  • 31. Data: 2010-04-03 11:29:14
    Temat: Re: Kilka radarow po kolei
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik .B:artek. m...@n...ma.i.nie.bylo.pl ...

    > Jak 2 zdjęcia na odcinku 2 km to złamałeś ograniczenie dwa razy - raz na
    > pierwszym pomiarze, a drugi raz na drugim.

    a jest jakas ogległosc ktora to zmienia? Moze po prostu zmiana limitu
    pomiedzy?
    Bo w przeciwnym razie w sytuacji gdzie filmuje mnie radiowóz z
    videorejestratorem moznaby robic tak:
    - jedziemy za delikwentem, pomiar, 500zł mandatu, kolejny pomiar po 2
    sekundach i znowu 500zł mandatu i tak ze 20 razy.
    Po czym zatrzymujemy i gosc ma 20x500...

  • 32. Data: 2010-04-03 11:50:48
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik <s...@a...pl>

    > A kiedy nie będzie to jedno wykroczenie? Czy następnego dnia, następnęgo
    > tygodnia, a może w kolejny zyciu? Czy też dopiero po zatrzymaniu pojazdu i
    > ruszeniu z miejsca? A moze jak prędkość spadnie do dozwolonej i znowu ją
    > przekroczysz?

    Najprędzej jak sam uzna swoją winę lub zostanie mu ona przypisana.

    > Sam już zapewne widzisz, że to wszystko byłoby bez sensu.

    Mandaty za przekroczenia prędkości w ogóle nie mają sensu

  • 33. Data: 2010-04-03 12:05:43
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 3 Kwi, 12:50, "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote:

    > Mandaty za przekroczenia prędkości w ogóle nie mają sensu

    Stawianie fotoradarów powinno mieć miejsce przy wykorzystaniu mózgu.
    To będzie recepta na wszystko.

  • 34. Data: 2010-04-03 12:13:00
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Na szczęście nie. :)
    >
    > A zwracam uwagę że często kara może być nakładana wielokrotnie za to samo
    > aż do wymuszenia odpowiedniego zachowania. :)

    Za to samo nie może. Za takie samo może.

  • 35. Data: 2010-04-03 12:19:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    .B:artek. pisze:

    > Jak 2 zdjęcia na odcinku 2 km to złamałeś ograniczenie dwa razy - raz na
    > pierwszym pomiarze, a drugi raz na drugim.

    Żeby uprościć ogarnięcie sytuacji, wyobraź sobie że nie chodzi o
    prędkość, a np. o niewłączenie świateł, albo rozmowę przez komórkę.
    Jak to nie wystarczy to zbliżymy te radary/patrole/fotoradary do siebie
    i wtedy już powinno być już wszystko jasne.

    Jeżeli jeszcze nie jest jasne, to wyobraź sobie że za przekraczającym
    prędkość kierowcą jedzie videoradar, ale podczas pomiaru przejechał też
    obok fotoradaru który zrobił mu zdjęcie. Też są to dwa wykroczenia? :)

  • 36. Data: 2010-04-03 12:35:52
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "miodu" <o...@g...com>

    --

    Na co ?

  • 37. Data: 2010-04-03 15:20:28
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    > Żeby uprościć ogarnięcie sytuacji, wyobraź sobie że nie chodzi o prędkość,
    > a np. o niewłączenie świateł,

    Bardzo interesujący przykład. W drodze do konkretnego celu można pół polski
    przejechać bez świateł. I może to zostać wielokrotnie zarejestrowane przez
    mijane fotoraradary. Czy to znaczy, że wielokrotnie popełniliśmy to
    wykroczenie ?

  • 38. Data: 2010-04-03 15:27:09
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

> [...]
    > ją przekroczysz? Sam już zapewne widzisz, że to wszystko byłoby bez sensu.

    Następne będzie jak będzie następne wykroczenia. Czyli jedziesz 50/30
    potem jest odwołanie 30 ale ty nie jedzie 50 tylko 80 i masz następne
    wykroczenie 80/50. Chyba nie powiesz że to to samo przekroczenie
    prędkości? Może się pewnie zdarzyć że będzie to w obrębie 1 kilometra a
    będzie traktowane jak dwa odrębne złamania przepisów.

  • 39. Data: 2010-04-03 15:46:02
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 03-04-2010 14:19, Tomasz Pyra pisze:
    > Żeby uprościć ogarnięcie sytuacji, wyobraź sobie że nie chodzi o
    > prędkość, a np. o niewłączenie świateł, albo rozmowę przez komórkę.

    Jadę sobie bez świateł, patrol, mandat. Jadę dalej nadal bez świateł,
    patrol, a ja mówię, że już dostałem i pokazuję kwit. Miśki kłaniają mi
    się w pas i życzą szerokości. Trasa Gdynia-Zakopane. Wyobrażalne? Jest
    sens i logika?

    > Jak to nie wystarczy to zbliżymy te radary/patrole/fotoradary do siebie
    > i wtedy już powinno być już wszystko jasne.

    Nadal nie moim zdaniem. Popełnienie wykroczenia w jednym miejscu nie
    wyklucza popełnienia go 100 metrów dalej. Wszystko zależy od liczby
    kontroli przestrzegania przepisów na danym odcinku.

    > Jeżeli jeszcze nie jest jasne, to wyobraź sobie że za przekraczającym
    > prędkość kierowcą jedzie videoradar, ale podczas pomiaru przejechał też
    > obok fotoradaru który zrobił mu zdjęcie. Też są to dwa wykroczenia? :)

    Nie, jedno, bo to jest dokładnie to samo miejsce.

    Nie słyszeliście o kierowcach-"rekordzistach" łapiących po kilkadziesiąt
    punktów na jednym nagraniu przez nieoznakowany samochód? Oni przecież
    nie łapią tych punktów za cały wachlarz różnych wykroczeń tylko licznik
    nabija kilkakrotne (w czasie "filmu") przekroczenie prędkości,
    wyprzedzanie na ciągłej itd., a więc stosunkowo uboga gama wykroczeń
    popełnianych wielokrotnie, co w sumie daje rekordowe wyniki.

    --
    .B:artek.

  • 40. Data: 2010-04-03 15:50:19
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 03 Apr 2010 17:46:02 +0200, .B:artek. napisał(a):

> [...]
    > patrol, a ja mówię, że już dostałem i pokazuję kwit. Miśki kłaniają mi
    > się w pas i życzą szerokości. Trasa Gdynia-Zakopane. Wyobrażalne? Jest

    Nie ma. Powinieneś dostać drugi, wyższy mandat - poprzedni nie odniósł
    odpowiedniego skutku.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138