    From: "tp_grupy_dyskusyjne" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kamerzysta/fotograf i prawo do zdjęć/filmu
    Date: Wed, 16 Feb 2011 18:16:01 +0100

    Witam,

    Przymierzam się powoli do własnego wesela i chciałbym znaleźć kamerzystę i
    fotografa, który nie będzie robił cyrków z wydaniem wszystkich materiałów,
    jakie wykona (łącznie z projektem nadruku na CD, okładki, itp) wraz z
    przekazaniem praw autorskich.

    Czy ktoś ma wzór takiej umowy lub samego oświadczenia o przekazaniu praw
    autorskich? Przy okazji mnie naszła taka wątpliwość - czy
    kamerzysta/fotograf może w ogóle wydać tylko jedną kopię filmu na DVD
    (pomijając ustalenia zawarte w umowie) i zastrzec sobie prawo autorskie jak
    również zabronić kopiowania lub rozpowszechniania takiej płyty? Pytam w
    kontekście tego, że po znajomych wiem, że często kamerzysta daje tylko 1
    kopię filmu, za inne każe płacić jak za zboże i jeszcze debilny wg mnie
    nadruk na płycie i okładce, że wszelkie prawa autorskie zastrzeżone a np.
    jak klienci potencjalni przyjdą to na lewo i prawo pokazuje poprzednie
    materiały - nawet jeśli prawa autorskie są jego, to czy może pokazywać
    komukolwiek film albo bardziej wizerunki osób na nim zarejestrowanych?

    Pozdrawiam
    tp