  • 41. Data: 2014-01-22 10:04:06
    Temat: Re: Kierowcy mordercy
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku jest takie samo - zarówno w
    > przypadku kierowcy, który miał, jak i który nie miał wypadku.

    Nie jest. Zależy od cech osobniczych. W skali populacji jest trudne do
    ustalenia - bo osobniczo prawdopodobieństwo kolejnego wypadku może
    zmaleć w stosunku do bezwypadkowych (człowiek się czegoś nauczył i nie
    szaleje) lub wzrosnąć (bo idiota się nie nauczył i nadal głupoty robi).

    --
    Darek

  • 42. Data: 2014-01-22 10:27:50
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 06:27, Shrek wrote:

    > A co piąty z nas powoduje wypadek i spierdala? I tak dwa razy?

    aha, juz wiem. nie umiesz czytac ze zrzumieniem. I nie ogarniasz czegos
    co jest pare postow wczesniej.

    A po co go chcesz pocieszac?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 43. Data: 2014-01-22 10:28:38
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 08:09, Nemo wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > Bez sensu. Piłeś - nie pisz.

    > Nic mi się nie ubzdurało, to ty napisałeś "czyli nie muszę" po tym gdy
    > nie przedstawiłem swojego pomysłu.

    > Musiałbyś, niezależnie od wszystkiego. Ty ciągle musisz coś klepać,
    > inaczej byś się udusił.

    Bo nie musze cie sluchac.

  • 44. Data: 2014-01-22 10:29:39
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 08:03, Nemo wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > Właśnie przyznałeś, że jestes ober-głupkiem.

    Wlasnie przyznalem, ze juz nie jestem.

    > Nie było to konieczne, ale dobrze że jest jasność i zgoda w tej sprawie.

    Czytanie ze zrozumieniem to nie jest Twoja silna strona jak widze.

  • 45. Data: 2014-01-22 16:39:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-22 10:04, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Nie jest. Zależy od cech osobniczych.

    Oczywiście masz rację. Z tym że zniknąłeś _statystycznie_.

    Shrek.

  • 46. Data: 2014-01-22 17:24:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-22 07:05, Shrek pisze:

    > Wróć oczywiście jest takie samo. Miałem na myśli, że prawdopodobieństwo,
    > że spowodujesz w ciągu życia daw wypadki jest istotnie mniejsze od tego
    > że spowodujesz jeden (które jest też nikłe). Wyjaśnienie dalej;)

    Ale to nie ma znaczenia. Prawdopodobieństwo tego, że od dziś do końca
    życia spowodujesz wypadek JEST TAKIE SAMO bez względu na to, czy już w
    przeszłości miałeś wypadek, czy nie.

    Czyli nie ma co dawać zniżek dla tych, co wypadki już mieli ("bo się
    drugi nie przydarzy"), bo jak już ktoś wypadek miał ("wyrzucił 6"), to
    ma takie samo prawdopodobieństwo spowodowania wypadku ("wyrzucienia 6"),
    jak ten, kto tego nie dokonał.

    Pomyśl trochę.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2014-01-22 17:30:36
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 17:24, Liwiusz wrote:

> [...]
    > drugi nie przydarzy"), bo jak już ktoś wypadek miał ("wyrzucił 6"), to
    > ma takie samo prawdopodobieństwo spowodowania wypadku ("wyrzucienia 6"),

    Dawanie znizek dla bezwypadkowcow to nagroda. I zapobieganie
    przeniesieniu sie do innego ubezpieczyciela.

    taki program premiowania stalego klienta.

    Bo to ze ktos przez 5 lat nie mial wypadku nie znaczy, ze przez kolejne
    5 nie bedzie mial.

  • 48. Data: 2014-01-22 17:43:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-22 17:24, Liwiusz wrote:

    > Ale to nie ma znaczenia.

    Ma znaczenie - bo dyskutujemy o tym jakie jest prawdopodobieństwo, że
    ktoś spowoduje dwa wypadki w ciągu kariery - a to prawdopodobieństwo
    jest istotnie mniejsze niż że jeden.

    > Prawdopodobieństwo tego, że od dziś do końca
    > życia spowodujesz wypadek JEST TAKIE SAMO bez względu na to, czy już w
    > przeszłości miałeś wypadek, czy nie.

    Tak. Z tym że nas to nie interesuje, bo liczymy prawdopodobieństwo, że
    spowodujesz dwa wypadki w ciągu życia.

    Dokładnie jak z kostką - prawdopodobieństwo że wyrzucisz 6 jest 1/6.
    Prawdopodobieństwo, że wyrzucisz dwie szóstki pod rząd jest 1/36.

> [...]
    > drugi nie przydarzy"), bo jak już ktoś wypadek miał ("wyrzucił 6"), to
    > ma takie samo prawdopodobieństwo spowodowania wypadku ("wyrzucienia 6"),

    To akurat ty powiedzialeś:

    " Prawdopodobieństwo tego, że od dziś do końca życia spowodujesz wypadek
    JEST TAKIE SAMO bez względu na to, czy już w
    przeszłości miałeś wypadek, czy nie."

    > Pomyśl trochę.

    No właśnie myślę. I dochodzę do wniosku, że mieszamy różne pojęcia -
    prawdopodobnieństwa zjawisk zupełnie losowych (rzucanie kostkami) i
    spowodowania wypadku na które mamy wpływ - rzeczywiście
    prawdopodobieństwo wypadku zależy od stylu jazdy i ogólnej "fantazji"
    kierowców.

    Nie mniej _statystycznie_ problem tych co drugi raz mają wypadek jest
    raczej marginalny w stosunku do postulatu czapy (w celu wyeliminowania
    pojebów). Pomysł o tyle nieskuteczny, że wyeliminujesz tym jedynie
    niewielki procent tych co powodują drugi wypadek.

    Shrek.

  • 49. Data: 2014-01-22 18:04:46
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 22.01.2014 17:43, Shrek wrote:

    > Ma znaczenie - bo dyskutujemy o tym jakie jest prawdopodobieństwo, że
    > ktoś spowoduje dwa wypadki w ciągu kariery - a to prawdopodobieństwo
    > jest istotnie mniejsze niż że jeden.

    http://dlakierowcow.policja.pl/dk/statystyka/47493,d
    ok.html

    ilosc pojazdow silnikowych /dwa lata wstecz/

    ilosc wypadkow
    40 065

    statystycznie wiec ilosc wypadkow na pojazd wynosi
    0,0016563060550978

    upraszczajac takie szanse ma kierowca, ze w danym roku spowoduje wypadek
    0,165 procent

    w kolejnym roku takie samo

    w kolejnym identyczne

    tow.ubezp natomiast przyjmuje swoje kryteria

    np. wyzsze dla "bezpiecznie jezdzacych" i jeszcze wyzsze dla
    "ryzykantow" czyli tych co mieli juz wypadek.

    > Tak. Z tym że nas to nie interesuje, bo liczymy prawdopodobieństwo, że
    > spowodujesz dwa wypadki w ciągu życia.

    i ile ci wyszlo?

    bo przypadkiem zauwazylem, ze sie tym w gimnazjum zajmuja :D

    http://www.matematyka.pl/6779.htm

    > Dokładnie jak z kostką - prawdopodobieństwo że wyrzucisz 6 jest 1/6.
    > Prawdopodobieństwo, że wyrzucisz dwie szóstki pod rząd jest 1/36.

    ale rzucajac trzyciesci razy /lat jazdy/ za kazdym razem masz 1/6 szansy
    na wypadek /w danym roku/

> [...]
    > spowodowania wypadku na które mamy wpływ - rzeczywiście
    > prawdopodobieństwo wypadku zależy od stylu jazdy i ogólnej "fantazji"

    mieszamy "osobnicze predyspozycje" do podejscia statystycznego.

    > Nie mniej _statystycznie_ problem tych co drugi raz mają wypadek jest
    > raczej marginalny

    realnie - byc moze, zalezy czy ostrozny czy ryzykant.

    vide KUBICA

    wedle twojego podejscia nie powinien miec juz zadnego wypadku do
    trzeciego pokolenia :D

    > w stosunku do postulatu czapy (w celu wyeliminowania
    > pojebów). Pomysł o tyle nieskuteczny, że wyeliminujesz tym jedynie
    > niewielki procent tych co powodują drugi wypadek.

    ....zanim spowoduja trzeci.

    niedostosowanych osobniczo do wspolistnienia w spoleczenstwie

    /jak KUBICA :D /

  • 50. Data: 2014-01-22 18:33:34
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > Wlasnie przyznalem, ze juz nie jestem.

    Możesz sobie tak mówić, ale kto by się przejmował gadaniem głupka?