Wtedy jak przychodzi "serwis" wyjmuje się dysk twardy z danymi wrażliwymi".

    Ja nie jestem prawnikiem tylko informatykiem i tak *głupota* w ochronie
    danych dla mnie powinna być karalna.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Nie rób z siebie mostu, po którym inni spacerują.

  • 12. Data: 2009-01-26 21:19:09
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zalogowal sie na JEGO konto - czyli byl jednym z uprawnionych uzytkownikow.
    > Skoro system ma poustawiane konta, to znaczy, ze mozna sterowac
    > uprawnieniami do plikow. Skoro bez problemu zgral zdjecia, to znaczy, ze
    > jego konto mialo uprawnienia do odczytu tych plikow, a zatem upada zarzut
    > uzyskania informacji nie przeznaczonych dla niego poprzez przelamanie
    > zabezpieczen :)

    Jak kogoś wpuszczasz do domu, to z uwagi na to że nie masz pozamykanej
    szafki z kasą, to on to może wziąć i to będzie ok/

    GB

  • 13. Data: 2009-01-26 21:19:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Tak? To ukranij komuś zdjęcia
    ^^^^^^^^^^^^^^
    , wykorzystaj je, zobaczysz - oczywiście
    ^^^^^^^^^^^^

    Mylisz dwie rzeczy. Czy ten czlowiek WYKORZYSTAL te Twoje zdjecia???????

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2009-01-26 21:20:11
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

> [...]
    >
    > Ja nie jestem prawnikiem tylko informatykiem i tak *głupota* w ochronie

    To tak jakbyś mówił, że trzymanie pieniędzy na stole w domu jest
    idiotyzmem i z uwagi na to każdy kto je ukradnie, bo są
    niezabezpieczone, powinien dostać nagrodę a ten co zostawił kasę na
    stole jest wariatem.... no poważniej...

    GB

  • 15. Data: 2009-01-26 21:22:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nie czepiajmy się słów przyjacielu, bo tak nigdzie nie zajdziemy, masz
    > pomysł na to jak go usadzić - bo to co zrobił jest ewidentnie umyśłną
    > kradzieżą z włamaniem.

    Nie mam pomyslu. Zastanawiam sie tylko, jak usadzic pieniacza, ktory sam
    wzywa czlowieka, daje dostep do komputera, a potem posądza o wlamanie
    (sic!). Nie wiem, moze na poczatek sie przespaceruj, potem ewentualnie
    psychoterapeuta lub psychiatra.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-01-26 21:22:40
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^
    >
    > Mylisz dwie rzeczy. Czy ten czlowiek WYKORZYSTAL te Twoje zdjecia???????

    Zakładam, że były to zdjęcia Twojej kochanki (zakładamy!) o której nic
    nei wie Twoja żona (zakłądam), to co...? to że sobie ktoś je poogląda z
    kolegami, i wieść się rozniesie o tym że masz kochankę, a Twoja żona
    urwie Ci jaja, to też będziesz uważał że nic się nie stało? Przecież on
    ich nie wykorzystał - po prostu se pooglądał, pokazał kumplom, Twojej
    żonie :)). Ja je tylko na komputerze trzymałem, bo je zrobiłem.

    GB

  • 17. Data: 2009-01-26 21:23:12
    Od: "Andy" <d...@d...de>

    "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > danych z ekranu.
    >
    > Co z takim gostkiem zrobić? Można zażądać odszkodowania? Jakbyście to

    Ty po prostu wiece nie rob sesji w sypialni.

    Andy

  • 18. Data: 2009-01-26 21:24:59
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > wzywa czlowieka, daje dostep do komputera, a potem posądza o wlamanie
    > (sic!). Nie wiem, moze na poczatek sie przespaceruj, potem ewentualnie

    Naprawa komputera to zadania z zakresu od A do C. Jeżeli po naprawie
    komputera (a to widać bo polegało to na zmianie paru ustawień), ktoś
    sobie hula po komputerze z zdaniami od D do H, to jest już nadużycie, a
    w zasadzie włamanie, a zgrywanie to kradzież.

    Myślę, że skoro to dla Ciebie tak normalne, to pewnie robisz to samo :))0

    GB

  • 19. Data: 2009-01-26 21:25:59
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > wykorzystał - po prostu se pooglądał, pokazał kumplom, Twojej żonie :)).
    > Ja je tylko na komputerze trzymałem, bo je zrobiłem.

    No coz - po pierwsze jesli chodzi o skoki w bok, jestem zwolennikiem ukladow
    z kobietami. Mnie wolno to i to, Tobie to i to, o wszystkim sobie mowimy -
    to raz.
    Dwa - gdyby tak sie stalo, to po pierwsze, ni ezostaloby naruszone zadne
    prawo autorskie - a ja ni emoglbym sobie wydarowac, ze bylem takim kretynem,
    by trzymac tego typu zdjecia na komputerze, do ktorego wezwalem fachowca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-01-26 21:26:53
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Andy pisze:
    > "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Ty po prostu wiece nie rob sesji w sypialni.

    Załóżmy że to zdjęcia Ciebie z Twoją kochanką, które dałeś mi zrobić bo
    jesteśmy kumplami. Trzymam je u siebie i nagle taki gostek od IT sobie
    to zgrywa - no to jak :)) - uważasz wciąż że to ok, czy może już nie?

    GB