  • 1. Data: 2006-08-14 13:39:07
    Temat: Kary umowne za zwłoki w realizacji przedmiotu umowy - budowa lokalu spółdzielczego
    Od: "Uniorek" <u...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich !

    Kupiłem mieszkanie własnościowe w spółdzielni mieszkaniowej na rynku
    pierwotnym - jeszcze się buduje (mieszkanie ma pow. 68 m2 i cenę 130 tys.)

    Inwestorem jest S.M. budowę realizuje inna firma budowlana.

    Ostatnio doszły do mnie ploty że budowa może się przeciągnąć nawet o
    miesiąc.

    W umowie (miedzy S.M. a moją osobą) o zakup lokalu jest punk:

    "W przypadku zwłoki wykonawcy w realizacji przedmiotu umowy Spółdzielnia
    wyegzekwuje od niego kary umowne i przekaże je Członkowi w wysokości
    proporcjonalnej do powierzchni użytkowej lokali. Powyższe dot. opóźnień
    budowy obiektu z winy wykonawcy robót."

    Jakie kwoty mogę egzekwować od spółdzielni - Stawkę umowną ustaloną miedzy
    firmą budowlaną a S.M. czy też jakieś odsetki karne wynikające z
    ustaw/rozporządzeń ??

    Mieszkanie kupiłem na kredyt - każdy miesiąc zwłoki w odbiorze kończy się
    dla mnie przesunięciem uruchomienia kredytu i spłacaniem samych odsetek od
    całej kwoty :o(

    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.