  • 11. Data: 2010-01-24 15:46:01
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-24 16:29, Użytkownik Icek napisał:

    > nie wsadzaj emerytow i rencistow do jednego worka z pracujacymi.

    Sugerujesz że za leczenie emeryta czy rencistę szpital lub
    przychodnia mają płacone z oddzielnego funduszu niż za leczenie
    pracującego ?

    > Te same firmy wymienione przezemnie maja tez oferty dla osob w wieku pow 55
    > lat. I jakos to zawsze jest mniej niz 400 zlotych.

    A dział dotyczący oferowanych świadczeń nie czytałeś specjalnie
    i świadomie czy z głupoty ?

    > no a Ty masz.

    W porównaniu z tobą mam i to ogromną.

    > Wiem jak dziala taka firma. Widze jak oszczedzaja na czym sie tylko da.
    > Jednak jakosc jest dosc wysoka a w porownaniu do leczenia sie na kase
    > chorych to jest wrecz przepasc jakosciowa.

    Nie wiesz i nie chcesz wiedzieć.
    Widzisz tylko brak kolejek i nic więcej.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-01-24 15:52:13
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-24 16:37, Użytkownik Szolek napisał:

    > 1. Ale mowa byla o skadce zdrowotniej, nie rentowej itp...

    Sugerujesz że leczenie emeryta rencisty jest z innego funduszu ?

    > 2. Jaki odestek jest pseudo rencistow? Widziales np pracującego uczciwie
    > cygana?
    > Mówi się nawet że cygan rodzi się z grupą inwalidzką...

    Nie wiem jaki jest odsetek pseudo rencistów, wiem natomiast
    że sąsiad któremu uchlastało obie nogi nie ma renty bezterminowej
    tylko co dwa lata sprawdzają czy aby nie odrosły.
    Myślisz więc że nie potrafią wychwycić zwykłych oszustów ?

    > 3. Ile z tej kasy idzie na przewleke chorych a ile zostaje na 'resztę'?
    > Ostatnio
    > rozmawiałem z jednym lekarzem, to mówił że za zarejestrowanego u siebie
    > pacjenta
    > dostaje chyba 16pln/rok. Za to musi utrzymac przychodnie piguły, swój sprzęt
    > itp...

    Nie wiem ile idzie kasy na przewlekle chorych ale patrząc na tych
    leżących w szpitalach to większość ich budżetu. Znasz jakąś
    prywatną wspaniałą firmę medyczną prowadzącą własny szpital ?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-01-24 16:08:32
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-01-24 14:42, Icek pisze:
    (...)
    > Belgii...
    > polsce...
    > Wloch...
    (...)

    Już wiecie, dlaczego jest jak jest...?
    pwz

  • 14. Data: 2010-01-24 16:20:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Nie wiem ile idzie kasy na przewlekle chorych ale patrząc na tych
    > leżących w szpitalach to większość ich budżetu. Znasz jakąś
    > prywatną wspaniałą firmę medyczną prowadzącą własny szpital ?

    no gdybys mial wiedze jaka myslisz, ze masz to bys wiedzial, ze tak.

    http://www.medicover.com/plpl/szpital/435,Strona-glo
    wna.htm

    http://szpitaleprywatne.wprost.pl/

    no patrz. Ilu firmom oplaca sie prowadzic prywatny szpital. Czemu
    panstwowego sie nie oplaca ? Moze tu tez masz duza wiedze ? To wyjasnij
    prosze.

    Icek

  • 15. Data: 2010-01-24 16:20:55
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > W dniu 2010-01-24 14:42, Icek pisze:
    > (...)
    > (...)
    >
    > Już wiecie, dlaczego jest jak jest...?

    :P Przypadek

    Icek

  • 16. Data: 2010-01-24 16:24:42
    Temat: Re: Kombinujcie... by żyło się lepiej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz wrote:
    > http://www.wiadomosci24.pl/artykul/kombinujcie_by_zy
    lo_sie_lepiej_123565.html

    dajcie sobie spokoj, przeciez to boukun.

  • 17. Data: 2010-01-24 17:14:39
    Od: "Szolek" <s...@w...cyberlan.totezwytnij.pl>

    > Sugerujesz że leczenie emeryta rencisty jest z innego funduszu ?
    Sugeruję że ZUS na rente, emeryture, wypadek dostaję kase poza
    składką zdrowotną (czyt chorobową) dostaje dodatkowe fundusze
    na 'obsługę' emerytów i rencistów.

> [...]
    > tylko co dwa lata sprawdzają czy aby nie odrosły.
    > Myślisz więc że nie potrafią wychwycić zwykłych oszustów ?

    I przykład ze sąsiadem jest Twoim zdaniem pełnym usprawiedliwieniem
    mizernego działania ZUSu?

> [...]
    > leżących w szpitalach to większość ich budżetu. Znasz jakąś
    > prywatną wspaniałą firmę medyczną prowadzącą własny szpital ?

    Oczywiście, że nie znam bo ich nie ma. Ale gdyby istniała możliwość
    'wypisania'
    się z ZUSu i przeniesienia swoich finansów do innych tego typu placówek,
    to jestem przekonany że wyrastały by one jak grzyb po deszczu.

    Sam płacę za siebie co miesiąc ponad 800pln i jestem święcie przekonany,
    że niezależny zakład ubezpieczeń za takie pieniążki zagwarantowałby lepszą
    emeryturę, a w szpitalu dwie pielęgniarki na przemian podcierały by mi
    tyłeczek i karmiły łyżeczką...

    Pozdro
    --
    Szolek
    Verba docent exempla trahunt

  • 18. Data: 2010-01-24 17:33:51
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
    > bo

    > ja pisalem o 4000 netto czyli na reke. Tak. Oplaca sobie ale wtedy to jest
    > blisko 5700 brutto. Ja nie licze wirtualnych pieniedzy.

    To po cholere piszesz, ze pracodawca za to placi, za podatki, za skladki...
    pracodawca placi pracownikowi kwote brutto i to wszystko, reszta to sprawa
    pracopwnika, poza tym pensja 5700zl to raczej wyjatki, ok 65% pracownikow
    dostaje wynagrodzenie brutto ponizej 1800zl.

    > identycznych
    >
    > mocno mylisz sie co do identycznych cen.

    Serio?

    > Na podstawie Belgii:
    > - za en elektryczna placisz okolo 70 euro a nie 30 zlotych jak w polsce
    > - za paliwo placisz podobnie
    > - za parking placisz 15 euro chyba za 5.5h

    dzis zatankowalem za 1,089 funta za litr U95 czyli ok 5.11zl za litr.
    parking tak jak nieruchomosci zalezy od miejsca, sa darmowe sa bardzo drgie,
    najdrozsze w Londynie to 5 funto za godzine, najtansze w Centrum Londynu to
    darmowe.
    Wiec ktory parking chcesz porownac? Moze ten darmowy?
    Ja place za 1kwh (choc juz nie ma kWh teraz sa kJ) 0.08 funta. Naturalnie
    niema czego takiego jak oplaty stale za przesyl za linie za fotel prezesa...
    jak mnie nie ma to rachunek za prad wynosi zero.

    > Na podstawie Wloch
    > - za jednorazowy bilet metra placisz 1 euro a nie 2 zlote
    > - za galke lodow placisz 1,5 euro a nie 2 zlote jak u nas

    Znow szczelasz mine. Bo jak metro porownac? NMiasto miastu nie rowne, w
    Warszawie jedyne metro w Polsce, jedna nitka. W Gdansku metra nie ma wiec
    wychodzi na to ze nic nie kosztuje...
    Bilet na caly dzien, autobusowy na caly Londyn kosztuje ok 3 funtow. Ale juz
    w Manchester jest dorzej.
    Jak to chcesz porownac?
    To samo z lodami, gdzie? Na lotnisku w warszawie czy na wyperdowku dolnym?
    Porownaj cene wedlin, ryb, maki, masla, kawy, cukru... w supermarkecie. A
    nie galke lodow.
    Ja niedaleko siebie za galke lodow place 0.60 funta czyli ok. 2.82 to
    faktycznie duza roznica.

    > Nie wspominajac juz o cenach nieruchomosci. Kup w mediolanie mieszkanie
    > 60-80 metrow kw za mniej jak milion euro. Trudne.

    Masz pojecie o tym jak swinia o niebie.
    Na cene nieruchomosci ma wplyw w 99% lokalizacja.

    > Zauwaz, ze w europie zarabia sie dosc podobne kwoty co do bezwzglednej
    > warotsci liczonych w euro. Tez mowi sie, ze pokolenie 1000 euro ma biede.
    > Troszke tak jak u nas.

    Troszke tak jak u nas?
    To chyba w innyum kraju zyjesz.
    Ok, 77% ludzi w Polsce ma spordyczne problemy finansowe, co oznacza, ze
    czasem braknie do pierwszego...
    ponad 65% ludzi w Polsce zarabia 1800 brutto lub mniej, przy czym pierwsza
    pensja to przewaznie 1000zl brutto. Zasilek dla bezrobotnego w UK wynosi
    wiecej.
    Co to znaczy bezwzgledne? Bezwzgledne to Polak wypada jeszcze bladziej bo
    1000zl to jakies 230 euro - to jest bezwzgledne porownanie a nie cyfry. Nie
    odsc, ze na cenach nieruchmosci sie nie znasz, porown ujesz bzdurne kwoty
    piszesz bzdury co pracodawca placi to jeszcze prownujesz cyfry a nie waluty.

  • 19. Data: 2010-01-24 17:42:17
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-01-24 17:20, Icek pisze:
    >>> Belgii...
    >>> polsce...

    > :P Przypadek

    No właśnie...
    pwz

  • 20. Data: 2010-01-24 17:44:15
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly witek nabazgrału:

    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/kombinujcie_by_zy
    lo_sie_lepiej_123565.html

    > dajcie sobie spokoj, przeciez to boukun.

    A nie jego brat?

    --
    tbr