  • 81. Data: 2011-05-04 08:51:31
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 04 May 2011 10:43:13 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Tak to jest jak prawo tworzą idioci nie mający prawa o sprawach tego
    > prawa dotyczących.
    >
    > Jak biedy żuczek na odróżnić punkt dostępowy udostępniony celowo od
    > punktu dostępowego udostępnionego przez ignorancję właściciela?

    Dlaczego tylko punkt dostepowy? Strach wejsc na jakas strone internetowa.
    Przeciez to nieuprawniony dostep do systemu informatycznego. I kogo pytac o
    zgode - tworce strony, czy raczej serwis hostingowy?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 82. Data: 2011-05-04 09:44:48
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.05.2011 10:51, KRZYZAK pisze:

    > Dlaczego tylko punkt dostepowy? Strach wejsc na jakas strone internetowa.
    > Przeciez to nieuprawniony dostep do systemu informatycznego. I kogo pytac o
    > zgode - tworce strony, czy raczej serwis hostingowy?

    Dobre pytanie. Przynajmniej z usenetem nie ma u mnie problemu: dostęp do
    serwera mam przez hasło. Ale co z tymi, co korzystają z serwerów
    niewymagających autoryzacji? ;->

  • 83. Data: 2011-05-04 10:11:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 04 May 2011 10:51:31 +0200, KRZYZAK napisał(a):

> [...]
    > internetowa. Przeciez to nieuprawniony dostep do systemu
    > informatycznego. I kogo pytac o zgode - tworce strony, czy raczej serwis

    W przypadku stron internetowych sprawa raczej jest prosta: zwykle "służą
    one" do "oglądania" i to raczej nie budzi wątpliwości.

    Natomiast IMHO można mieć wątpliwość już w odniesieniu do serwerów ftp
    dostępnych via http -- w zasadzie nie wiadomo czy tak ma być, czy to jest
    tylko jakaś luka...

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 84. Data: 2011-05-04 10:30:37
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2011-05-04 12:11, Olgierd pisze:

    > W przypadku stron internetowych sprawa raczej jest prosta: zwykle "służą
    > one" do "oglądania" i to raczej nie budzi wątpliwości.

    Punkt dostępowy służy (zawsze, nie zwykle!) do dostępu i to też nie
    budzi wątpliwości :-)

  • 85. Data: 2011-05-04 10:46:26
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 03 May 2011 22:18:37 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
    /../

    > czyli przed skorzystaniem z hotspota neleży zawżeć umowę pisemną na
    > okoliczność.

    Wypadałoby

  • 86. Data: 2011-05-04 10:47:23
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 03 May 2011 22:09:56 +0100, m4rkiz napisał(a):
    /../

    > pozwalam sobie watpic w taka interpretacje, a juz zwlaszcza w 'pisemne'

    A wątp sobie. Jak zgnijesz w kryminale będziesz miał dość czasu na
    wątpienie.

  • 87. Data: 2011-05-04 10:49:10
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 04 May 2011 09:53:32 +0200, Mark napisał(a):
    /.../
    > Jedno NIE jest rownowazne z drugim. I o ile sieci bywaja
    > niezabezpieczone i ogolnodostepne, to routery *zawsze* sa zabezbpieczone
    > i wymagaja loginu i hasla (to ze pewnie polowa wlascicieli nie zmienia
    > wartosci domyslnych pomijam, bo na glupote nie ma rady). I tak,
    > nieautoryzowany dostep do routera JEST wlamaniem, bo nawet jesli durny
    > wlasciciel zostawi w user/password: admin/admin, to te dane trzeba
    > *swiadomie* wpisac. Wiedzac po co sie to robi oczywiscie. Natomiast ma
    > sie to *NIJAK* do dostepu do sieci, wiec prosilbym uprzejmie zeby w
    > ramach dyskusji nie mylic pojec.

    E przeglądarka może załadować z kesza.

  • 88. Data: 2011-05-04 12:42:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 May 2011, to wrote:

    > Jak można się włamać na otwarty router?

    Ja tylko w sprawie formalnej.
    Przypominam o istnieniu art.11 PDoOF i obowiązku wykazania przychodu
    z tak uzyskanego nieodpłatnego świadczenia :P

    Uprzedzając: w przypadku korzystania z otwartego hotspota przy
    okazji innej usługi (na lotnisku, w hotelu) podatki opłacone są
    wraz z usługą, w przypadku hotspota publicznego komunalnego
    trzeba by się przyjrzeć ustawom, ale pewnie podstawa do zwolnienia
    też się znajdzie :>
    Ale przy prywatnym darmowym świadczeniu... (również gospodarczym!)

    > Oczywiście inna sprawa, jeśli ktoś będzie np. korzystał z routera
    > sąsiada, wyzyskując świadomie jego błąd, ale tutaj też raczej trudno
    > byłoby tą "świadomość" udowodnić.

    Pytaniem pozostaje, czy po zorientowaniu się w sytuacji nie
    należy (z mocy prawa) zastosować 405 KC.

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2011-05-04 12:57:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2011, Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Mon, 02 May 2011 16:12:13 +0200, leon napisał(a):
    > /../
    >
    > Ależ nie rozumiesz intencji ustawodawcy. "Uprawnienie" znaczy pisemne
    > zezwolenie.

    Stanowczo sprzeciwiam się jakoby.
    Konkretnie mam na myśli słowo "pisemny", które jest oczywistym
    nadużyciem :)

    Intencję ustawodawcy w zakresie *form* określa ten przepis:
    _117.html
    +++
    60
    Z zastrzeżeniem wyjštków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonujšcej
    czynnoœci prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby,
    które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny [...]
    ---

    Zaznaczam, że powyższe nijak nie rozwikłuje dyskusji nad koniecznością
    zajścia *faktu* "uzyskania uprawnienia".

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2011-05-04 12:58:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2011, Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Tue, 03 May 2011 22:09:56 +0100, m4rkiz napisał(a):
    > /../

    > A wątp sobie. Jak zgnijesz w kryminale będziesz miał dość czasu na
    > wątpienie.

    Ale w zakresie "pisemności" ma oczywistą rację.

    pzdr, Gotfryd