  • 1. Data: 2011-07-04 08:02:53
    Temat: bezpodstawne zgłoszenie do BIK - co z tym zrobić????
    Od: " pico" <p...@g...pl>

    witam
    kilka lat temu starałem się o kredyt hipoteczny, ale do podpisania umowy
    kredytowej nie doszło. Aktualnie minęło kilka lat i starałem się o inny
    kredyt hipoteczny. Okazało się, że jednym z warunków podpsania umowy
    kredytowej w nowym banku jest potwierdzenie, że nie posiadam kredytu w
    banku, w którym o kredyt starałem się kilka lat temu - bank ten zgłosił moje
    dane i mój kredyt do BIK na podstawie złożonego przez mnie... wniosku. Z
    wyciągu z BIK wynika, że posiadam u nich kredyt od ponad 4 lat.
    Sprawę muszę odkręcić, ale ponieważ bank, który dokonał nieprawnego
    zgłoszenia do BIK piętrzy mi problemy z wystawieniem zaświadczenia mam
    zamiar dać mu prawdziwą nauczkę. Incydent ten opóźnia mi to wypłatę
    przyznanego kredytu w walucie, a kurs walutowy z każdym dniem jest dla mnie
    coraz bardziej niekorzystny (spadek waluty CHF).
    Mam pytanie w związku z powyższym - czy dobrze rozumuję, że to do GIODO
    powinna zostać złożona moja skarga na postępowanie banku, który dokonał
    bezprawnego zgłoszenia do BIK?
    I czy w grę wchodzić będzie proces cywilny o odszkodowanie w związku z
    naruszeniem moich danych osobowych i bezprawnym wpisem do BIK, w wyniku
    czego opóźniono mi wypłatę kredytu wskutek czego na spadku notowań CHFPLN
    straciłem kilkanaście tys. złotych?
    bardzo proszę o wskazówki
    pozdrawiam
    PICO

  • 2. Data: 2011-07-04 09:26:25
    Temat: Re: bezpodstawne zgłoszenie do BIK - co z tym zrobić????
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 4 Jul 2011 08:02:53 +0000 (UTC), pico napisał(a):

    > Mam pytanie w związku z powyższym - czy dobrze rozumuję, że to do GIODO
    > powinna zostać złożona moja skarga na postępowanie banku, który dokonał
    > bezprawnego zgłoszenia do BIK?

    A co ma do tego GIODO?
    Nie lepiej uderzyć do Arbitrażu Bankowego?

  • 3. Data: 2011-07-04 12:46:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/4/2011 3:02 AM, pico wrote:
> [...]
    > naruszeniem moich danych osobowych i bezprawnym wpisem do BIK, w wyniku
    > czego opóźniono mi wypłatę kredytu wskutek czego na spadku notowań CHFPLN

    giodo temu do nic.
    najpierw pismo do banku z wonioskiem o poprawienie wpisu, potem arbiter
    bankowy, potem sad jesli ciagle nie pomoze, a dopiero potem cywilny
    jesli kredyt wyjdzie drozej.
    ale juz teraz zbieraj papierki z oswiadczeniem banku, ze juz dzis
    udzililby ci kredytu po takim i takim kursie i jedyna przeszkoda jest
    wpis bik. inaczej nici z odszkodowania.

  • 4. Data: 2011-07-04 13:04:29
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.07.2011 10:02, pico pisze:

    > Mam pytanie w związku z powyższym - czy dobrze rozumuję, że to do GIODO
    > powinna zostać złożona moja skarga na postępowanie banku, który dokonał
    > bezprawnego zgłoszenia do BIK?

    Nie.

    Posłuchaj się rady witka.

    PS: co to za bank? Pochodna BPH może? U nich był taki burdel...