  • 91. Data: 2022-01-04 11:07:28
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 03 Jan 2022 09:31:52 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Po prostu tkwisz w tym systemie tak dogłebnie, że nie widzisz
    > alternatyw. Nie płacę nic na zus. Moja umowa o prace gwarantuje mi 60
    > dni chorobowego w tym 45 dni hospitalizacji.

    W jakim sensie? Pracodawca placi szpitalowi za 45 dni choroby,
    czy masz prawo do 15 dni chorobowego, a wiecej to jak lezysz w
    szpitalu?

    Tak czy inaczej - a co bedzie, jak cie np samochod potrąci, i
    przyjdzie spedzic w gipsie pol roku?

    > Ja nie mam interesu aby
    > kombinować ze zwolnieniami bo jeślibym przegiął to pracodawca nie będzie
    > miał ze mnie pożytku i wylecę.

    Tylko wiesz do czego to zaraz prowadzi? Kto choruje, ten wylatuje.
    Ty moze jestes cenionym pracownikiem, i cie za tydzien choroby nie
    wywalą, ale jakąś panią z kasy ...

    > Jakbym zarabiał mniej, to objęła by mnie
    > ochrona ustawowa, ale też nie tak rozbuchana jak w Polsce.

    Zasilek dla Ciebie czy placenie za szpital masz na mysli?

    No ale jak dlugo chorujesz, to nie zarabiasz i ochrona ci sie nalezy
    .. ale czy nie dopiero w nastepnym roku ? :-)

    > A w Polsce
    > można się bujać długo i nikt nikogo nie zwolni, to do czego to motywuje?

    Nie zwolni, ale tez nie placi.
    Po 35 dniach (kalendarzowych) ZUS wyplaca "zasilek chorobowy", nie
    pracodawca.

    A gdzies tam mozna poczytac np o Anglii - zwolnienie na chore dziecko?
    Nieznane.
    Wiec chore dzieci ida do przedszkola, tam maja specjalna szafke na
    leki itp.
    No coz, moze to i nie glupie, jaka roznica gdzie dziecko lezy.
    Pod warunkiem, ze mu transport nie zaszkodzi, i opieka w przedszkolu
    jakas bedzie ..

    J.

  • 92. Data: 2022-01-04 11:15:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 4 Jan 2022 00:59:29 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Oszust z różnych powodów może fotki na FB wrzucać i nawet mu do głowy
    > ZUS nie przyjdzie.

    No tak, jest nawet specjalny serwis:
    https://www.fakeavacation.com/
    O motywy nie pytam.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 93. Data: 2022-01-04 11:16:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Jan 2022 18:48:03 +0100, Shrek napisał(a):

    > A kiedy - bo oni głównie łazili podczas "pierwszej fali". Ponieważ nie
    > było w zasadzie chorych to mieli dużo czasu. Teraz w szczycie było
    > prawie milion osób. Nikt tego nie ogarniał ani chyba nawet nie próbował.

    Z tego co pamiętam, około Wielkanocy 2021.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 94. Data: 2022-01-04 13:00:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 11:15, Olin pisze:
    > No tak, jest nawet specjalny serwis: https://www.fakeavacation.com/ O
    > motywy nie pytam.

    Ale równie dobrze można wrzucić jakieś swoje stare fotki. W każdym razie
    sama fotka na FaceBook, to taki kiepski dowód. Jakaś tam poszlaka
    wymagająca sprawdzenia i zweryfikowania.

    --
    Robert Tomasik

  • 95. Data: 2022-01-04 14:33:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 4 Jan 2022 13:00:41 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale równie dobrze można wrzucić jakieś swoje stare fotki. W każdym razie
    > sama fotka na FaceBook, to taki kiepski dowód.

    Są tacy, którzy przejechali się na swej niefrasobliwości.
    https://www.rp.pl/praca-emerytury-i-renty/art244861-
    stracila-zasilek-przez-zdjecia-w-internecie

  • 96. Data: 2022-01-04 18:23:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Albo zwięszyć udział z dochodów innych niż składki.

    A ten dochód weźmiesz z...?

    > Odkładasz zobowiązanie państwa :)

    To też, ale jak już pisałem wygląda na to, że emerytura bez gwarancji
    państwowej jest raczej wyjątkiem... Wskaż pokolenie kiedy miałoby to
    sznansę zadziałać, a napiszę co czemu nie;)

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2022-01-04 18:29:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakbym przez parę lat wykorzystywał wszelkie formy płatnych urlopów,
    > czli w praktyce nie byłoby mnie jakieś 40% czasu w pracy to ktoś by się
    > w końcu zaczął zastanawiać jaki sens mnie trzymać i mi płacić, nie?

    U mnie trzeba korzystać - jak nie wykorzytsujesz urlopu to się
    kierownictwo denerwuje.

    > I tak i nie, bo te urlopy są przecież od zdarzeń w sumie losowych a nie
    > maksymalizacji nie bycia w pracy. Jakbyś wiedział, że ktoś będzie
    > wykorzystywał 100% przysługującego to byś takiej osoby nie zatrudnił bez
    > względu na okoliczności (zakładając, żeś nie filantrop), prawda?

    NIe wiem - dla mnie urlop to urlop a zwolnienie to zwolnienie. Urlop się
    wykorzystuje na maksa. A zwolnienie jak trzeba. Ale raczej bym nie wpadł
    na to żeby brać bezpłatny zamiast zwolnienia.

    --
    Shrek

  • 98. Data: 2022-01-04 18:32:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 11:16, Olin pisze:

    > Z tego co pamiętam, około Wielkanocy 2021.

    Czyli przedostatnia fala. Być może. Być może dalej sprawdzają, a mój
    "dowód" że połozyli lachę jest andegdotyczny...Tak czy inaczej - u mnie
    ani znajomych dzieciaków nie sprawdzali wcale (DC).

    --
    Shrek

  • 99. Data: 2022-01-04 18:41:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 10:56, J.F pisze:

    > Ale mowie o tych obywatelach, co biora zasilek chorobowy i jada na
    > wczasy. A kto za to placi?

    Pewnie część oszukuje. Ale nie jest to powód żeby dać sobie gpsa włożyć
    w dupę. Yo po pierwsze - po drugie - powiedzmy że oszukuje co 10. To...
    miliard rocznie. Tyle co nic przy grabieży urzędniczej. Zresztą chuj -
    państwo i tak jest moim wrogiem:P

    > Ten tego ... przeciez po to ta ustawa jest.
    > Tylko Covid jakis taki malo smiertelny..

    Czyli chuja po to. To nie żadna ebola. Zresztą chuja te wszystkie
    kwarantanny dają.

    > A jak nas zaatakuje ospa, ebola czy inne wieksze kurestwo?
    > Jakis Covid-3 ze smiertelnoscia 10% chocby ...

    To wtedy będziemy rozmawiać czy ustawa jest własnie na taką okazję. Na
    razie pod przykrywką kowida narobiono w chuj przekrętów, przepchnięto w
    chuj nie związanego z tym prawa oraz zrujnowano porządek prawny i prawa
    obywatelskie. Masz przykład, że jak kurewstwo zostało umożliwione to
    obecnie jest popełniane kombajnami na przemysłową skalę.

    --
    Shrek

  • 100. Data: 2022-01-05 00:43:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 14:33, Olin pisze:
    > Są tacy, którzy przejechali się na swej niefrasobliwości.
    > https://www.rp.pl/praca-emerytury-i-renty/art244861-
    stracila-zasilek-przez-zdjecia-w-internecie

    Jeśli oszukiwała, to nie znajdziesz we mnie współczucia. Natomiast
    jestem zwolennikiem opierania się na racjonalnych dowodach. Zdjęcie na
    FB nie jest dowodem pobytu na wczasach. To, że osoba mająca zwolnienie
    lekarskie nie leży w swoim domu dokładnie o niczym nie świadczy.
    Przyczyn tego może być pewnie z tuzin. Nawet nie ma przepisu, że ma być
    w domu. Jeśli lekarz zalecił leżenie, to zasadniczo powinna leżeć, ale
    jak wstanie, to też nie powód, by uznać, że oszukuje.

    To wszystko, to są poszlaki. Jak znajdziemy zdjęcie osoby ze złamaną
    ręką gra w siatkówkę, to oczywiście jest powód do niepokoju. Ale
    ostatecznie trzeba powołać biegłego i stwierdzić, że ręka złamana nie
    było. Wówczas osoba taka powinna dostać zarzut wyłudzenia, a lekarz
    sfałszowania dokumentu. Zdjęcie z FB, to może w ogóle w postępowaniu nie
    występować.

    --
    Robert Tomasik