  • 1. Data: 2003-02-23 11:08:00
    Temat: Bardzo potrzebny mi jest na poniedziałek wzór akcji
    Od: "SHOC" <s...@s...com.pl>

    Witam!

    Potrzebuję do szkoły na poniedziałek na lekcje wzór akcji - najlepiej skan.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    _______________________
    | --=SHOC=-- |

  • 2. Data: 2003-02-23 21:11:09
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 23-02-2003 12:08, Użytkownik SHOC napisał:
    > Witam!
    >
    > Potrzebuję do szkoły na poniedziałek na lekcje wzór akcji - najlepiej skan.
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Wzór akcji?? A ktoś takowe drukuje?
    Akcja to prawo - nie ma chyba okreslonej formy graficznej bo generalnie
    istnieje tylko wirtualnie - np. jako zapis w komputerze biura maklerskiego.
    W przeciętnej spółce akcyjnej akcje to tylko umowa - umawiamy sie że ty
    masz 100 akcji, ja mam 200. Umawiamy sie ża ja Ci sprzedaje 100 akcji i
    teraz one sa twoje. Nikt nikomu papierowych akcji nie przekazuje.

    Kupiłam i sprzedałam sporo akcji i nigdy żadnej na oczy nie wiedziałam
    :-)) Nie liczę 1 sztuki akcji jakiejs przedwojennej fabryki mydła, którą
    kiedys znalazłam w papierach dziadka :-))

    Ale sama chciałabnym zobaczyc taka współczesna "akcje" :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-23 21:17:26
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > Ale sama chciałabnym zobaczyc taka współczesna "akcje" :-)))

    Jak ładnie poprosisz :-)

    Karol

  • 4. Data: 2003-02-24 09:10:12
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

    > Wzór akcji?? A ktoś takowe drukuje?
    > Akcja to prawo - nie ma chyba okreslonej formy graficznej bo generalnie
    > istnieje tylko wirtualnie - np. jako zapis w komputerze biura
    maklerskiego.

    To jest oczywista nieprawda! Mówisz o publicznym obrocie papierami
    wartościowymi, w którym faktycznie akcje są zdematerializowane i występują
    jedynie w postaci zapisów na kontach. Ale to wyjątek, a akcja jest papierem
    wartościowym, który poświadcza istnienie prawa typu korporacyjnego i
    majątkowego. Zauważ, że istnieją akcje na okaziciela!

    Kodeks spółek handlowych:
    " Art. 328. § 1. Dokument akcji powinien być sporządzony na piśmie i
    zawierać następujące dane:

    1) firmę, siedzibę i adres spółki,

    2) oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod którym spółka jest wpisana do
    rejestru,

    3) datę zarejestrowania spółki i wystawienia akcji,

    4) wartość nominalną, serię i numer, rodzaj danej akcji i uprawnienia
    szczególne z akcji,

    5) wysokość dokonanej wpłaty w przypadku akcji imiennych,

    6) ograniczenia co do rozporządzania akcją,

    7) postanowienia statutu o związanych z akcją obowiązkach wobec spółki.

    § 2. Dokument akcji powinien być opatrzony pieczęcią spółki oraz podpisem
    zarządu. Podpis może być mechanicznie odtwarzany.

    § 3. Statut może przewidywać dodatkowe postanowienia dotyczące treści
    dokumentu akcji oraz jego formy.

    § 4. Naruszenie przepisów § 1 pkt 1, 2 i 4 lub § 2 powoduje nieważność
    dokumentu akcji.

    § 5. Akcjonariusz nabywa roszczenie o wydanie dokumentu akcji w terminie
    miesiąca od dnia rejestracji spółki. Zarząd zobowiązany jest wydać dokumenty
    akcji w terminie tygodnia od dnia zgłoszenia roszczenia przez akcjonariusza.

    § 6. Akcjonariuszowi spółki publicznej przysługuje uprawnienie do imiennego
    świadectwa depozytowego wystawionego przez podmiot prowadzący rachunek
    papierów wartościowych zgodnie z przepisami o publicznym obrocie papierami
    wartościowymi "

    Mam nadzieję,że to odpowiada na pytanie.

    Depi.