    From: "Olo" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Konkubinat - zabezpieczenie majątku ...
    Date: Thu, 25 Jan 2007 22:49:49 +0100

    Witam,

    Kwestia nr 1

    Posiadam "gołe" mieszkanie. Moja dziewczyna również. Chcemy sprzedać
    mieszkanie mojej dziewczyny i środki te przeznaczyć na remont i wyposażenie
    mojego mieszkania.

    Czy mogę w jakiś sposób zabezpieczyć prawnie moją partnerkę na wypadek
    gdybyśmy się rozstali?. Czy mogę spisać jakiegoś rodzaju umowę, która
    stanowiłaby, że na jej żądanie muszę zwrócić wniesione w mieszkanie środki
    finansowe ? Jak można rozwiązać taką sytuację aby obie strony czuły się
    finansowo bezpiecznie...

    Kwestia nr 2

    1.Oboje posiadamy także (poza w/w) po mieszkaniu na kredyt, które
    wynajmujemy. Czy można spisać testament, który wyłączałby rodzinę w sprawie
    spadkowej tak aby mieszkanie na wypadek śmierci stało się bez komplikacji
    własnością jednego z partnerów.
    2. Co bank czyni w takiej sytuacji ?(kredytobiorca umiera - mieszkanie jest
    na kredyt, w testamencie jest wskazany spadkobierca)

    Pozdrawiam i liczę na fachową pomoc

    Olek