  • 31. Data: 2022-01-01 22:43:34
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie zapominaj codziennie wieczorem sprawdzać dupy. Może ci ktoś nadajnik
    > wetknął.

    Niezapomnij codzienni wysłać logów z telefonu do zusu.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2022-01-01 23:02:08
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Sądzę że przeciętny ludzki rozum wystarcza by prawidłowo zinterpretować
    > postępowanie ocenianego człowieka.

    Jak długo w grę nie wchodzą premie.

    > Dodatkowym ułatwieniem jest obecność
    > lub nieobecność zalecenia lekarza - pacjent powinien leżeć czy unikać
    > wychodzenia na dwór itd.

    Skoro to zalecenia to nie są wiążące.

    > A koniec końców, jesli ktoś czułby się
    > pokrzywdzony decyzją urzędnika, to zawsze ma drogę odwoławczą i może
    > przedstawić swoje racje.

    Albo zapisać je na tylnej ściance wychodka.

    Kolega widzę nietutejszy?

  • 33. Data: 2022-01-01 23:18:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ja widzę że to zadziała w 99% przypadków. Pozostałe można sobie darować.

    Po prostu nie podzielam Twoje poglądu. O ile znalezienie na FB fotek z
    wczasów, gdzie chory pomimo złamania nogi biega oczywiście jest powodem
    do niepokoju - choć nie dowodem oszustwa, bo fotka może być sfałszowana.
    No to nijak przełożenia "chory musi leżeć", na konieczność pobytu w
    miejscu zamieszkania dostrzec ne potrafię.

    > A poza tym, kiedy powiedziałem że sprawdzenie obecności w domu ma być
    > jedynym sposobem? To jedynie wstępna czynność. W razie mocnych podejrzeń
    > należy podjąć i inne kroki, o których tu też była mowa.
    > Zadałem ci dwa pytania wyprowadzające dyskusję na prostą. Raczyłeś je
    > zignorować. Dlaczego?

    Jakie to pytania? Po prostu nie chce mi się przeszukiwać wątku w
    poszukiwaniu tych szczególnie dla Ciebie cennych pytań. Z drugiej strony
    nie widzę powodu, bym miał odpowiadać na wszelkie zadawane tu pytania.
    czasem po prostu uważam za słuszne ich zignorowanie, a czasem nie znam
    na nie odpowiedzi. Pytanie są do wszystkich, więc być może ktoś inny
    bedzie znał na ne odpowiedź. To specyfika grup dyskusyjnych. Rozmawiasz
    z grupą, a nie ze mną.

    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2022-01-01 23:39:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > jedynym sposobem? To jedynie wstępna czynność. W razie mocnych podejrzeń
    > należy podjąć i inne kroki, o których tu też była mowa.

    Koledze widzę marzy się powrót do inspekcji robotniczo chłopskiej i trójek
    społecznych? :)

    https://youtu.be/zNTtUYhNcKI?t=1254

  • 35. Data: 2022-01-02 00:17:07
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.01.2022 o 22:41, Shrek pisze:

    > Nieprawda. Przynajmniej mnie nigdy o to nie pytali. Jakiś tam w systemie
    > pewnie mają/

    ,,9b. Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 8, zawiera:
    1) datę wystawienia;
    2) dane ubezpieczonego: pierwsze imię, nazwisko, numer PESEL albo serię
    i numer paszportu i datę urodzenia, jeżeli nie nadano numeru PESEL, oraz
    adres jego pobytu w czasie trwania niezdolności do pracy;

    MJ

  • 36. Data: 2022-01-02 01:35:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-01, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Z dostępnych narzędzi. Czyli mógł zajrzeć na socialmedia i wywnioskować.
    > Mógł wysłać kontrolera fizycznie w wywnioskowane miejsca i złapać na
    > gorącym uczynku.
    > Logowanie po sieci to raczej dopiero inne służby ale to już raczej na etapie
    > jak się uruchomi prokuraturę do ścigania za oszukiwanie ZUS.

    A prowokacje wolno im robić?

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2022-01-02 01:46:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-01, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Oczywiście - bo samo to że zus ściga nadużywających zwolnień (co zapewne
    > cię zaskoczy) mi zupełnie nie przeszkadza. Natomiast to żeby pod tym
    > pretekstem mieli dostęp do lokalizacji mojego telefonu i listy zakupów
    > kartą już jak najbardziej.

    Dodajmy, że skoro dostali nowe narzędzia to zapewne ktoś wcześniej
    jęczał, że stare są niewystarczające. Teraz więc może zapanować taka
    potrzeba, żeby się wykazać jak te nowe uprawnienia były jednak
    konieczne. I weźmy teraz np. taki gps, siedzisz sobie w domu, a ten
    spokojnie może pokazać lokalizację 50m dalej w Biedronce :) nie mówiąc już
    o przydomowym ogródku.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2022-01-02 02:05:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-01, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    > i numer paszportu i datę urodzenia, jeżeli nie nadano numeru PESEL, oraz
    > adres jego pobytu w czasie trwania niezdolności do pracy;

    Tyle, że z tego nie wynika konieczność nieustannego siedzenia pod tym
    adresem, a przyjęcie takiego założenia prowadziłoby do absurdów - Np. co
    jakby ten adres dotyczył wielkopowierzchniowego budynku, np. jakiejś
    hali, albo wręcz całego kompleksu przemysłowego? Bardziej bym ten adres
    rozumiał jako miejsce gdzie można taką osobę znaleźć, co nie oznacza, że
    zawsze.

    Jak rozumie zwolnienie wynika z niezdolności do pracy, którą się
    wykonywało w okresie bezpośrednio poprzedzającym niezdolność, więc jak
    ktoś zwichnął sobie powżniej rękę, a szuflował łopatą to raczej ma
    przeciwskazanie do pracy fizycznej. Ale co ma siedzenie w domu, pod
    określonym adresem do takiej przypadłosci? Wręcz pewnie dojdzie do
    siebie prędzej udajac się np. do wód :)

    --
    Marcin

  • 39. Data: 2022-01-02 08:39:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A prowokacje wolno im robić?

    Szczerze, to wątpię.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2022-01-02 08:41:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2022 o 00:17, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > i numer paszportu i datę urodzenia, jeżeli nie nadano numeru PESEL, oraz
    > adres jego pobytu w czasie trwania niezdolności do pracy;

    Ok - czyli mnie po prostu nigdy nie pytali a zakładali że to wcześniej
    podany adres zamieszkania.

    --
    Shrek