  • 101. Data: 2014-01-24 12:59:07
    Temat: Re: Kierowcy mordercy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > dlatego napisalem
    >
    > "ale nie jedyna"

    Logika prowadzi do wniosku, że za morderstwo nie będzie kary śmierci.
    Dobrze mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2014-01-24 13:51:49
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Logika prowadzi do wniosku, że za morderstwo nie będzie kary śmierci.

    Nie za kazde.

    Czyli tak jak do tej pory.

    Za nieumyslne jest inaczej niz jak za z premedytacja.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 103. Data: 2014-01-24 15:06:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > On 24.01.2014 12:59, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    > Nie za kazde.
    >
    > Czyli tak jak do tej pory.
    >
    > Za nieumyslne jest inaczej niz jak za z premedytacja.

    Czyli przy umyślnym opłaca się pozabijać świadków?

    pzdr, Gotfryd

  • 104. Data: 2014-01-24 19:36:40
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > [...]
    >
    > Czyli przy umyślnym opłaca się pozabijać świadków?

    Srednio. Dostanie sie czape za morderstwo /swiadkow/ a nie za ucieczke
    powypadku.

    No chyba, ze zakladamy, ze zabijamy swiadkow swiadkow morderstw, a potem
    swiadkow swiadkow swiadkow morderstw...

  • 105. Data: 2014-01-24 19:45:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-24 19:36, hikikomorisan wrote:

    > Srednio. Dostanie sie czape za morderstwo /swiadkow/ a nie za ucieczke
    > powypadku.

    Myślę, że robi mu to zajebistą różnicę, za kogo konkretnie dostanie
    czapę;) HINT: Zabicie dodatkowego świadka w niczym jego sytuacji nie
    pogorasza a zmniejsza szansę ujęcia.

    Dobra EOT, bo widzę, że jednak za rzadko z szafy wychodzisz:P

    Shrek.

  • 106. Data: 2014-01-24 19:51:21
    Od: cumulonimbus <y...@b...upa>

    > Moment.
    > Jaką ma szansę na osobiste spotkanie się z ucieczką sprawcy
    > z miejsca wypadku z ofiarami w ludziach?

    Wydaje mi się, że większą, aniżeli w ogóle nie jeżdżąc po polskich
    drogach. ;)
    Jeszcze większą miałby wtedy szansę, znaleźć się w takiej sytuacji,
    która zasygnalizowała by mu "co by było gdyby". (gdyby nie refleks,
    gdyby nie fart, gdyby nie 100% dyspozycja etc.)

    Jak kto ma moim zdaniem ma na starcie wypaczony obraz (głownie przez
    media i brak refleksji) to mi się nie chce gadać i tyle.

    > Bo tu nie chodzi o zupełnie NIEŚWIADOMĄ akcję.
    > Teoretycznie możliwą lecz z nikłym prawdopodobieństwem
    > (na ogół dającym się ocenić) nieświadomą.

    Jedziesz autem wpada Ci pijaczek pod maskę, czujesz, że raczej może być
    trup bo jechałeś 80-90; u większości włącza się mniejsza lub większa
    panika. Mało kto działa w takiej sytuacji w pełni świadomie.
    I za ucieczkę (de facto - nie udzielenie pomocy, zaniechanie) większa
    kara niż np. skopanie na śmierć?
    c'mon, są chyba jakieś granice jak dyskusja może się potoczyć.

    Ogólnie już, żądanie żeby prawo (kara dla sprawcy) zawsze było idealnie
    adekwatne, proporcjonalne i porównywalne (do 'wagi' konkretnego czynów),
    to mrzonka. Dobrze się sprzedaje w ogłupiarni
    Prosty przykład: za zabójstwo 3 osób - czapa, za zabójstwo 3000 osób -
    czapa. No niesprawiedliwe!

    Zabicie 2 osób autem - 12 lat, zabicie 4 osób tyż 12 lat. No bo niestety
    maks. jest 12!
    Owszem można podnieść, ale wtedy trzeba, z szacunku dla logiki i
    poczucia sprawiedliwości, podnieść wszystkie kary za zbrodnie umyślne. W
    chuj.

    > To nie jest kwestia żądania kary śmierci za ucieczkę.
    > To jest kwestia proporcji w karze.
    > Jak już było - dla kierowców NIE BĘDĄCYCH SPRAWCAMI wobec
    > tych samych kierowców, będących sprawcami umyślnego czynu
    > (ucieczki).

    Przecież za ucieczkę jesteś traktowany jak nawalony obligatoryjnie
    (czyli 50% więcej do wyroku)
    Ten prosty fakt demoluje również opinię, że opłaca się uciec jeśli się
    jest na cyku.

    --

    signature