    From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Koniec dyskusji fut pl.test Re: Biorcy vs. Dawcy w Inte rnecie Re:
    Skanowanie portów
    Date: Mon, 04 Feb 2002 19:14:46 +0100

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

    > On Mon, 04 Feb 2002, Dariusz wrote:
    >
    > ; > Nie. Jesli serwer wpuszczal na konto 'anonymous' to chyba logiczne jest ze
    > ; > kazdy uzytkownik sieci byl uprawniony do zalogowania sie na to konto?
    > ; > Ale Ty chyba nie jestes w stanie tego zrozumiec... Mam racje?
    > ; Nie masz racji.
    >
    > Mam, bo znowu nie zrozumiales o co mi chodzi.
    >
    > ; Konto anonymous moze zawierac dowolne restrykcje, np. wedlug IP.
    > ; I udostepniac dostep studentom szkoly ze szkolnych serwerow, ale juz
    > ; blokowac
    > ; uzytkownikow z innych puli adresowych.
> [...]
    To jak wiesz, to czemu tyle gadasz.

    > Ja caly czas mowie o takiej konfiguracji serwera, jaka wystepuje w 99%
    > serwerow z dostepem do konta anonymous, to znaczy w takiej, gdy _kazdy_
    > jest uprawniony do logowania sie na konto i kopiowania zasobow
    > znajdujacych sie na koncie.
    > Takie to trudne?

    Dokladnie.
    Regula, zasada wtedy jest powszechnie obowiazujaca, gdy obejmuje 100%
    przypadkow.
    Gdy zawiera wyjatki, wtedy nie jest regula obowiazujaca a jedna z wielu
    regul.
    Zatem dla mnie istotny jest ten jeden, jedyny serwer, ktorego admin
    ustawil, ze anonymous account
    ma inne wlasciwosci.
    Jezeli nikt admina za to nie sciga i takie dzialania sa dozwolone, to
    oznacza,
    ze nie istnieje regula, zasada obowiazujaca wszystkich, a jedynie prawo
    zwyczajowe.

    > ; > Bzdura.
    > ; > Jesli skanowanie nie destabilizuje pracy systemu, ani nie niszczy niczego
    > ; > to nie wygrasz sprawy w sadzie.
    > ; > Twierdzenie ze skanowanie portow jest przestepstwem to glupota.
    > ; > Nie trzeba skanowac porotow aby sie wlamac, dlatego twierdzenie ze takie
    > ; > cos jest przygotowywaniem sie do wlamania jest bzdura.
    > ;
    > ; Ale na szczescie jest to jedynie twoja prywatna opinia.
    >
    > Nie tylko moja.
    Ok.
    Kto skanuje bez uprawnienia ten ma opinie na swoj uzytek.
    Janosik tez mowil ze okrada bogatych aby pomagac biednym.

    > ; > Znaczy, jak sie skutecznie obronie to i tak zostane ukarany? ;-))))))
    > ; Nieuprawnione skanowanie portow jest przestepstwem.
    >
    > Jeszcze raz zapytam:
    > Jesli _SKUTECZNIE_ sie obronie, to tez zostane ukarany?
    Poddaj sie testowi.

    > ; > To napasc. Twoim zdaniem napasc jest zgodna z prawem?
    > ; Prawo nie reguluje zasad dobrego wychowania, a jednak niektorzy sie
    > ; klaniaja innym i witaja z nimi.
    >
    > Co ty mi tu o witaniu sie.
    > Ja mowie, ze facet mnie pobil, napadl na mnie, a ty twierdzisz ze dzialal
    > zgodnie z prawem, bo patrzalem sie na kobiete?

    Jezeli naruszasz mir zony spacerujacej z mezem, to prawo zwyczajowe
    obowiazuje.
    W kazdym kraju mozesz odczuc rozne dolegliwosci.

> [...]
    > ; polaczenie.
    > ;
    > ; Rownie dobrze od jutra cala siec moze zostac przeksztalcona w
    > ; satelitarna peer-to-peer
    > ; i zadnej sieci nie bedzie.
    > ;
    > ; Zatem nowy model topologii sieci, to brak sieci.
    > ; Swiatowy szkielet - kregoslup i podlaczone do niego serwery.
    > ; Nigdy sie nie lacze z zadna siecia. Lacze sie z konkretnym komputerem i
    > ; jego kontentem i rownie dobrze jego kontent moze zostac przeniesiony na
    > ; jeden superkomputer, ktory obsluzy caly swiat i przejmie kontent z

    Alez w telefonii tez sie laczysz przez kilka centrali telefonicznych
    dzwoniac za granice,
    ale czy z tego wynika ze jestem w jakiejs sieci telefonicznej ?
    Sieci sieci telefonicznych ?

    Po to mam telefon abym sie polaczyl z konkretna osoba, a mnie sieci
    sieci telefonicznych nie interesuja
    i stajac sie abonentem telefonu nie zawieralem umowy na sieciowe uslugi
    telefoniczne.

    To ze operator buduje jakies sieci to jest jego biznes, rownie dobrze
    moze zainstalowac szybki multiplekser i
    podlaczyc wszystkich do jednego kabelka.

    Ale nigdy nie wystepowalem o nadanie mojemu pecetowi statusu komputera
    sieciowego.
    Jestem biorca kontentu www/ftp i dawca kontentu do usenetu i to
    wszystko.
    A zadne sieci mnie nie interesuja.
    I nigdy nie chcialem byc dawca kontentu www/ftp, bo i po co.

    Jestem czytelnikiem internetu i to mi odpowiada.
    Koniec kropka .