-
1. Data: 2011-07-04 07:56:20
Temat: Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>
Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
nie została wykonana.
Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
zapłaty za niewykonaną usługę:
Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
WPS 6 tys. zł
THX
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2011-07-04 08:01:02
Temat: Re: Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-04 09:56, THX pisze:
> Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
> nie została wykonana.
> Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
> Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
> utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
> W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
> zapłaty za niewykonaną usługę:
> Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
W uproszczonym. Czy będzie upominawcze, o tym zadecyduje sąd.
--
Liwiusz
-
3. Data: 2011-07-04 12:43:01
Temat: Re: Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
On 7/4/2011 2:56 AM, THX wrote:
> Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
> nie została wykonana.
> Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
> Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
> utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
> W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
> zapłaty za niewykonaną usługę:
> Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
> Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
> WPS 6 tys. zł
> THX
>
Ale nie zostaa wykonana w ogóle, czy tak jak piszesz została wykonana
częsciowo tylko niedokonczona.
Bo jesli cos zrobil, to fakt faktem zapłata mu sie za to nalezy i w
sadzie przegracie. Sporne moze byc tylko ile mu sie nalezy.
Z drugiej strony wam przysluguje prawo dokonczenia tego "recami" innej
firmy i ewentualnie jak wyjdzie drozej upominanie sie o roznice.
-
4. Data: 2011-07-05 10:02:30
Temat: Re: Konsument przeciw przedsiebiorcy - nakazowe, upominawcze, czy up
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 4 Jul 2011, witek wrote:
> On 7/4/2011 2:56 AM, THX wrote:
>> Konsumentka zapłaciła przedsiebiorcy zaliczkę za usługę, która ostatecznie
>> nie została wykonana.
>> Z tytułu pobrania zaliczki przedsiębiorca wystawił fakturę VAT.
>> Przedsiębiorca mimo wezwania przez konsumentkę odmawia zwrotu zaliczki
>> utrzymując, że usługę wykonał częściowo.
>> W jakim postępowaniu konsumentka winna zwrócić się do sądu o zwrot owej
>> zapłaty za niewykonaną usługę:
>> Nakazowym, uproszczonym czy upominawczym?
>> Skutkuje m.in. różnymi wysokościami wpisu.
>> WPS 6 tys. zł
>> THX
>>
>
> Ale nie zostaa wykonana w ogóle, czy tak jak piszesz została wykonana
> częsciowo tylko niedokonczona.
...i z jakiej przyczyny.
>
> Bo jesli cos zrobil, to fakt faktem zapłata mu sie za to nalezy i w
> sadzie przegracie. Sporne moze byc tylko ile mu sie nalezy. Z drugiej
> strony wam przysluguje prawo dokonczenia tego "recami" innej firmy
> i ewentualnie jak wyjdzie drozej upominanie sie o roznice.
Przy założeniu że to wykonawca nawalił.
Z tak skromnego opisu można równie dobrze wysnuć podejrzenie, że to
zamawiający odstąpił od umowy bez udokumentowania wersji "przyczyn
leżących po stronie wykonawcy".
pzdr, Gotfryd