    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 05.05.2022 o 18:28, J.F napisał:

    > Obserwujac czy pytajac o objawy ?

    jedno i drugie.

    > No nie wiem ... korelacja objawow, zgonow i testow PCR chyba byla
    > duza.
    > Teraz byc moze juz mala ...

    jakbyś co jakiś czas rzucał monetą dla różnych osób, to jeśli jest
    zwiększona gdzieś śmiertelność, to tez korelacja tych z wynikiem "orzeł"
    będzie duża.

    > Przeciez narzekales, ze leczyc nie wolno ... nie ma wyniku, to wolno.
    > A test sie przyda, bedzie wiadomo w razie komplikacji, czy do
    > statystyk.

    > Moze i uczą ogolnie, ale tu masz bardzo specyficzną odmiane.
    > Wiec na poczatku to byly same niewiadome.

    nie specyficzną, po prostu tak jak wiele wirusów - powstaje jakiś nowy z
    tej samej rodziny. Do tej pory starano najpierw traktować go podobnie
    jak inne i obserwować, a teraz dla odmiany zastosowano zupełnie inny
    sposób radzenia sobie i wyniki widać - nadmierna umieralność z różnych
    przyczyn.

    > I tak ciekawe, jak sie Chinczykom udało wyizolowac tego wirusa.

    nie będę mówił, bo to ponoć "spiskowe teorie", aczkolwiek już można tak
    oficjalnie domniemywać, na początku był zakaz by tak domniemywać...

    > Ktora reakcja?
    > Wez chocby ten Diamond Princess - to chyba nie jest normalne,
    > zeby w czasie rejsu umieralo 14 osob (z 3500)

    14 osób umarło z 3500 - trzymanych pnadto co mieli, na małej powierzchni
    - jeśli płynąłeś takim statkiem , to wiesz, że pomimo swojej wielkości
    ludzie i tak się tłoczą. Więc zarażali jeden drugiego - zrobili taki
    inkubator i aż 14 osób umarło z 3500 i to ciekawe czy leczonych jakoś,
    czy zostawionych samych sobie.

    > Choc po prawdzie to tam na statku chyba nikt nie umarl - jak sie stan
    > pogorszal, to przewozili do szpitala, gdyby nie kwarantanna,
    > to pewnie by sie rozjechali po rejsie, pare osob byloby potem ciezko
    > chorych, z nieznanych przyczyn, a ze to jacys staruszkowie ... moze by
    > nawet nikt z rejsem nie powiązał.

    a może byliby leczeni i nie siedzieli w "inkubatorze", więc ilość wirusa
    którą przyjęłoby większość byłaby niewielka i zadziałałaby raczej jak
    szczepionka?

    > I jakos nic nie pisza, ze testy PCR nic nie warte, tylko ze zgodnosc
    > niewysoka.

    napisałem - posłuchaj naukowców co do tych testów - poszukaj - bo było
    już wiele wyroków sądów w oparciu o te wyjaśnienia uniewinniające osoby
    z dodatnim wynikiem testu łamiących obostrzenia (to na świecie) z racji
    właśnie na niewiarygodność wyniku testu.

    > Ale jakie? Udzielil dobrej porady i zgodnej z wytycznymi NFZ/MZ - tzn
    > ze na NFZ ich tak leczyc nie moze :-)

    udzieli porady, aby nie wykupywał tego tylko wziął co innego, a jak się
    pogorszy to skontaktował się prywatnie.

    > No ba - patrz - my sobie analizujemy wyniki statystyk, a Kviatek to by
    > nas chyba najchetniej do wiezienia wsadzil.
    >
    > U lekarzy to nie wiem czy nie bardziej skomplikowane - podawanie
    > niesprawdzonych leków to jakby eksperymentowanie na pacjencie ... wiec
    > naruszenie etyki. A remdisivir jak sam piszesz - toksyczny.

    remdesvir - jeśli chodzi o status badań na skuteczność miał i nadal ma
    podobny status jak większość innych leków tego typu, a jednak tego można
    było używać innych nie. Jedyna różnica, że remdesvir jest "młodzszym"
    specyfikiem, więc chroniony patentem, więc cholernie drogim. Pozostałe
    już nie - taka różnica...

    > Podwazanie szczepionek bez dowodow, gdy reszta srodowiska dba o
    > wyszczepienie, tez podejrzane.

    właśnie...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1472. Data: 2022-05-06 07:52:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.05.2022 o 00:40, Marcin Debowski napisał:
> [...]
    >>> https://www.medonet.pl/zdrowie,amantadyna---opis--dz
    ialanie--zastosowanie,artykul,1735468.html

    dzi/leczenie-koronawirusa,prof--barczyk--w-leczeniu-
    covid-19-amantadyna-nie-daje-lepszych-efektow-niz-pl
    acebo,artykul,21707126.html

    > Czyli w warunkach, w których nie można przeprowadzić żadnej rzetelnej
    > weryfikacji. Jakież to zaskakujące.

    Można obserwacyjne, nie można randomizowanych. Na tej samej zasadzie
    stosuje się te leki na inne wirusy grypopodobne - auć...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1473. Data: 2022-05-06 10:11:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 07:49:23 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > jedno i drugie.

    > jakbyś co jakiś czas rzucał monetą dla różnych osób, to jeśli jest
    > zwiększona gdzieś śmiertelność, to tez korelacja tych z wynikiem "orzeł"
    > będzie duża.

    Ale powinna byc tez z wynikiem "reszka".

    Czy raczej - w rzetelnym eksperymencie korelacja powinna wyjsc bliska
    zeru.

    > nie specyficzną, po prostu tak jak wiele wirusów - powstaje jakiś nowy z
    > tej samej rodziny.

    Rodzina ogolnie ta sama (koronawirusy), ale srodek moze byc juz inny.

    Cos tam przeciez mowili, ze przypomina nietoperzowy, ale musial
    przejsc cos ze dwie mutacje i nosiciela posredniego.

    Jakby go porownac z SARS-Cov-1, czyli tego z 2002/3r, to ile ma
    róznic w DNA?

    Ale ale ... na SARS-Cov-1 jest jakies lekarstwo? Szczepionka?
    O ile wiem, to nie ma.
    Zalecany sposob leczenia?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Severe_acute_respirato
    ry_syndrome_coronavirus_1

    "In the SARS outbreak of 2003, about 9% of patients with confirmed
    SARS-CoV-1 infection died.[14]
    The mortality rate was much higher for those over 60 years old, with
    mortality rates approaching 50% for this subset of patients."

    No i popatrz ... tamten jakos nie zrobil pandemii, w zasadzie to sie
    nawet poza Chiny/HK/Tajwan nie rozprzestrzenil.
    Czemu ?

    > nie będę mówił, bo to ponoć "spiskowe teorie", aczkolwiek już można tak
    > oficjalnie domniemywać, na początku był zakaz by tak domniemywać...

    Spiskowe to jedno, i duzo by tlumaczyly, ale masz takiego podejrzanego
    chorego, i co zrobic, zeby mu wirusy sprawdzic?
    Pod zwyklym mikroskopem nie widac, z krwi czy smarkow z nosa, trzeba
    najpierw jakos te wirusy oddzielic od reszty, pewnie sa metody,
    ale potem ... przecietny czlowiek ile ma wirusow w nosie?

    > 14 osób umarło z 3500 - trzymanych pnadto co mieli, na małej powierzchni
    > - jeśli płynąłeś takim statkiem , to wiesz, że pomimo swojej wielkości
    > ludzie i tak się tłoczą.

    Ale tez zrobili im wewnetrzną kwarantanne po pewnym czasie.
    Zachorowalo 700 osob - o ile mozna wierzyc testom :-P

    > Więc zarażali jeden drugiego - zrobili taki
    > inkubator i aż 14 osób umarło z 3500 i to ciekawe czy leczonych jakoś,
    > czy zostawionych samych sobie.

    W szpitaach zmarli, przynajmniej pierwsi
    I to chyba w Yokohamie, wiec jakies doswiadczenie z wczesniejszym SARS
    mieli.

    https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_on_D
    iamond_Princess

    > a może byliby leczeni i nie siedzieli w "inkubatorze", więc ilość wirusa

    Od tego momentu to siedzieli we wlasnych kabinach, choc chyba troche
    kontaktow nadal bylo.
    Co prawda pisza, ze ilosc infekcji byla nadmiernie duza.

> [...]
    > z dodatnim wynikiem testu łamiących obostrzenia (to na świecie) z racji
    > właśnie na niewiarygodność wyniku testu.

    No to co mam sluchac - papuga wyciagnela bieglego, biegly napisal co
    wiedzial i za co zaplacono, klienta uniewinnili.

    https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemic_on_D
    iamond_Princess

    "PCR test on board was widely carried out. However, there were several
    cases in which PCR tests showed that they were negative despite having
    close contact with infected patients who got CT scans and had "frosted
    glass-like shadows" in their lungs. The patients were supposed to have
    two PCR tests at intervals to leave the hospital, but in many cases
    the second was positive, even though the first was negative. Tamura
    said that he felt the sensitivity of PCR test was about 70%."

    Ale to akurat w drugą strone - nie wykrywa infekcji.

    Choc jak sam pisales ... ze prawdopodobnie płuca reaguja alergicznie
    na jakies powirusowe resztki, to moze i PCR dobrze wykryl, ze wirusa
    juz wcale nie ma.

    Tego nie napisalem - moze paracetamol mogl brac :-)

    > tylko wziął co innego, a jak się

    Zaraz zaraz - to leki dostepne bez recepty?
    To chyba musial wystawic recepte z prywatnej praktyki ...
    w publicnym gabinecie ?

    > pogorszy to skontaktował się prywatnie.

    No, to juz mi zakrawa na karalne zachowanie,
    ale moze wiedzial, ze prywatne leczenie da wieksze szanse
    niz panstwowe w szpitalu :-)

    Tylko zaraz - jak wtedy leczyc, bo to juz jak rozumiem po wstepnym
    etapie mnozenia wirusa. Budzenoid wlasnie ?

    J.

  • 1474. Data: 2022-05-06 10:16:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 07:07:14 +0200, Shrek wrote:

    > Czyli co - po prostu na rok gospodarkę zamknęli i ludzie w domach
    > siedzieli i nie pracowali (poza krytycznymi zawodami)?

    U nas moze nie, ale bodajze VW mial jakąs przerwe w produkcji,
    miesieczna chyba.
    Wiec i przerwe mieli polscy poddostawcy.

    Poza tym przypomnij sobie zamkniecie galerii handlowych, fryzjerow ..

    > U nas też znieśli. Będziesz mógł porównać;)

    U nas zniesli testy, to spadnie :-)

    > U nas spadają:P

    Czyli sluszna byla linia rządu :-)

    J.

  • 1475. Data: 2022-05-06 11:31:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 06.05.2022 o 10:11, J.F napisał:

> [...]
    > róznic w DNA?
    >
    > Ale ale ... na SARS-Cov-1 jest jakies lekarstwo? Szczepionka?

    lekarstwo - cieżko powiedzieć, bo wirus szybko wymarł, bo był bardziej
    zjadliwy, przez co słabo się rozpowszechnił.

    > Zalecany sposob leczenia?
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Severe_acute_respirato
    ry_syndrome_coronavirus_1

    ponieważ próbka była mała, ciężko powiedzieć, czy było to skuteczne i
    prawidłowe leczenie - przypomnijmy, że w zasadzie tak leczono w Chinach,
    ale czy to skuteczne jest, czy nie okazałoby się, tak jak u nas po
    analizie, że było to nieprawidłowe leczenie i w sumie prawdopodobnie
    gdyby nie Chińskie zalecenia postępowano by trochę inaczej?

    > No i popatrz ... tamten jakos nie zrobil pandemii, w zasadzie to sie
    > nawet poza Chiny/HK/Tajwan nie rozprzestrzenil.
    > Czemu ?

    bo był bardziej zjadliwy. byc może też sposób zakażania się był bardziej
    skomplikowany - w sumie - ponieważ zginęło to szybko tam, ciężko coś
    więcej powiedzieć.

> [...]
    > najpierw jakos te wirusy oddzielic od reszty, pewnie sa metody,
    > ale potem ... przecietny czlowiek ile ma wirusow w nosie?

    jeśli spiskowe - to powiem jeszcze jedno - 40 przypadków w 11 milionowym
    mieście wywołało panikę, a przypomnijmy, że ostry przebieg wygląda
    trochę jak problem zapalenia płuc (obraz RTG jest inny)...

    > Ale tez zrobili im wewnetrzną kwarantanne po pewnym czasie.
    > Zachorowalo 700 osob - o ile mozna wierzyc testom :-P

    no właśnie - o ile można wierzyć testom. Dodatkowo - część osób może być
    naturalnie odpornych - podaję przykład brata - w domu u niego wszyscy
    przechorowali, on jeden 0 jakichkolwiek objawów. 2 miesiące później w
    pracy też większość przechorowało, a on chodził jak gdyby nigdy nic.
    Możliwe, że jako alergik, ma "odczulania" i może one spowodowały, że
    jest odporny akurat na tego wirusa...

    > Od tego momentu to siedzieli we wlasnych kabinach, choc chyba troche
    > kontaktow nadal bylo.

    no musiały być, dodatkowo kabiny są niewielkie - zdarzyło mi się płynąć
    takim statkiem...

    > Co prawda pisza, ze ilosc infekcji byla nadmiernie duza.

    przenosi sie aerozolami, więc ogólnie zamknięcie w kabinach tylko
    sprzyjało inkubacji.

    > No to co mam sluchac - papuga wyciagnela bieglego, biegly napisal co
    > wiedzial i za co zaplacono, klienta uniewinnili.

    podawałem link - możesz posłuchać co mówi osoba, która na testach PCR
    "zęby zjadła". Tak dr Pieniążek zajmował się testami PCR i twierdzi, ze
    takie użycie testów jest niewłaściwe i w zasadzie wyniki można spuścić,
    bo o niczym nie świadczą.

    > Zaraz zaraz - to leki dostepne bez recepty?
    > To chyba musial wystawic recepte z prywatnej praktyki ...
    > w publicnym gabinecie ?

    mógł wystawić receptę zgłaszając inna jednostkę chorobową, aby właśnie
    OIL się nie czepiał...

    > No, to juz mi zakrawa na karalne zachowanie,
    > ale moze wiedzial, ze prywatne leczenie da wieksze szanse
    > niz panstwowe w szpitalu :-)

    nie, jest kryty - np w pewnym momencie standardem w państwowych było
    wysyłanie na test zanim cokolwiek się dowiedziałeś (było to bezprawne,
    ale okólnik tak mówił, a gdyby tego nie robili, to nie dostaną umowy z
    NFZ-em - tak wykonywano naciski na kierownictwo) Co śmieszniejsze, jak
    się okazuje, to obecnie ZUS podważa zwolnienia wystawione na
    teleporadzie, która to była promowana i za niezamknięcie przychodni
    można było narazić się na szykany od NFZ-u.

    > Tylko zaraz - jak wtedy leczyc, bo to juz jak rozumiem po wstepnym
    > etapie mnozenia wirusa. Budzenoid wlasnie ?

    Np matka, która była leczona teleporadą i jej się pogorszyło (ufała
    nauce), wezwaliśmy prywatnie lekarza, przyjechał, podał tlen, zbadał i
    podał budezonid oraz inne leki i tak poprawiło się. Kazał natychmiast
    odstawić leki, które było z teleporady, gdyż stwierdził, że bardziej
    szkodzą niż pomagają. Szybka poprawa, uchroniona od szpitala, a
    saturacja już wskazywała na to, że powinna tam się znaleźć (wg chińskich
    wytycznych) i to pod respiratorem.... Żyje i ma się dobrze. W rodzinie
    (takiej szerzej traktowanej - różni kuzyni itd) kilkadziesiąt osób
    chorowało, różnie, niektórzy szybciutko wyzdrowieli, inni korzystali z
    lekarzy - czuli się gorze, ale właśnie prywatnie i szybko dochodzili do
    siebie - leczenie różne - dobierane do osoby, na co jeszcze choruje ect.

    Rozmawiam z wieloma ludźmi i tam, gdzie przyjęto tą metodę, też 0
    pobytów w szpitalu ze względu na covid. Pewnie może się zdarzyć, że
    jednak ktoś będzie potrzebował, byc może nawet by zmarł ktoś, ale to
    naprawdę byłyby promile, gdyby właściwie leczono.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1476. Data: 2022-05-06 19:03:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.05.2022 o 10:16, J.F pisze:

    > U nas moze nie, ale bodajze VW mial jakąs przerwe w produkcji,
    > miesieczna chyba.
    > Wiec i przerwe mieli polscy poddostawcy.

    No ale z tego co zrozumiałem u Marcina był toki fest lokdałn i ci co nie
    zostali zaliczeni do zawodów krytycznych po prostu na dupach siedzieli.

    > Poza tym przypomnij sobie zamkniecie galerii handlowych, fryzjerow ..

    Na ale większość ludzi jednak wtedy jakoś pracowała.

    > U nas zniesli testy, to spadnie :-)

    Testy to test. Dodatki kowidowe znieśli! I już UK ma 1000% więcej zgonów
    na łba niż my:P

    > Czyli sluszna byla linia rządu :-)

    No właśnie niebaldzo. Parafrazując kwiatka skoro spadło to musiało z czego:P

    My tu emotki, ale poważnie - ktoś powienien się z tego wytłumaczyć.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1477. Data: 2022-05-06 19:44:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 19:03:02 +0200, Shrek wrote:

    > No ale z tego co zrozumiałem u Marcina był toki fest lokdałn i ci co nie
    > zostali zaliczeni do zawodów krytycznych po prostu na dupach siedzieli.

    Marcin chyba w Singapurze, to moze tam tak bylo.

    Ale chocby Hiszpania miala jakąs ostrą kwarantanne dla wszystkich ...
    a teraz
    https://www.rynekzdrowia.pl/Prawo/Hiszpania-Lockdown
    -w-2020-r-niezgodny-z-konstytucja-Jest-decyzja-w-spr
    awie-pieniedzy-z-mandatow,226162,2.html

    > Na ale większość ludzi jednak wtedy jakoś pracowała.

    Z wyjatkiem sprzedawcow w sklepach, fryzjerow, kelnerow, pracownikow
    fitnesow, itp :-)

    > Testy to test. Dodatki kowidowe znieśli! I już UK ma 1000% więcej zgonów
    > na łba niż my:P

    P.S.
    https://300gospodarka.pl/news/w-hiszpanii-90-obywate
    li-zaszczepilo-sie-przeciwko-covid-19

    91% zaszczepionych jeszcze w listopadzie 2021.

    https://covid19.who.int/region/euro/country/es
    ... i calkiem wysoka fala zgonow.

    No ale jednak 2x mniejsza niz u nas.
    I choc moglbym napisac, ze nieodporni wygineli tam wczesniej,
    to laczna ilosc zgonow u nas wyzsza.

    Chyba ze ... to nie Covid, tylko choroby towarzyszace nabijaja w tym
    roku statystyki ...

    > No właśnie niebaldzo. Parafrazując kwiatka skoro spadło to musiało z czego:P
    >
    > My tu emotki, ale poważnie - ktoś powienien się z tego wytłumaczyć.

    No coz, trzeba przyznac, ze poczatkowo o tej chorobie niewiele
    wiedziano, wiec rzad sie moze zaslonic ostroznoscia.

    Lepiej zapobiegac niz leczyc :-P

    J.

  • 1478. Data: 2022-05-06 20:09:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.05.2022 o 19:44, J.F pisze:

    > Marcin chyba w Singapurze, to moze tam tak bylo.

    No właśnie nie bardzo wyobrażam sobie to zamknięcie całej gospodarki na
    rok za wyjątkiem energetyki, wodociągów i sklepów spożywczych. Marcin
    też siedział rok na dupie i z domu nie wychodził? Jego żona robiła testy
    bo miała "własną działalność" i wynikało z tego że jak katar to ok -
    może mieć kontakt z klientami.

    > Ale chocby Hiszpania miala jakąs ostrą kwarantanne dla wszystkich ...
    > a teraz

    Ale ile czasu?

    > Z wyjatkiem sprzedawcow w sklepach, fryzjerow, kelnerow, pracownikow
    > fitnesow, itp :-)

    No z wyjątkiem. I jeszcze paroma. Cechą harakterystyczną wszystkich
    zamniętych przybytków (oprócz przychodni) było to że gromadzą się tam
    głównie ludzie w sile wieku. Więc ponownie napiszę, że to bez sensu były
    obostrzrenia, bo obostrzały nie tych co powinno się obostrzyć.

    > Chyba ze ... to nie Covid, tylko choroby towarzyszace nabijaja w tym
    > roku statystyki ...

    Jak pisałem - będziesz robił testy na opryszczkę, to będą umierać na
    opryszczkę plus towarzyszące. A jak zakończysz pandemię administracyjnie
    zabraniem dodatków, to będzie koniec pandemii.

    > No coz, trzeba przyznac, ze poczatkowo o tej chorobie niewiele
    > wiedziano, wiec rzad sie moze zaslonic ostroznoscia.

    Dlatego pierwsze pół roku jestem skłonny im darować (no za wyjątkiem
    przekrętów z respiratorami i wielkim samolotem itp). No ale minęły dwa
    lata - czas na podsumowanie - czemu tak zrobiliśmy, czy zrobiliśmy
    dobrze i dlaczego po pół roku rozgrzewki dalej brneliśmy w głupoty. Kto
    jest odpowiedzialny za lokdałn wszystkich poza grupami ryzyka? Dlaczego
    skoro uważano to za słuszne nie wpisano kowida na listę szczepień
    obowiązkowych? Dlaczego kowida nie wpisano na listę chorób zakakaźnych.
    O tym dalczego przy każdej możliwej okazji chciano wpisać bezkarność
    przekrętów kowidowych nie wspomnę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1479. Data: 2022-05-06 20:22:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 11:31:15 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > analizie, że było to nieprawidłowe leczenie i w sumie prawdopodobnie
    > gdyby nie Chińskie zalecenia postępowano by trochę inaczej?

    No to jak sie ma polski lekarz doksztalcic.

> [...]
    > mieście wywołało panikę, a przypomnijmy, że ostry przebieg wygląda
    > trochę jak problem zapalenia płuc (obraz RTG jest inny)...

    Cos w tym moze jest, ale moze to bylo 40 przypadkow w jednym szpitalu.
    Zreszta mowilo sie ze wladze lekarza zamknely ... za wywolywanie
    paniki.

    Ale popatrz jeszcze na te epidemie z 2003 ... jak tam wyłapali
    wirusa?

> [...]
    > pracy też większość przechorowało, a on chodził jak gdyby nigdy nic.
    > Możliwe, że jako alergik, ma "odczulania" i może one spowodowały, że

    Ale to chyba wiele osob przechodzi bezobjawowo.

    > no musiały być, dodatkowo kabiny są niewielkie - zdarzyło mi się płynąć
    > takim statkiem...

    Kabiny niewielkie, ale jak nie wychodzisz, to sie stykasz tylko ze
    wspollokatorem.

    > przenosi sie aerozolami, więc ogólnie zamknięcie w kabinach tylko
    > sprzyjało inkubacji.

    Raczej cos napisz o systemach wentylacji w takim statku.

    > mógł wystawić receptę zgłaszając inna jednostkę chorobową, aby właśnie
    > OIL się nie czepiał...

    ale prywatnie czy z NFZ?

    > nie, jest kryty - np w pewnym momencie standardem w państwowych było
    > wysyłanie na test zanim cokolwiek się dowiedziałeś (było to bezprawne,
    > ale okólnik tak mówił,

    no to nie wiem czy takie bezprawne.
    Ale na jaki test? Bo o ile antygenowy mozna zrobic w poczekalni,
    to PCR juz nie - wiec co kazdego skierowac, nawet jakby mial
    powiedziec, ze go noga boli?
    A kto ma skierowac? Chyba lekarz ... wiec na jakiejs podstawie.

> [...]

    > podał budezonid oraz inne leki i tak poprawiło się. Kazał natychmiast
    > odstawić leki, które było z teleporady, gdyż stwierdził, że bardziej

    A co tam bylo w tych lekach?

    > Szybka poprawa, uchroniona od szpitala, a
    > saturacja już wskazywała na to, że powinna tam się znaleźć (wg chińskich
    > wytycznych) i to pod respiratorem.... Żyje i ma się dobrze.

    Pogratulowac ... tylko czemu w szpitalu tego nie wiedzą ?

> [...]
    > lekarzy - czuli się gorze, ale właśnie prywatnie i szybko dochodzili do
    > siebie - leczenie różne - dobierane do osoby, na co jeszcze choruje ect.

    No no - na prywatnej praktyce wiedza lekarza rosnie?
    Czy specjalistow od płuc wzywaliscie?

> [...]
    > jednak ktoś będzie potrzebował, byc może nawet by zmarł ktoś, ale to
    > naprawdę byłyby promile, gdyby właściwie leczono.

    Znakomita wiekszosc wyleczy sie sama, bez leczenia.

    Ale masz tak dużą rodzine, czy jakos bardzo narazoną, ze tyle
    przypadkow ... ciezkich ?

    J.

  • 1480. Data: 2022-05-07 01:06:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli co - po prostu na rok gospodarkę zamknęli i ludzie w domach
    > siedzieli i nie pracowali (poza krytycznymi zawodami)?

    Tak na ostro to na dwa miesiące. Potem stopniowo luzowli. Ale jeszcze w
    tym roku mogło do pracy przychodzić maks 75% obsady. Poza tym przez dwa
    lata kraj był de facto zamknięty. Jak wyjechałeś, mogłeś mieć problem z
    powrotem. Nie, że kwarantanna, a zezwolenie na powrót było potrzebne.
    Mieli po prostu przez większość czasu piedolca, żeby mieć zero
    przypadków.

    > Prasa to nie jest naukowy konsensus.

    A po co Ci tu konsensus i jakbyś go chciał osiągnąć? :)

    > U nas też znieśli. Będziesz mógł porównać;)

    U Was to z mojej perspektywy nigdy nie było jakiś drastycznych obostrzeń
    :) Były jakieś dziwne, chwilowe ruchy, po czym ledwo się zaczynał np.
    sezon wakacyjny wszyscy zaczynali gdzieś jeździć i zarażać :) a i na
    codzień to w maskach chodził kto w sumie chciał.

    > U nas spadają:P

    No to poobserwujmy :)

    --
    Marcin