  • 1. Data: 2006-07-05 19:45:20
    Temat: Kaucja przy przedłużeniu umowy najmu
    Od: s...@w...pl (Darek)

    Witam wszystkich,

    Mam pewien problem związany z przedłużeniem umowy wynajmu mieszkania.
    Przy jej podpisaniu wpłaciłem kaucję w wysokości 800zł, która miała
    być zaliczona na poczet ostatniej opłaty miesięcznej. Przytoczę może
    odpowiedni fragment umowy najmu:

    "Najemca zobowiązuje się w dniu zawarcia umowy wnieść kaucję w
    wysokości 800zł, która zgodnie z ustaleniami stron zostanie zaliczona
    na poczet ostatniej opłaty miesięcznej za miesiąc lipiec 2006 roku"

    Byłem bardzo zadowolony z dodatkowej gotówki w związku z brakiem opłat
    w tym miesiącu, niestety tylko do momentu rozmowy z właścicielem.
    Twierdzi on bowiem, że przy aneksowaniu umowy (ma zostać przedłużona o
    dwa lata) kaucja nie zostanie zaliczona na poczet czynszu za lipiec, a
    dopiero za ostatni miesiąc przedłużonej umowy - czyli za lipiec 2008
    roku.

    Moje pytanie brzmi czy faktycznie ma rację. Oczywiście bardzo proszę
    również o wskazanie podstawy prawnej :)

    Pozdrawiam.
    Darek