eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKonsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2011-07-04 07:56:20
    Temat: Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
    nie została wykonana.
    Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
    Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
    utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
    W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
    zapłaty za niewykonaną usługę:
    Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
    Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
    WPS 6 tys. zł
    THX

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2011-07-04 08:01:02
    Temat: Re: Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-04 09:56, THX pisze:
    > Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
    > nie została wykonana.
    > Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
    > Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
    > utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
    > W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
    > zapłaty za niewykonaną usługę:
    > Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?

    W uproszczonym. Czy będzie upominawcze, o tym zadecyduje sąd.

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2011-07-04 12:43:01
    Temat: Re: Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/4/2011 2:56 AM, THX wrote:
    > Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
    > nie została wykonana.
    > Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
    > Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
    > utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
    > W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
    > zapłaty za niewykonaną usługę:
    > Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
    > Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
    > WPS 6 tys. zł
    > THX
    >

    Ale nie zostaa wykonana w ogóle, czy tak jak piszesz została wykonana
    częsciowo tylko niedokonczona.

    Bo jesli cos zrobil, to fakt faktem zapłata mu sie za to nalezy i w
    sadzie przegracie. Sporne moze byc tylko ile mu sie nalezy.
    Z drugiej strony wam przysluguje prawo dokonczenia tego "recami" innej
    firmy i ewentualnie jak wyjdzie drozej upominanie sie o roznice.


  • 4. Data: 2011-07-05 10:02:30
    Temat: Re: Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jul 2011, witek wrote:

    > On 7/4/2011 2:56 AM, THX wrote:
    >> Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
    >> nie została wykonana.
    >> Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
    >> Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
    >> utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
    >> W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
    >> zapłaty za niewykonaną usługę:
    >> Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
    >> Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
    >> WPS 6 tys. zł
    >> THX
    >>
    >
    > Ale nie zostaa wykonana w ogóle, czy tak jak piszesz została wykonana
    > częsciowo tylko niedokonczona.

    ...i z jakiej przyczyny.

    >
    > Bo jesli cos zrobil, to fakt faktem zapłata mu sie za to nalezy i w
    > sadzie przegracie. Sporne moze byc tylko ile mu sie nalezy. Z drugiej
    > strony wam przysluguje prawo dokonczenia tego "recami" innej firmy
    > i ewentualnie jak wyjdzie drozej upominanie sie o roznice.

    Przy założeniu że to wykonawca nawalił.
    Z tak skromnego opisu można równie dobrze wysnuć podejrzenie, że to
    zamawiający odstąpił od umowy bez udokumentowania wersji "przyczyn
    leżących po stronie wykonawcy".

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1