  • 21. Data: 2010-01-26 18:13:46
    Temat: Re: Kananary
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Użytkownik nabazgrału:

    > przeciętny pasażer przeciw trzem dryblasom (często posiłkującymi się
    > jeszcze ochroną) jest kompletnie bez szans.
    >
    > Jedyne co ludzie powinni robić to filmować takie sceny (najlepiej w
    > HD), i koniecznie wrzucać na youtube.

    I narażać się na pozew za publikację wizerunku bez pozwolenia?

    --
    tbr

  • 22. Data: 2010-01-26 18:19:00
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Gruby Jendrek pisze:

    > A czy można użyć siły w samoobronie przeciwko kontrolerem którzy kogoś
    > nielegalnie uwięzili?

    Powiedz, ze chce Ci sie wymiotowac i musisz natychmiast opuscic autobus.
    Zacznij chrzakac i zbierac flegme w gardle i jak nie pozwola Ci przejsc
    na wypluj ja na jednego i zacznij zbierac na nowo ;)

    pozdr
    PG

  • 23. Data: 2010-01-26 18:21:19
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale kanar nie ma możliwości weryfikacji.

    To raczej problem kanara.

    pozdr
    PG

  • 24. Data: 2010-01-26 18:32:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    grzeda wrote:

    > To raczej problem kanara.

    raczej nas wszystkich w postaci kolejnej podwyzki cen biletow.

  • 25. Data: 2010-01-26 18:53:49
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Tiber" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Pytałem, bo na okołoprawnych opinie na temat są dosyć podzielone. Chyba
    > rzeczywiście jest tak jak mówisz, bo czytam teraz orzeczenie NSA w
    > takiej właśnie przedmiotowej sprawie i tam m.in. stoi:
    > "Jeżeli pasażer nie reguluje należności za przewóz, to osoba upoważniona
    > ma prawo zwrócić się do Policji o podjęcie czynności zmierzających do
    > ustalenia tożsamości podróżnego, ale pasażer może opuścić pojazd na
    > przystanku przed nadejściem Policji."
    >
    > No to wygląda na to, że mamy kiks prawny. Nawet chroniczny gapowicz w
    > najgorszym przypadku popełnia tylko wykroczenie. Żenujące.

    Wykroczenie? Czy raczej nie zastosowanie sie do przepisow/regulaminu
    wewnetrznych danej firmy?

  • 26. Data: 2010-01-26 18:58:44
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Nie mów hop. Kiedyś widziałem zapis, że jak gapowicz nie ma dokumentów,
    > to pojazd udaje się do najbliższej jednostki policji. I taka usługa była
    > płatna w cenniku.

    OK a co w takiej sytuacji:
    Jest osoba troche nierozgarnieta, nieuwazna. W czasie wsiadania do autobusu
    wypada jej bilet, kanar sprawdza bilety ow nieszczesnik naturalnie takowego
    nie ma. Teraz nie ma dokumentow i kanary wypraszaja z autobusu pasazerow i
    jada na zajezdnie czy komisriat, ow czlowiek jest bardzo nerwowy i uznaje to
    za probe porwania. Zaczyna "szalec" wybil szybe itp. Czy poniesie wowczas
    konsenwkencjie zniszczen?
    Czy wewnetrzne przepisy przewoznika moga stac wyzej nad konstytucja?
    Co to znaczy odwiesc na komisariat? Kanar nie ma chyba(?) prawa nikogo
    nigdzie odwozic bez jego woli nawet jak by to bylo napisane potezna czcionka
    przy wejscu do autobusu bo to niezgodne z konstytucja!

  • 27. Data: 2010-01-26 18:59:46
    Od: r...@m...com

    >   Nie mów hop. Kiedyś widziałem zapis, że jak gapowicz nie ma
    > dokumentów, to pojazd udaje się do najbliższej jednostki policji. I taka
    > usługa była płatna w cenniku.

    Autobus może i tak, ale tory tramwajowe nie koniecznie muszą biec obok
    komisariatu...

  • 28. Data: 2010-01-26 19:00:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > Wykroczenie? Czy raczej nie zastosowanie sie do przepisow/regulaminu
    > wewnetrznych danej firmy?

    Niekiedy to wykroczenie.

    art. 121
    § 1. Kto, pomimo nieuiszczenia dwukrotnie nałożonej na niego kary
    pieniężnej określonej w taryfie, po raz trzeci w ciągu roku bez zamiaru
    uiszczenia należności wyłudza przejazd koleją lub innym środkiem lokomocji,

    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2010-01-26 19:00:49
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > raczej nas wszystkich w postaci kolejnej podwyzki cen biletow.

    zartujesz... cena biletu nawet w 0.00001% nie ma nic wspolnego z
    gapowiczami... zwlaszcza, ze kazdy transport publiczny miejkski jest
    dotowany.

  • 30. Data: 2010-01-26 19:01:57
    Od: r...@m...com

    > I narażać się na pozew za publikację wizerunku bez pozwolenia?

    Masz rację.
    Film trzeba zgrać na pendrive i zanieść do kawiarenki internetowej.