  • 1. Data: 2004-08-09 10:29:50
    Temat: Komornik- czy odpowiada za naprawienie szkody?
    Od: Monika<J...@o...pl>

    Mamy dłużnika, który jest mi winien dużo pieniędzy, ok 40 000 zł.
    Komornik zajął rzeczy ruchome w postaci telefonów, komputera . Zajął
    je w lutym 2003r., a przyjechał do dłużnika po te ruchomości dopiero
    w listopadzie w 2003 r. i już ich nie było. Stwierdził,że szkody nie ma
    duzej, bo te rzeczy były mało warte. Podarowałam. Następnie
    prosiliśmy o zajęcie samochodu osobowego. Komornik po trzech
    miesiącach dokonał zajęcia, założył blokadę na samochód, bo nie
    mógł wcześniej się doprosić dłużnika do oddania samochodu.Dłużnik
    przy założeniu blokady na koła oświadczył, że na samochodzie
    widnieje zastaw bankowy i musi zwolnić blokadę. Komornik oddał
    samochód, i już go więcej nie zobaczył. Kto odpowiada za taki błąd?
    Czy komornik miał obowiązek oddać samochód, pomimo faktu, że
    wiedział, że dłużnik wszystko wcześniej usuwa spod egzekucji , całą
    działalność przepisał na osoby trzecie, przecież miał pismo z wydziału
    komunikacji, że samochód widnieje na dłużnika, nie ma żadnego
    wpisu o zastawie. Czy komornik może odpowiadać za naprawienie
    szkody, w związku z niedołożeniem należytej staranności i co mam
    dalej robić. Złożył zawiadomienie o Prokuraatury,ale samochodu nadal
    nie ma i nie będzie, jest za granicą wywieziony.Proszę o odpowiedź.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-08-09 14:17:31
    Temat: Re: Komornik- czy odpowiada za naprawienie szkody?
    Od: "..::SebOLO::.." <mrolo(wywal nawias)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > dalej robić. Złożył zawiadomienie o Prokuraatury,ale samochodu nadal
    > nie ma i nie będzie, jest za granicą wywieziony.Proszę o odpowiedź.

    Wydział Komunikacji to nie odpowiedni oragan do ustalania czy coś jest
    przedmiotem zastawu - od tego jest Krojowy Rejestr Zastawow. Mysle ze w tym
    przypadku komornik nie zaniedbał swoich obowiazkow - on musi przestrzegac
    prawa. A jak ktos nie chce spłacic długow to i tak znajdzie sposob zeby tego
    uniknac - taka szara rzeczywistosc...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był...

    "Wiedzieć, że się wie, co się wie i wiedzieć, czego się nie wie
    - oto prawdziwa wiedza."

  • 3. Data: 2004-08-09 19:20:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Monika" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    Z tego co piszesz, to komornik przede wszystkim powinien złożyć
    zawiadomienie o usunięciu spod zastawu (art. 300§2 kk). Po za tym tworzenie
    nowej firmy i ukrywania majątku, to też przestępstwo (art. 301§1 kk). I
    takie zawiadomienie bym złożył.

    Co do skargi na czynności komornika, to przy rzeczach ruchomych moim zdaniem
    powinien był je zabrać od razu. Co do samochodu, no to wobec zastawu chyba
    komornik miał rację.