  • 11. Data: 2010-04-06 20:19:18
    Temat: Re: wyjazd zagranicę w czasie procesu
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    > KPK to nie obchodzi jak.
    > Ma wskazac adres do doreczen w kraju.
    > Jak to zrobi, jego sprawa. Skrzynke pocztowa, adres kolegi, adres
    > adwokata. Wszystko jedno.

    No, teraz zrozumiałem!
    Ale z tego wynika wyjątkowa prosta
    możliwość oszukiwania sądu: adres doręczeń
    to biuro adwokata. Gość na Tajwanie.
    Przychodzi wezwanie, adwokat wysyła
    mailem informacje o rozprawie klientowi.
    Klient załatwia sobie u miejscowego lekarza
    (w Azji to banał) zaświadczenie, że jest
    ciężko chory i faksuje je adwokatowi.
    A ten uzbrojony w ten papier idzie do sądu.
    Nieobecność oskarżonego usprawiedliwiona,
    wyznaczamy kolejną datę rozprawy,
    wystarczająco odległą, żeby oskarżony się
    wykurował (to w końcu "ciężka" choroba).
    Można w ten sposób sprawę przeciągać
    do przedawnienia. Bo nie sądzę, żeby sąd
    mógł jakoś sprawdzić prawdziwość orzeczenia
    lekarskiego na Tajwanie, a oskarżony jest na
    tyle chory, że nie jest nawet w stanie przylecieć
    do kraju.
    Cholera, powinni mi płacić za porady prawne :)

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5005 (20100406) __________

    http://www.eset.com

  • 12. Data: 2010-04-07 09:41:17
    Temat: Re: [KPK] wyjazd zagranicę w czasie procesu
    Od: "mi" <m...@o...pl>

    > Mam taką sytuację. Toczy się wobec mnie postępowanie karne przed sądem. Czyn
    > zagrożony karą do 5 lat.

    Swoim wyjazdem zachowasz właściwą postawę obywatelką i nie będziesz utrudniał
    hipokrycie w todze wydania jedynie słusznego wyroku skazującego. W sumie to
    powinniśmy każdego oskarżonego tak wysyłać. O ile sprawniej by sądownictwo karne
    pracowało, gdyby oskarżony nie przeszkadzał, nie? O ile więcej można by
    wyprodukować i poprzekładać papierków. Tylko ta cholerna obrona i głupcy
    domagający się prawdy psują całą piękną i wieczną koncepcję stalinowską.

    btw, z przyzwyczajenia pozdrawiam sędziowskie mendy. Poznałem tryby tej
    skretyniałej i skorumpowanej machiny oraz jej dyrygentów, więc będę żywił gorące
    uczucia dość długo.

    mi

  • 13. Data: 2010-04-07 18:03:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    hiphophurra pisze:

    > A ten uzbrojony w ten papier idzie do sądu.
    > Nieobecność oskarżonego usprawiedliwiona,

    Tak ci się tylko wydaje. Usprawiedliwia tylko zaświadczenie od lekarza
    sądowego w rozumieniu polskiej ustawy. Więc lekarz na Tajwanie to może
    tyle co nic.

    --
    @2009 Johnson

  • 14. Data: 2010-04-08 10:30:08
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    > Tak ci się tylko wydaje. Usprawiedliwia tylko zaświadczenie od lekarza
    > sądowego w rozumieniu
    > polskiej ustawy. Więc lekarz na Tajwanie to może tyle co nic.

    Czyli twierdzisz, że na Tajwanie nie ma
    lekarzy sądowych? Gwarantuje ci, że są a dostanie
    od nich papierka (w przypadku cudzoziemca)
    tym różni się od otrzymania papierka od zwykłego
    lekarza, że jest pewnie z 5 razy droższe ;)

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5008 (20100407) __________

    http://www.eset.com

  • 15. Data: 2010-04-08 11:59:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    hiphophurra pisze:

    > Czyli twierdzisz, że na Tajwanie nie ma
    > lekarzy sądowych?

    Twierdzę że nie umiesz czytać.

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2010-04-08 12:25:57
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> pisze:

    > Twierdzę że nie umiesz czytać.

    Ty zapewne podajesz co sąd *musi* uznać w myśl ustawy, on zapewne liczy
    na to co sąd *może* uznać (ale pewnie nie musi np. gdy "powątpiewa"
    chociażby na podstawie poprzednich "manewrów mogących wyglądać na wykręty").

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Długa nadzieja czyni chorym serce i jest szkodliwa dla myśli.

  • 17. Data: 2010-04-08 20:41:24
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

> [...]
    > myśl ustawy, on zapewne liczy na to co sąd *może*
    > uznać (ale pewnie nie musi np. gdy "powątpiewa"
    > chociażby na podstawie poprzednich "manewrów

    Z wypowiedzie wątkotwórcy zrozumiałem, że właśnie
    żadnych wykrętów wcześniej nie było.

    Na zdrowy rozsądek: skoro jestem zagranicą i ciężko
    zachorowałem to jakim cudem POLSKI lekarz sądowy
    może wystawić mi zaświadczenie o chorobie, skoro
    jestem akurat zagranicą. Takie zaświadczenie siłą
    rzeczy wystawić może wyłącznie miejscowy lekarz.
    Może być to oczywiście lekarz sądowy (dla wymiaru
    sprawiedliwości w danym kraju). Inna sprawa, że
    adwokat powinien iść z takim zaświadczeniem do
    polskiego lekarza sądowego i zażądać wystawienia
    w pełni już zgodnego z ustawą zaświadczenia. Z
    drugiej strony nie wiem, czy polski lekarz sądowy może
    cokolwiek wystawić wyłącznie na podstawie
    oświadczenia chorego i zaświadczenia z lekarza z
    innego kraju.

    Ogólnie jak napisałem: jest to wielka głupota KPK,
    którą zdemaskowałem.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5011 (20100408) __________

    http://www.eset.com

  • 18. Data: 2010-04-09 03:19:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hiphophurra wrote:

    > Ogólnie jak napisałem: jest to wielka głupota KPK,
    > którą zdemaskowałem.

    tylko nie peknij z dumy.

  • 19. Data: 2010-04-09 06:00:26
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "hiphophurra" <h...@g...pl> pisze:

> [...]
    > oświadczenia chorego i zaświadczenia z lekarza z
    > innego kraju.
    >
    > Ogólnie jak napisałem: jest to wielka głupota KPK,

    Czy ty potrafisz "oszacować" ile słów wymagałoby średnio dobre
    "ogólnoświatowe" uregulowanie sprawy i jak często musiałoby by
    być modyfikowane?

    Jak dla mnie to jest "ukryta logika" że podobne skomplikowane do
    "ogólnego i pełnego uregulowania" kwestie (mnóstwo krajów zwyczajów i
    praktyk, "zmian wiarygodności" o których dla MSZ lepiej jak *nie pisać*)
    które nie występowały zbyt często w praktyce sądów jest "ekonomiczniej"
    zostawiać do rozstrzygania "dobrej woli i zdrowemu rozsądkowi" sądów.

    Po za tym obstawiam że UE pewnie w ramach "regulowania co się da" pewnie
    coś "ogólnego wewnątrz unijnego" w tej sprawie "wysmaży".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Odpowiedzialność jest wygodna, spoczywa chętnie na takich, co są nietykalni.