    From: "stayheavy" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kolizja drogowa a odzyskanie pieniedzy z ubezpieczenia
    Date: Mon, 14 Aug 2006 15:37:13 +0100

    Witam,

    mam pytanie dotyczace odzyskania pieniedzy z ubezpieczenia w wyniku kolizji
    drogowej. Moze pokrotce przedstawie sytuacje zeby problem zobrazowac. Trojka
    gowniarzy jechala maluchem, moje auto stalo na poboczu pod blokiem. Niefart
    byl taki ze uderzyli w auto stojace przed moim, troche ich wybilo i
    skonczyli lot na masce mojego auta. Oczywiscie wzywana byla policja. Okazalo
    sie ze samochod ktory kolizje spowodowal nie byl ubezpieczony, nie mial
    rowniez waznego przegladu technicznego.No i teraz mam problem z dojsciem
    swoich praw, poniewaz moja firma ubezpieczeniowa twierdzi ze oni nie moga
    zrobic niczego jezeli nie zostanie ustalony poprzedni ubezpieczyciel malucha
    a w celu ustalenia tej informacji wysylaja mnie do sekcji ruchu drogowego
    policji. Policja jak to policja, bardzo im sie nie spieszy. Spieszy sie
    natomiast mi, poniewaz mialem zaplanowany urlop na ktory dlugo czekalem i
    ktory powoli mi sie oddala, bo z autem nie moge zrobic nic dopoki nie
    obejrzy go rzeczoznawca. Ten natomiast nie moze auta obejrzec i wycenic
    szkody do czasu az zostanie ustalone ktora firma ubezpieczeniowa ma za
    szkody placic...

    Moze ktos z grupowiczow sie orientuje jak sie podobne sprawy zalatwia i czy
    w ogole w takiej sytuacji jest jakas szansa na odzyskanie pieniedzy...Dodam
    ze sprawca wypadku byl trzezwy ( w ocenie policjantow przybylych na miejsce
    zdarzenia, bo w rzeczywistosci sprawca wypadku uciekl, a cala wine wzial na
    siebie wlasciciel auta ktory w tym momencie nie prowadzil, ale oczywiscie
    raz ze kto mu to udowodni, a dwa ze dla policji wazny jest fakt ze maja
    sprawce, niewazne jak bylo w rzeczywistosci).

    Bede wdzieczny za wszelkie informacje mogace mi pomoc.

    Pozdrawiam,

    stayheavy