  • 1. Data: 2006-09-14 07:59:37
    Temat: Kanar Konduktor - Warszawa
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    Trafilem ostatnio na nietypowa kontrole,

    Chcialem podjechac z dworca Centralnego do Placu Zawiszy,
    wiec wsiadlem w warszawski zólto-czerwony autobus ZTMu, gdzie trafilem na
    kanara.

    Niewiele myslac dalem mu warszawska karte miejska i legitymacje uprawniajaca
    do znizki.

    Okazalo sie jednak ze na czas remontu jednego z tuneli, kolejowych "Koleje
    Mazowieckie"
    wynajely od warszawskiego ZTM autobusy zastepcze. A czlowiek którego
    wzialem za kanara jest konduktorem.

    Na podstawie wreczonych dokumentów wypisal mandat.
    Jedyna prosbe jaka mialem to by w miejscu uwagi pasazera wpisal ze autobus
    byl zle oznakowany (wygladal jak autobus ZTM). Konduktor odmówil wpisania
    tych danych do mandatu wiec ja odmówilem podpisania mandatu i tak sie
    rozstalismy.

    Po dwóch tygodniach przyszlo wezwanie do zaplaty z kopia mandatu a w miejscu
    podpisu informacja konduktora, ze zostalem pouczony o konsekwencjach jego
    niepodpisania.

    Teraz nie wiem co mam zrobic. Na pewno moge sie odwolac.
    Tylko czy przyznawac sie ze to faktycznie mnie skontrolowali, a moze skarzyc
    sie na zle oznakowany autobus,
    czy moze na niekompetencje konduktora który odmówil wpisania uwag pasazera
    na mandacie.

    Jesli ma ktos jakis pomysl lub podobne doswiadczenia bylbym wdzieczny za
    pomoc.
    Podobna z koleja nie jest tak latwo ale czy napewno?

    Tomek

  • 2. Data: 2006-09-14 08:03:14
    Temat: Re: Kanar Konduktor - Warszawa
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Fafara napisał(a):
    > Chcialem podjechac z dworca Centralnego do Placu Zawiszy,
    > wiec wsiadlem w warszawski zólto-czerwony autobus ZTMu, gdzie trafilem na
    > kanara.

    A przeczytałeś tablice z oznakowaniem linii?

    > Tylko czy przyznawac sie ze to faktycznie mnie skontrolowali, a moze skarzyc
    > sie na zle oznakowany autobus,

    Jeżeli był źle oznakowany to tak, ale wątpię.

    > czy moze na niekompetencje konduktora który odmówil wpisania uwag pasazera
    > na mandacie.

    Trzeba było samemu wpisać.

    KG

  • 3. Data: 2006-09-14 08:11:58
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    > A przeczytałeś tablice z oznakowaniem linii?

    po fakcie tak ale dalej uważam że to było niejasne

    > Jeżeli był źle oznakowany to tak, ale wątpię.

    tylko że im teraz tego nieudowodnie

    > Trzeba było samemu wpisać.

    Czyli jak rozumiem lepiej się niefatygować tylko odrazu zapłacić?

    Tomek

  • 4. Data: 2006-09-14 08:12:08
    Od: Grzegorz McCartney Olędzki <m...@p...onet.pl>

    Wszyscy na grupie pl.soc.prawo czytajcie uważnie, bo Tomasz Fafara pisze:
    > Chcialem podjechac z dworca Centralnego do Placu Zawiszy,
    > wiec wsiadlem w warszawski zólto-czerwony autobus ZTMu,

    Chyba MZA. ZTM nie ma na stanie żadnego autobusu. W tym tkwi Twój problem.

    > Okazalo sie jednak ze na czas remontu jednego z tuneli, kolejowych "Koleje
    > Mazowieckie"
    > wynajely od warszawskiego ZTM autobusy zastepcze. A czlowiek którego
    > wzialem za kanara jest konduktorem.

    Było o tym w gazetach, poszukaj, poczytaj - bo nie Ty pierwszy, nie ostatni,
    ale na amnestię nie ma co chyba liczyć.

    > Na podstawie wreczonych dokumentów wypisal mandat.

    Mandat?

    GO

  • 5. Data: 2006-09-14 08:26:04
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    > Chyba MZA. ZTM nie ma na stanie żadnego autobusu. W tym tkwi Twój problem.

    Racaj

    po googlałem troche, faktycznie to nie mandat tylko wezwanie do zapłaty.

  • 6. Data: 2006-09-14 08:30:34
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    "Tomasz Fafara" <w...@t...pl> schrieb

    > wynajely od warszawskiego ZTM autobusy zastepcze.

    ZTM nie ma autobusow.
    Na liniach ZTM kursuje tabor przewoznikow autobusowych.

    > Jedyna prosbe jaka mialem to by w miejscu uwagi pasazera wpisal ze
    autobus
    > byl zle oznakowany (wygladal jak autobus ZTM).

    Pomijajac to co powyzej - jak konkretnie wygladal,
    a jak powinien wygladac? Jakiego oznakowania
    mu brakowalo?

    hej

  • 7. Data: 2006-09-14 08:44:04
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    Widze ze nie ja jeden, artykul z gazety:
    http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3522530.htm

  • 8. Data: 2006-09-14 08:58:28
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    pocztytalem i chyba zaplace :)
    jak zwykle po kilka zlotych co pare miesiecy ... na znak dobrej woli :)

    biedny student
    Tomek

  • 9. Data: 2006-09-14 13:28:15
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Chyba MZA. ZTM nie ma na stanie żadnego autobusu. W tym tkwi Twój problem.

    > Było o tym w gazetach, poszukaj, poczytaj - bo nie Ty pierwszy, nie
    > ostatni,
    > ale na amnestię nie ma co chyba liczyć.

    338&a=46245747

    Moze ktos sprawdzic przepis, na podstawie ktorego jest wypisywany mandat?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 10. Data: 2006-09-14 14:19:09
    Od: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>

    A co by bylo gdyby ten sam konduktor KM, wsiadl do warszawskiej lini ZTM
    wystawil mi w ten sam sposób mandat?
    Dalej jestem w przegranej pozycji.
    Bezsensu.
    Tomek