  • Data: 2004-08-04 14:04:33
    Temat: Komornik chce więcej niż się należy - co zrobić?
    Od: "Michał" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Prosze o poradę.

    Jestem byłym współwłaścicielem spółki cywilnej. Moja była firma
    (nie działa już od 3 lat) jest winna firmie B pewną kwotę pieniędzy
    (firma B ma w tej sprawie wyrok sądowy z tytułem wykonywalności
    na mnie). Firma B przekazała sprawę do kancelarii prawnej zajmującej
    się odzyskiwaniem należności. DO tej kancelarii przez ostatnie kilka
    miesięcy mój kolega- drugi współwłaściciel- wpłacał pieniądze na konto
    tej wierzytelności (w sumie ok 65% całej kwoty).

    Dwa tygodnie temu w mieszkaniu rodziców, gdzie jestem zameldowany
    zjawił się komornik z wyrokiem i zażądał zapłaty pełnej kwoty
    wierzytelności.

    Kolega udał się z dowodami wpłaty do komornika, ale komornik stwierdził,
    że go to nie interesuje. Komornik twierdzi ponadto, że rozmawiał
    z wierzycielem i że ten z kolei mówi, że nie otrzymał żadnych pieniędzy.

    Kancelaria twierdzi, że przekazywała pieniądze do firmy B i że
    właściciel firmy B niedawno zabrał im sprawę. Prawnik z kancelarii
    na moją prośbę próbował skontaktować się z wierzycielem, żeby wyjaśnić
    o co chodzi, ale wierzyciel podobno unika kontaktu. Pan z kancelarii
    obiecał, że jak sprawa się nie wyjąśni do końca tygonia, to prześle mi
    wszystkie dokumenty - m.in. dowody wpłat z kancelarii do firmy B.

    Przez ostatnie dwa tygodnie dzwonię w kółko do wspólnika, komornika
    i kancelarii, a sprawa stoi w miejscu. Boję się, że w końcu komornik
    wejdze mi na pensję. Co mogę zrobić?

    Pozdrawiam
    Michał