  • 1. Data: 2006-09-13 20:17:52
    Temat: Praca - wypowiedzenie w przypadku lepszej oferty
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    Witam

    Jest taka sytuacja.
    Pracuje sobie osoba już miesiąc w dużym hipermarkecie.

    Jest na okresie próbnym, 3 miesięcznym.
    W tej chwili dostała lepsza ofertę, praca z którą chce wiąząc swa
    przyszłość, dużo ciekawsza przede wszystkim.
    Z tego co się dowiedziałem, na umowie którą posiada z jeszcze aktualnym
    pracodawcą, widnieje 2 tygodniowy okres wypowiedzenia stosunku pracy.

    Wypowiedzenie zostało dostarczone do dyrekcji firmy w piątek (8 wrzesień),
    wychodzi na to, że do 22 września pracownik musi jeszcze pracować dla tej
    firmy.

    No i tu rodzi się pytanie. Nową pracę ma zacząć za kilka dni.
    Co jeśli porzuci stanowisko pracy, poprostu nie przyjdzie do roboty a
    pójdzie do nowej.
    Czy dostanie świadectwo pracy od poprzedniego pracodawcy ?
    Czy ten może poprostu zgodnie z prawem nie wydać mu świadectwa, bo postąpił
    tak a nie inaczej.

    Ewentualnie jak może w tej chwili postąpić ta osoba, chcąc za kilka dni
    pójść do nowej pracy, bez żadnych
    konsekwencji.

    z pozdrowieniami
    Krzysztof Winnicki

  • 2. Data: 2006-09-13 20:23:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof Winnicki napisał(a):

    > Co jeśli porzuci stanowisko pracy, poprostu nie przyjdzie do roboty a
    > pójdzie do nowej.

    Dostanie art. 52 kp?

    > Czy dostanie świadectwo pracy od poprzedniego pracodawcy ?

    W każdym wypadku, najwyżej z art. 52 kp.

    > Czy ten może poprostu zgodnie z prawem nie wydać mu świadectwa, bo postąpił
    > tak a nie inaczej.

    Nie może. Może albo zignorować to że ktoś nie przychodzi do pracy, albo
    dać art. 52 kp. W obydwu wypadkach świadectwo pracy musi wydać.

    > Ewentualnie jak może w tej chwili postąpić ta osoba, chcąc za kilka dni
    > pójść do nowej pracy, bez żadnych
    > konsekwencji.

    Pacta sunt servanta.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-09-13 20:24:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

> [...]
    > Czy dostanie świadectwo pracy od poprzedniego pracodawcy ?
    > Czy ten może poprostu zgodnie z prawem nie wydać mu świadectwa, bo postąpił

    świadectwo pracy wydać mu musi
    pytanie czy wcześniej nie rozwiąże z nim umowy

    > Ewentualnie jak może w tej chwili postąpić ta osoba, chcąc za kilka dni
    > pójść do nowej pracy, bez żadnych
    > konsekwencji.

    porozumieć się z pracodawcą

    KG

  • 4. Data: 2006-09-13 20:24:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > pytanie czy wcześniej nie rozwiąże z nim umowy

    Co oczywiście nie zmienia tego że i tak świadectwo pracy będzie musiał
    wydać.

  • 5. Data: 2006-09-13 20:25:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Johnson napisał(a):
    > Pacta sunt servanta.

    od kiedy? ;)

    KG

  • 6. Data: 2006-09-13 20:25:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > od kiedy? ;)

    No nie pamiętam. Dawno miałem prawo rzymskie, ale to nie z prawa iluś
    tam tablic :) ?

  • 7. Data: 2006-09-14 06:39:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ewentualnie jak może w tej chwili postąpić ta osoba, chcąc za kilka dni
    > pójść do nowej pracy, bez żadnych
    > konsekwencji.

    "pojsc" na L4 :) tylko takie w ktorym nie bedzie zapisane ze pacjent musi
    lezec

  • 8. Data: 2006-09-14 09:29:10
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 13 wrz o godzinie 22:23, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > Dostanie art. 52 kp?

    No i co z tego?
    To nie świadectwo pracy z kilkoma czy kilkudziesięcioma latami pracy - nie
    ma obowiązku go nigdzie pokazywać jak nie będzie chciał - może nawet to
    świadectwo z dwu miesięcznym stażem podrzeć.
    I co mu panie zrobisz?

    --
    Herbi
    14-09-2006 11:29:00

  • 9. Data: 2006-09-14 09:53:42
    Od: "Rob" <b...@o...pl>

> [...]
    > ma obowiązku go nigdzie pokazywać jak nie będzie chciał - może nawet to
    > świadectwo z dwu miesięcznym stażem podrzeć.

    Podepne sie z pytaniem:
    jak juz bedzie mial to swiadectwo z dyscyplinarka z kilkoma -
    kilkodziesiecioma latami pracy, to co wtedy?
    Jakie konsekwencje w przyszlosci moga byc czegos takiego?
    Oczywiscie oprocz z gory przegranej pozycji przy szukaniu nowej pracy - gdy
    dzial rekrutacji owej to bedzie czytac.
    Pozdrawiam
    Anka

  • 10. Data: 2006-09-14 10:36:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

    > No i co z tego?

    To zależy :)

> [...]
    > ma obowiązku go nigdzie pokazywać jak nie będzie chciał - może nawet to
    > świadectwo z dwu miesięcznym stażem podrzeć.

    Nie zatrudnię?

    Tylko nie rozumiem czego ty od mnie chcesz. Ja tylko opisuje rzeczywistość.