    From: "DarkStar" <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kilka pytań przyszłego przedsiębiorcy
    Date: 2 Apr 2007 03:13:35 -0700

    Witam!

    Mam kilka pytań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
    jako że przymierzam się do rejestracji własnej firmy w tym miesiącu.
    Być może ktoś będzie w stanie udzielić mi na nie odpowiedzi, są to
    różne pytania...

    1. Czy każda firma musi posiadać pieczęć? Jak na razie, 100% moich
    klientów, to klienci zagraniczni, spoza UE, nie kontaktuję się z nimi
    fizycznie, jak również nie zamierzam przesyłać papierowych faktur.
    Pieczęć w mojej działalności wydaje się zbędna. Chyba że przyda się w
    Polsce do celów typu oficjalne pismo do jakiegoś urzędu, etc?

    2. Ponieważ będę prowadził działalność gospodarczą jako osoba fizyczna
    - mój majątek jest majątkiem firmy i vice versa. Wiem, że płacąc za
    coś gotówką z własnej kieszeni mogę wykazać to jako koszt poniesiony
    przez firmę. A jak ma się sprawa z wydatkami z: osobistego konta
    bankowego, prywatnej karty kredytowej? Oczywiście mowa o wydatkach
    związanych z prowadzeniem DG, jednakże nie realizowanych z konta
    firmowego. Przykładowo, potrzebuję wydać ponad 1000zł na
    oprogramowanie, ale nie mam tyle pieniędzy na koncie, mam za to kartę
    kredytową, którą mógłbym pokryć te koszta, jednakże jest to karta
    prywatna - czy mogę to wykazać jako koszt prowadzenia działalności?

    3. W jaki sposób dokonuje się przelewu z konta firmowego na własne
    konto osobiste? Chodzi mi o "wynagrodzenie", które sam sobie wypłacam,
    tak żeby US widział, że po prostu wziąłem sobie pieniądze na cele
    prywatne, a nie że dokonałem jakiejś płatności z konta firmowego.

    4. W jaki sposób dokumentować faktury, jeżeli nie wystawiam
    papierowych faktur?

    5. Zamierzam prowadzić działalność w mieszkaniu, które nawet nie jest
    moje (należy do rodziców). W jaki sposób rozgraniczyć co jest firmowe,
    a co prywatne? Mam tutaj głównie na myśli wszelkie kontrole
    (prowadzone np. przez Urząd Skarbowy). W domu mam np. dwa komputery,
    ale tylko jeden wykorzystywany jest do DG, drugi nawet nie należy do
    mnie. Poza tym - komputer, który wykorzystuję do DG jest również
    wykorzystywany do innych rzeczy - Internet, gry, etc. Nie mogę sobie
    pozwolić na osobny na razie. :)

    To by było chyba tyle na razie, gdybym sobie coś przypomniał, to nie
    omieszkam dopisać. :)

    Z góry dziękuję za pomoc.