  • 431. Data: 2022-02-22 20:38:02
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2022 o 15:57, Kviat pisze:

    > Wszystkie poważne instytuty naukowe na świecie są w kwestii szczepionek
    > zgodne, czyli wszystkie są w zmowie.

    Ale będzie plot twist jak się okaże że w swoim sarkaźmie miałeś rację.

    Na razie CDC i Szkocja wstrzymała publikowanie o hospitalizacjach, bo
    mogą zostać źle zrozumiane;)

    Concern about the misinterpretation of hospitalization data broken down
    by vaccination status is not unique to the C.D.C. On Thursday, public
    health officials in Scotland said they would stop releasing data on
    Covid hospitalizations and deaths by vaccination status because of
    similar fears that the figures would be misrepresented by anti-vaccine
    groups.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 432. Data: 2022-02-23 03:56:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-22, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Z analogiami zawsze jest pewien problem.
    > Wymaga dość abstrakcyjnego podejścia do problemu, a dyskusja nie wiadomo
    > dlaczego często zbacza na to, czy zapinać pasy w samochodzie, czy nie
    > zapinać i dlaczego w motorach nie ma pasów.
    > Tak się nie dogadamy ;)

    > Jakie kompetencje ma fryzjer do tego, aby stwierdzić, czy inżynier
    > policzył nieoptymalnie?

    Nie znam tego fryzjera, ale co to ma do policzenia, którego
    prawidłowości nikt nie kwestionuje?

    > Może gdzieś na świecie tak się nie projektuje.
    > W cywilizowanych krajach jednak tak właśnie się projektuje. Projektant
    > mostów liczy ile potrzeba prętów, a nie fryzjer, który będzie po tym
    > moście jeździł. Przynajmniej tak jest u nas.

    Nikt niczego w przemysle nie projektuje pod widzimisie projektanta.
    Projekt jest zawsze robiony biorąc pod uwagę a) cel; b) dostępne zasoby,
    c) oceny różnych czynników ryzyka.

    > No pewnie. Można dać pylony z nanorurek węglowych, śruby z tytanu i
    > kevlarowe barierki. Wtedy prętów stalowych wyjdzie mniej.
    > Z analogiami jest pewien problem. Wymagają dość abstrakcyjnego podejścia
    > i nie analizowania, czy na most wyjdzie więcej prętów.

    Ale widzisz jak tu dobrze trafiłeś - z tych nanorurek i kewlaru tym
    bardziej nie zrobisz jakbyś chciał. Po prostu uparcie ignorujesz, że
    każde przedsiewzięcie jest wypadkową min. trzech czynników, które wyżej
    wymieniłem.

    > Chodzi o to, czy fryzjer/stolarz/nauczyciel ma jakiekolwiek kompetencje
    > do stwierdzenia, że wydaje mu się, że 1t prętów wystarczy, skoro
    > projektant mostu twierdzi, że nie wystarczy?

    Pewnie nie ma, ale skoro tego nie robi to po co to roztrząsać? :)

    > I gdy się most buduje, to może powiedzieć "a chujtam, projektant się nie
    > zna, dam 1t, bo uważam, że 10t to za dużo i za gęsto"?

    Można powiedzeć: bez sensu abym inwestował w konstrukcję 10t skoro będą
    tam jeździć wyłącznie motory. Np. taki fryzjer jest jak najbardziej
    kompetentny aby taką decyzję podjąć.

    > I fryzjer da radę zarządzić ryzykiem, czy się most zawali pod własnym
    > ciężarem, czy się nie zawali?

    Pod własnym ciężarem to już musi inzynier. To nie tu jest to ryzyko.

    > Chyba prosiłeś kogoś innego :)
    >
    > Ja nie mam problemu z odpowiedzią.
    > To zależy kto by takie zalecenie wydawał.
    > Jeśli szef szefów w jakimś państwie reżimowym, żeby daleko nie szukać ;)
    > np. w Korei Północnej, to miałbym poważne wątpliwości.
    > I gdybym żył na bezludnej wyspie...
    >
    > Ale normalnie jak idę do lekarza i on mi mówi, że mam coś łykać przez
    > dwa tygodnie dwa razy dziennie i nie można przestać wcześniej nawet gdy
    > objawy ustąpiły wcześniej i czuję się zdrowy, to ja mu wierzę.
    > I nie sprawdzam osobiście pod mikroskopem, czy w środku są chipy.

    Przepraszam, że się jeszcze upewnie, serio szczepiłbyś się co tydzień,
    sam nie będąc lekarzem, ale będąc zdrowym i mając klarownie wiedzę nt.
    co to ten kowid i jak się zachowuje, bo tak powiedziałby Ci lekarz?

    > A ktoś każe kłuć częściej?
    > Takie rozważania, polegające na sprowadzeniu dyskusji na poziom absurdu,
    > mijają się z celem.
    > Oczywiście, możemy założyć, że naukowcy od szczepionek to debile i na
    > pewno będą kazali ludziom kłuć się bez potrzeby co dwa tygodnie, tylko
    > po zakładać, że naukowcy to debile?

    Mówimy o 2ch różnych rzeczach. Ty o kwestionowaniu podstaw działania
    tego czy tamtego - czego nikt tu nie robi, ja o dostosowaniu pewnego
    rozwiązania do indywidualnych potrzeb w oparciu o dane pochodzące od
    tych naukowców i znajomość własnej sytuacji i lokalnych uwarunkowań.

    Ponieważ tak bardzo lubisz analogie co by móc się wznosić na wyżyny
    abstrakcji, architekt zaprojektował budynek z klimatyzacją i z
    kaloryferami, ale ja przy realizacji projektu zrezygnowałem z
    kaloryferów. Temperatura w moim rejonie spada poniżej 15C raz na kilka
    lat. Objasnienie: architekt zrobił projekt ogólny, który miał zapewnić
    jak największą funkcjonalność budynku w obrebie danego budżetu i dla
    szerokiego grona potencjalnie zainteresowanych więc np. zapewnienie
    ciepła gdy może być zimno. Nie znaczy to, że pełna funkcjonalność jest
    zawsze potrzebna. Nie oznacza to też, że rezygnując z kaloryferów neguję
    wyliczenia projektowe.

    > A jeżeli faktycznie będzie taka potrzeba, że stanę przed wyborem, albo
    > się szczepić co dwa tygodnie, albo popełnić samobójstwo poprzez
    > niezaszczepienie, to pewnie bym się szczepił.

    No jasne, ja pewnie też, ale to jednak nie ten przypadek.

    --
    Marcin

  • 433. Data: 2022-02-23 04:45:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Chroni. Ja mam opory, żeby mi się butelka póltora litra po kabinie
    > walała, a ty uważasz, że dostanie w plecy 80 kilowym klockiem to nic?

    Ale dlaczego Ty ich sobie sadzasz za plecami? No i możesz mieć kabriolet
    a prawo jest wciąż to samo :)

    > Niespecjalnie - choć rozumiem analogię. Pasy nie są procedurą medyczną
    > więc pewna różnica jest, no i nie powodują ewentualnych NOPów. No i nie
    > musisz zapinać pasów w restauracji, kinie i siłowni;) Zresztą tak jak
    > napisałem. Ja nie jestem przeciwnikiem szczepień. Nawet nie jestem
    > przeciwnikiem obowiązkowych szczepień. Skoro rząd uważa, że tak trzeba,
    > to wystarczy jedna zmiana w rozporządzeniu. W zasadzie w dwóch, bo
    > trzeba jeszcze... wpisać kowid... na listę chorób zakaźnych;)

    > Ja też nie. Ale przecież narracja jest, że mają się szczepić wszyscy, a
> [...]

    No właśnie nie do końca rozumiem zaciekłości i braku elastyczności
    Twoich oponentów w tej dyskusji. Przypomina mi to moje wewnętrzne
    rozterki na pustych parkingach. Czy mogę pojechać pod prąd zamiast 10x
    dłuższą, za to oficjanie wyznaczoną, drogą? Jak pojadę pod prąd to
    oszczędzam czas, środowisko, a przeciez nikogo nie ma. No ale moze
    jednak ktoś jest, trafi się jeszcze jakiś debil, zobaczy, pomysli, że
    skoro ten tak robi, to można i to wszędzie. A potem zabije dziecko lub
    matkę staruszkę na pasach. Jednak bywa, że diabeł zwycięża i raz na
    kilka miesięcy jadę pod prąd. Potem budzę się w środku nocy z krzykiem.
    Może to na tej zasadzie?

    > No właśnie - zresztą tu nie chodzi o obostrzenia kowidowe, bo one same w
    > sobie to od dawna są u nas teoretyczne. Chodzi o to, że państwo moze co
    > chce bo kowid, prawo tworzy premier tłitem albo cieć na bramce w sądzie
    > swoim głębokim przekonaniem, wałkami wszelkiej maści, usprawiedliwieniem
    > każdeko fakaupu itp. To wszystkow zostanie. Już jest narracja, że co

    Żeś się uczepił biednego kowida. To nie kowid. Tak jest w każdej
    dziedzinie.

    > prawda kowid mija, ale przecież nie można odpuścić bo będzie następna
    > epidemia... Szury miały racje - do tamtej normalności już nie wrócimy.

    > Nie rozumiem.

    Zamordyzm to chęć rządzenia wszystkim, najchętniej autorytarnie. Tu to
    moim zdaniem nadrabianie niekompetencji restrykcjami. Raz, że pewnie
    wiele rzeczy dałoby się lepiej logistycznie i zasobowo zaplanować. Dwa,
    że tworzy się pozory działania przy braku pomysłu na coś skutecznego.

    > LOL. A znasz ten obrazek "do tego się nie posuną > tu byli rok temu > tu
    > są > tam kurwa poszli!"?

    No ale jednak są. Nie jest to wyłącznie figura retoryczna. Problem w
    tym, że może mieć to charakter "pełzający", człowiek się nie zorientuje
    i przywyknie. O tym zdaje się mówisz. Ale nawet te pełzające osiągają z
    czasem stan, gdy większość mówi "nie".

    --
    Marcin

  • 434. Data: 2022-02-23 06:30:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-22, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Więc wiara w nieomylonść oraz zwłaszcza w obiektywizm ludzi na
    > odpiwednich stanowiskach jest mocno przereklamowana. Zwłaszcza jak są

    Ale to nawet nie o to w tej dyskusji przynajmniej mi chodzi, a bardziej,
    że Kwiat by wszystkich chętnie pozaszczepiał to 6tej potęgi, nawet gdyby
    siedzieli w izolatce bez wymiany wirusów z otoczeniem. Przy czym odmawia
    mi kompetencji do stwierdzenia faktu siedziedzenia w izolatce na
    podstawie tego, że nie znam się na produkcji szczepionek.

    --
    Marcin

  • 435. Data: 2022-02-23 08:18:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale dlaczego Ty ich sobie sadzasz za plecami?

    Bo przede mną się nie mieszczą:P

    > No i możesz mieć kabriolet
    > a prawo jest wciąż to samo :)

    W kabriolecie pasy mają jeszcze więcej sensu.

    > No właśnie nie do końca rozumiem zaciekłości i braku elastyczności
    > Twoich oponentów w tej dyskusji.

    Więcej - ponieważ ja wcale nie jestem przeciwnikiem szczepień, to sobie
    to dopowiadają. Religia;)

    No chyba że ktoś rzeczywiście wpadnie na pomysł, że należy się szczepić
    co trzy miech nieaktualną szczepioną, zamiast ją zaktualizować to wtedy
    w końcu będę przeciw.

    > Przypomina mi to moje wewnętrzne
    > rozterki na pustych parkingach. Czy mogę pojechać pod prąd zamiast 10x
    > dłuższą, za to oficjanie wyznaczoną, drogą?

    U nas możesz coć nie wolno. U ciebie to nie wiem - może ci pięć batów
    zasądzą;) Ale nie wiedzę analogii do szczepień.

    > Żeś się uczepił biednego kowida. To nie kowid. Tak jest w każdej
    > dziedzinie.

    Ale kowidem się to usprawiedliwia i bez kowida byłoby raczej nie możliwe
    abo znacząco częstsze. Prze kowidem jednak nie miałem sytuacji że mnie
    cieć do sądu po prostu nie wpuścił, że kulsony się zamknęły w
    komisariacie i dyżurny nie wpuszczał, żeby zgłosić czyn zabroniony. Nie
    było sytuacji, że nie zorganizowano wyborów bo kowid, nie było sytuacji,
    że przychodnia się zamknęła przed pacjentami i trzeba było walić kijem w
    okno żeby wyniki przedkowidowe odebrać. Nie było sytuacji gdzie
    p.o.remier zamyka bez podstawy prawnej biznesy a kulsony wpadają do
    restauracji jak mafia w latach 90 i straszą klientów. O skali przewałów,
    że aż transmitowali w telewizji wałek z największym samolotem świata nie
    wspomnę.

    I najważniejsze - jak ci się nie podoba to jesteś szur - przecież
    "naukofcy som zgodni że tak trzeba!" I to wszystko przez to, że szrek
    się co prawda zaszczepił ale się nie uśmiechał:P Jakby się uśmiechał i
    miał więcej wiary to już bysmy sobie już poradzili.

    > Zamordyzm to chęć rządzenia wszystkim, najchętniej autorytarnie. Tu to
    > moim zdaniem nadrabianie niekompetencji restrykcjami.

    Nie - tu mamy poświęcenie wolności w imię bezpieczeństwa. Teraz nie mamy
    ani wolności ani bezpieczeństwa - czerczil miał rację. Pewnie szur;)
    Chęć władz do zamodryzmu to jedno, realne możliwości to drugie. Kowid im
    te możliwości dal i się z tego nie wycofają - przynajmniej nie ze
    wszystkiego. Dla ścisłości dodam, że jakby dzisiaj rząd pisu upadł, to
    następni też się nie wycofają (no chyba żeby korwin został premierem;).
    Został stworzony pod pozorem kowidu bardzo wygodny mechanizm dla władzy.
    Nie przypominam sobie, żeby władza ot tak sama z siebie swoją władzę
    ograniczała - nie wynaleziono jeszcze grabi, co grabią od siebie.

    > No ale jednak są.

    I kowid je pokonuje. Jakby ci trzy lata temu ktoś powiedział, że
    p.o.remier będzie sobie ot tak siłownie tłitem zamykał policja będzie
    robiła najazdy na knajpy w stylu mafii to byś uwierzył. Albo że rząd
    będzie po uważaniu rozdawał miliony w ramach różnych "tarcz" za
    nicnierobie a potem będzie się dziwił skąd inflację wyjebało? Normalnie
    to są granice raczej trudne do przekroczenia przynajmniej w skali
    masowej. Ale wystarczy kowid i już. Co więcej wystarczy przekonać tych
    zaszczepionych, że to wina niezaczepionych i już nie ma winnych tego
    kurewstwa władzy a społeczeństwo skacze sobie do gardeł. Brawo.

    > Ale nawet te pełzające osiągają z
    > czasem stan, gdy większość mówi "nie".

    Mówisz o kraju w którym afera przekraczająca zakresem watergate...
    utonęła bez większego echa w innych. Zresztą jak społeczenstwo by się
    nawet wkurwiło i wyszło na ulice, to najwyżej się powie, że to szury i
    się ich normalnie spałuje.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 436. Data: 2022-02-23 08:21:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > mi kompetencji do stwierdzenia faktu siedziedzenia w izolatce na
    > podstawie tego, że nie znam się na produkcji szczepionek.

    On robi i jedno i drugie. Mnie zabrania spojrzenia w dane i
    stwierdzenia, że szczepionka w pełnej dawce nie zapobiega covid19, tobie
    oceny czy ty właściwie tej szczepionki potrzebujesz. Jakbym miał
    porównać jego schemat myślenia, to taki nowoczesny talib (albo
    średniowieczny inkwizytor). Tak czy inaczej wiąże się to z religijnym
    fanatyzmem, co jest o tyle ciekawe, że kwaitek jest zdaje się ateistą.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 437. Data: 2022-02-23 08:42:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przepraszam, że się jeszcze upewnie, serio szczepiłbyś się co tydzień,
    > sam nie będąc lekarzem, ale będąc zdrowym i mając klarownie wiedzę nt.
    > co to ten kowid i jak się zachowuje, bo tak powiedziałby Ci lekarz?

    Bardzo ciekawe pytanie. Przypomnę, tylko że rok temu za tekst "będziecie
    się szczepili co pół roku" ludzie lądowali w przegródce dla ciężkich szurów.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 438. Data: 2022-02-23 09:25:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.02.2022 o 17:05, Kviat napisał:

    > Znowu powtarzasz dawno obalone kłamstwo, które szury nadal powielają,
    > pomimo, że zostało dawno obalone.

    chyba jedynie w Twojej głowie.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 439. Data: 2022-02-23 09:45:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.02.2022 o 08:18, Shrek pisze:

> [...]
    > wspomnę.
    >
    > I najważniejsze - jak ci się nie podoba to jesteś szur - przecież

    Naukowcy od szczepionek byli zgodni, że trzeba było walić kijem w okno,
    mówili jak zorganizować pracę sądów i policji?

    Za bardzo się rozpędziłeś i nie zauważyłeś kiedy minąłeś metę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 440. Data: 2022-02-23 10:04:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2022 o 09:45, Kviat pisze:

    > Naukowcy od szczepionek byli zgodni, że trzeba było walić kijem w okno,
    > mówili jak zorganizować pracę sądów i policji?

    Nie ma żadnego znaczenia co naukowcy naprawdę mówią. Ważne że kto
    kwestionuje cokolwiek z koronapierdolca, ten z miejsca jest antynaukowyu
    szur i płaskoziemca. Co tak naprawdę mówią "naukowcy i eksperci" nie ma
    żadengo znaczenia. Można na przykład dać linka, że "skuteczność
    szczepionki po drugiej dawce znacząco spada" i tłumaczyć że to dowód na
    skuteczność, bo skoro spada, to znaczy że jest skuteczna:P Ważne jest,
    że ktokowiek zaczyna nawet nie krytykować a próbować weryfikować
    oficjalną wersję z miejsca staje się antynaukowym, płaskoziemnym szurem.

    > Za bardzo się rozpędziłeś i nie zauważyłeś kiedy minąłeś metę.

    Muszę cię zmartwić. Piszesz o sobie. I co więcej głosujesz z pisorami
    jak kukiz:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.