    From: Monika<J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Komornik- czy odpowiada za naprawienie szkody?
    Date: Mon, 9 Aug 2004 10:29:50 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Mamy dłużnika, który jest mi winien dużo pieniędzy, ok 40 000 zł.
    Komornik zajął rzeczy ruchome w postaci telefonów, komputera . Zajął
    je w lutym 2003r., a przyjechał do dłużnika po te ruchomości dopiero
    w listopadzie w 2003 r. i już ich nie było. Stwierdził,że szkody nie ma
    duzej, bo te rzeczy były mało warte. Podarowałam. Następnie
    prosiliśmy o zajęcie samochodu osobowego. Komornik po trzech
    miesiącach dokonał zajęcia, założył blokadę na samochód, bo nie
    mógł wcześniej się doprosić dłużnika do oddania samochodu.Dłużnik
    przy założeniu blokady na koła oświadczył, że na samochodzie
    widnieje zastaw bankowy i musi zwolnić blokadę. Komornik oddał
    samochód, i już go więcej nie zobaczył. Kto odpowiada za taki błąd?
    Czy komornik miał obowiązek oddać samochód, pomimo faktu, że
    wiedział, że dłużnik wszystko wcześniej usuwa spod egzekucji , całą
    działalność przepisał na osoby trzecie, przecież miał pismo z wydziału
    komunikacji, że samochód widnieje na dłużnika, nie ma żadnego
    wpisu o zastawie. Czy komornik może odpowiadać za naprawienie
    szkody, w związku z niedołożeniem należytej staranności i co mam
    dalej robić. Złożył zawiadomienie o Prokuraatury,ale samochodu nadal
    nie ma i nie będzie, jest za granicą wywieziony.Proszę o odpowiedź.

    -> http://usenet.pomocprawna.info