    From: "Tomasz Fafara" <w...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kanar Konduktor - Warszawa
    Date: Thu, 14 Sep 2006 09:59:37 +0200

    Trafilem ostatnio na nietypowa kontrole,

    Chcialem podjechac z dworca Centralnego do Placu Zawiszy,
    wiec wsiadlem w warszawski zólto-czerwony autobus ZTMu, gdzie trafilem na
    kanara.

    Niewiele myslac dalem mu warszawska karte miejska i legitymacje uprawniajaca
    do znizki.

    Okazalo sie jednak ze na czas remontu jednego z tuneli, kolejowych "Koleje
    Mazowieckie"
    wynajely od warszawskiego ZTM autobusy zastepcze. A czlowiek którego
    wzialem za kanara jest konduktorem.

    Na podstawie wreczonych dokumentów wypisal mandat.
    Jedyna prosbe jaka mialem to by w miejscu uwagi pasazera wpisal ze autobus
    byl zle oznakowany (wygladal jak autobus ZTM). Konduktor odmówil wpisania
    tych danych do mandatu wiec ja odmówilem podpisania mandatu i tak sie
    rozstalismy.

    Po dwóch tygodniach przyszlo wezwanie do zaplaty z kopia mandatu a w miejscu
    podpisu informacja konduktora, ze zostalem pouczony o konsekwencjach jego
    niepodpisania.

    Teraz nie wiem co mam zrobic. Na pewno moge sie odwolac.
    Tylko czy przyznawac sie ze to faktycznie mnie skontrolowali, a moze skarzyc
    sie na zle oznakowany autobus,
    czy moze na niekompetencje konduktora który odmówil wpisania uwag pasazera
    na mandacie.

    Jesli ma ktos jakis pomysl lub podobne doswiadczenia bylbym wdzieczny za
    pomoc.
    Podobna z koleja nie jest tak latwo ale czy napewno?

    Tomek