  • 11. Data: 2003-02-25 09:50:46
    Temat: Re: Kolizja-oswiadczenie o przyznaniu sie do winy
    Od: "Pośpiech" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" napisał w wiadomości news:
    > Jezeli pojazd jadacy przed Toba wlaczy migacz w lewo sygnalizujac
    > zamiar skretu w lewo - nie masz prawa _rozpoczac_ go wyprzedzac.
    > Jezeli jednak rozpoczales wyprzedzanie nim pojazd jadacy przed
    > Toba zasygnalizowal zamiar skretu w lewo - pojazd ten nie ma prawa
    > skrecic w lewo do czasu kiedy zostanie przez Ciebie wyprzedzony :)
    > Przeciez to jasne i logiczne... Nie trzeba w kodeks patrzec.

    I to jest jasne, ale odnosząc się do topicu to nie rozumiem dlaczego
    wszyscy piszą, że wina leży po stronie skręcającego?
    Skąd wszyscy wiedzą, że ten co był zanim jako pierwszy rozpoczął manewr
    wyprzedzania?
    Czyżby nie za szybko na wydawanie opinii?
    Proponowałbym najpierw dobrze zaznajomić się ze sprawą (to już uwaga nie
    do Ciebie) ...

    > Cos mi sie zdaje ze nie "lepiej sie upewnic", tylko wedlug kodeksu
    > _MUSISZ_ sie upewnic czy przed wlaczeniem kierunkowskazu nie
    > zaczales byc juz przez kogos wyprzedzanym. Jezeli tak - nie mozesz
    > skrecic tylko poczekac az pojazd skonczy Cie wyprzedzac. Jak w
    > Ciebie wjedzie to znaczy ze zajechales mu droge, bo on pierwszy
    > zasygnalizowal i rozpoczal wykonywanie manewru wyprzedzania :)

    Nie no - czaję. Ale ja odnoszę się do sprawy z poczatku dyskusji.
    Być może koleś, który chciał wyprzedzać nie rozpoczął tego manewru jako
    pierwszy, a tylko bardzo szybko jechał.
    IMHO jest zbyt wiele niewiadomych i przypuszczeń, żeby wydawać osąd.
    Poza tym pozostaje również kwestia dowodu rzeczywistej sytuacji. W
    przedstawionej sprawie świadkowie mówili, że skręcający nie miał
    włączonego kierunkowskazu. Sam skręcający napisał, że świadkowie z kilku
    powodów mogli tego kierunkowskazu nie widzieć. Jeśli zatem kierunkowskaz
    był włączony to trzeba dowieść, że wyprzedzanie samochodu z tyłu było
    pierwsze przed autem skręcającym. Dopiero wtedy picu mógłby być winnym
    kolizji.

    > Po to zeby odpowiednio wczesniej zasygnalizowac zamiar skretu,
    > po to, zeby ktos jadacy z tylu nie zaczal Cie wyprzedzac. To tak IMO:)

    Moje pytanie było z kategorii ironicznych, odnoszące się do tego co pisali
    ludzie przede mną.
    A to co pisali IMHO odnosiło się do całości sprawy bardzo
    niejednoznacznie.

    Enyłej - dzięki za wyjaśnienia :)

    Pozdry
    Pośpiech

  • 12. Data: 2003-02-25 09:52:43
    Od: "Pośpiech" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek" napisał w wiadomości news:
    > Użytkownik "Pośpiech" napisał w wiadomości
    >
    > <ciah>
    >
    > Ja również zapytam z zupełnej ciekawości.
    > Masz prwo jazdy? Jeździsz samochodem ?

    Gdybyś nie 'ciahnął' a przeczytał uważnie co napisałem, może nie zadawał
    byś dziwnych pytań.
    Ale skoro jesteś tak bardzo ciekawy - mam prawo jazdy i jeżdżę samochodem
    :)

    Pozdry
    Pośpiech

  • 13. Data: 2003-02-25 09:56:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pośpiech" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale skoro jesteś tak bardzo ciekawy - mam prawo jazdy i jeżdżę samochodem
    > :)

    Straszne.

    Pozdr
    Leszek

  • 14. Data: 2003-02-25 10:08:20
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Skąd wszyscy wiedzą, że ten co był zanim jako pierwszy rozpoczął manewr
    > wyprzedzania?

    Ponieważ autor jedynej relacji napisał:

    "wlaczylem kierunkowskaz i natychmiast wykonalem manewr skretu."
    "w jego samochodzie wgniecony jest blotnik, wypadla
    lampa oraz zostal starty lakier ze zderzaka. U mnie jest gorzej - mam
    wgniecone tylne (na pol dlugosci) i przednie (prawie cale) drzwi po
    stronie kierowcy."

    A więc po pierwsze nieprawidłowo sygnalizował ( a własćiwie wcale tego nie
    zrobił jeśli włączył kierunkowskaz wraz z obrotem kierownicy) a po drugie z
    uszkodzeń wynika że miał go obok.

    > Proponowałbym najpierw dobrze zaznajomić się ze sprawą (to już uwaga nie
    > do Ciebie) ...

    Czytałeś ze zrozumieniem post inicjujący dyskusję?

    > Być może koleś, który chciał wyprzedzać nie rozpoczął tego manewru jako
    > pierwszy, a tylko bardzo szybko jechał.

    Czytałeś jakie są uszkodzenia.Tak? Przeczytaj jeszcze raz.
    Innym każesz zaznajamiać się dokładniej ze spraą a sam piszesz "być może".
    Odnoś się do relacji jedynego "sprawozdawcy" czyli "picu".

    > Poza tym pozostaje również kwestia dowodu rzeczywistej sytuacji.

    Takim dowodem są uszkodzenia.

    > był włączony to trzeba dowieść, że wyprzedzanie samochodu z tyłu było
    > pierwsze przed autem skręcającym. Dopiero wtedy picu mógłby być winnym
    > kolizji.

    Ale on sam się przyznaje do :"wlaczylem kierunkowskaz i natychmiast
    wykonalem manewr skretu."

    > A to co pisali IMHO odnosiło się do całości sprawy bardzo
    niejednoznacznie.

    Napisałem jednoznacznie co orzekłby sędzia sądy grodzkiego gdyby miał się
    opierać li tylko na poście inicjującym ten watek.Nie brałem pod uwagę
    żadnych Twoich "dowodów w sprawie" typu:
    "Być może koleś, który chciał wyprzedzać nie rozpoczął tego manewru jako
    pierwszy, a tylko bardzo szybko jechał"

    Masz już jasność? Jeśli nie to przeczytaj powoli jeszcze raz post uczestnika
    kolizji.

    Pozdr
    leszek

  • 15. Data: 2003-02-25 10:38:27
    Od: "Pośpiech" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    nie
    > zrobił jeśli włączył kierunkowskaz wraz z obrotem kierownicy) a po

    Picu napisał również:
    "W tym momencie uslyszalem pisk opon i poczulem uderzenie
    w bok samochodu."

    Reasumując - pisk opon, a później uderzenie w tylne drzwi - nie
    powiedziałbym, że miał go z boku, bo trzeba brać w tym przypadku pod uwagę
    również drogę hamowania.
    Poza tym przetarł mu prawie cały bok jeszcze hamując, więc nie sądzę, żeby
    jechał wolno.

    > Takim dowodem są uszkodzenia.

    Aha ... i nie do końca wskazują one winę picu.
    Sądzę jednak, że będąc na miejscu wypadku doszłoby wiele innych
    okoliczności, które moznaby wziąć pod uwagę, więc dyskusja tak naprawdę
    jest jałowa nie znając detali.

    > Ale on sam się przyznaje do :"wlaczylem kierunkowskaz i natychmiast
    > wykonalem manewr skretu."

    Z tym się zgadzam.
    I tak naprawdę w całości sprawy tylko to zdanie wskazuje na to, że picu
    jest winny.
    Nie docierają do mnie jednak argumenty, że auto za nim jadące pierwsze
    zaczęło wyprzedzać itp.
    Tego po prostu nie wiemy, a to co zostalo opisane nie wskazuje
    jednoznacznie jak było naprawdę - rację mogę mieć ja, ale równie dobrze
    Ty.

> [...]
    > żadnych Twoich "dowodów w sprawie" typu:
    > "Być może koleś, który chciał wyprzedzać nie rozpoczął tego manewru

    Na to właśnie wskazuje opis - koleś za picu mógł jechać szybko lub tak
    samo jak sam picu wykonać manewr zbyt szybko.

    Tak czy siak picu przyznal się do winy, a ja szczerze mówiąc nie wierzę w
    to żeby mu się udało to jakkolwiek zmienić ... nawet gdyby jednak miał
    rację i wina nie była jego.

    Pozdry
    Pośpiech

  • 16. Data: 2003-02-25 10:54:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > "W tym momencie uslyszalem pisk opon i poczulem uderzenie
    > w bok samochodu."

    Sformułowanie " w tym momencie" dla mnie jako sędziego oznacza że skręcający
    miał wyprzedzającego na lewym pasie nieco z tyłu.

    .
    > Poza tym przetarł mu prawie cały bok jeszcze hamując, więc nie sądzę, żeby
    > jechał wolno.

    Błąd logiczny. Najpierw było hamowanie a potem przetarcie ( uderzenie).Twój
    sąd co do prędkości się w sprawie nie liczy.Liczą się fakty.Jedyna relacja z
    kolizji nic nie mówi o predkości ani o sladach hamowania.Gdyby coś takiego
    było to obwiniony ( czyli kierowca sam.skrecajacego)na pewno tej deski
    ratunku(przed karą) by sie chwytał.

    > Aha ... i nie do końca wskazują one winę picu.

    Dla Ciebie nie. Na szczeście to inni decydują.

    > Sądzę jednak, że będąc na miejscu wypadku doszłoby wiele innych
    > okoliczności, które moznaby wziąć pod uwagę, więc dyskusja tak naprawdę
    > jest jałowa nie znając detali.

    Znamy tyle szczegółów ile znamy i na nich opieram swój sąd.

    > samo jak sam picu wykonać manewr zbyt szybko.

    Gadasz jak baba na targu .
    Koleś MÓGŁ jechać: za szybko,bez prawka, pijany, bez świateł itp.Ale tego
    nie ma w żadnym poście.
    Za to picu NAPEWNO :nie zasygnalizował prawidłowo manewru i zajechał drogę
    wyprzedzającemu go samochodowi.
    Zresztą-odbieram świadkowi głos;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 17. Data: 2003-02-25 11:03:22
    Od: "Pośpiech" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    tego
    > nie ma w żadnym poście.
    > Za to picu NAPEWNO :nie zasygnalizował prawidłowo manewru i zajechał

    Zgłaszam sprzeciw!
    Porównanie mnie to baby na targu to obraza mojej osoby i ja się tak nie
    bawię ;)))

    Pozdry
    Pośpiech

  • 18. Data: 2003-02-25 20:51:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Zgłaszam sprzeciw!
    > Porównanie mnie to baby na targu to obraza mojej osoby i ja się tak nie
    > bawię ;)))

    Z uwagi na styl wypowiedzi świadka wyraźnie sugerujący iż ich autor
    reprezentuje płeć piękną sprzeciw oddalam;))))

    pozdr
    Leszek