    From: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kilka radarow po kolei
    Date: Sat, 3 Apr 2010 18:38:14 +0200

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > Jadę sobie bez świateł, patrol, mandat. Jadę dalej nadal bez świateł,
    > patrol, a ja mówię, że już dostałem i pokazuję kwit. Miśki kłaniają mi się
    > w pas i życzą szerokości. Trasa Gdynia-Zakopane. Wyobrażalne? Jest sens i
    > logika?

    To się broni tylko dlatego, że kierowca dowiedział się o popełnianiu przez
    siebie wykroczenia i mógł temu zapobiec. W przypadku fotoradaru, który może
    rejestrować brak świateł, już tak nie jest. Możesz pół polski przejechać nie
    wiedząc o tym, że nie masz świateł. Z drugiej strony mandat można wystawić
    niezależnie od tego.

    > Nadal nie moim zdaniem. Popełnienie wykroczenia w jednym miejscu nie
    > wyklucza popełnienia go 100 metrów dalej. Wszystko zależy od liczby
    > kontroli przestrzegania przepisów na danym odcinku.

    No raczej nie zależy od liczby kontroli tylko od tego czy "organizacyjnie"
    jest to jedno wykroczenie. Jeśli widzisz kolejny znak ograniczenia i nie
    zwalniasz to oczywiste jest, że kolejny raz nie stosujesz się do konkretnego
    przepisu. Ale jakżeby inaczej to wyglądało gdyby okazało się, że winny jest
    prędkościomierz.

    > Nie, jedno, bo to jest dokładnie to samo miejsce.

    Nie, bo metr dalej i dwa metry dalej i trzy ... wykroczenie jedno

    > Nie słyszeliście o kierowcach-"rekordzistach" łapiących po kilkadziesiąt
    > punktów na jednym nagraniu przez nieoznakowany samochód? Oni przecież nie
    > łapią tych punktów za cały wachlarz różnych wykroczeń tylko licznik nabija
    > kilkakrotne (w czasie "filmu") przekroczenie prędkości, wyprzedzanie na
    > ciągłej itd.,

    Ale różnych wykroczeń

    > a więc stosunkowo uboga gama wykroczeń popełnianych wielokrotnie, co w
    > sumie daje rekordowe wyniki.

    Musieli jednak popełniać kolejne wykroczenia choćby te same, ale po raz
    kolejny.