  • From: "Marcin_Mucha" <y...@k...it>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kradzież zastrzeżonej nazwy - Co moge zrobić
    Date: Mon, 7 Jul 2003 13:23:57 +0200

    Serdecznie witam grupowiczów.

    Znalazłem się w niemiłej sytuacji.
    Otóż jedna z polskich firmy nie prawnie używa zastrzeżonej nazwy mojej firmy
    zarejestrowanej w USA.
    Moje pytanie - Czy w Polsce na tej podstawie, mogę domagać się od firmy
    która nielegalnie według mnie wykorzystuje moją zastrzeżoną wcześniej nazwę
    firmy (Polska firma używa jej również jako nazwy swojej by podszywać się pod
    nią oferując ten sam produkt - kupiony z resztą od mojej firmy)

    Mam też dodatkowe pytanie, czy wykrycie takiej sytuacji przez osobę trzecią
    daje jej prawo do zgłoszenia takiego stanu rzeczy do odpowiednich organów
    ochrony - jakich, na jakie artykuły się powołać podczas rozmowy z "intruzem"

    Bardzo dziękuję i czekam na odpowiedz
    Marcin Mucha