    From: "hiphophurra" <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyjazd zagranicę w czasie procesu
    Date: Tue, 6 Apr 2010 22:19:18 +0200

    > KPK to nie obchodzi jak.
    > Ma wskazac adres do doreczen w kraju.
    > Jak to zrobi, jego sprawa. Skrzynke pocztowa, adres kolegi, adres
    > adwokata. Wszystko jedno.

    No, teraz zrozumiałem!
    Ale z tego wynika wyjątkowa prosta
    możliwość oszukiwania sądu: adres doręczeń
    to biuro adwokata. Gość na Tajwanie.
    Przychodzi wezwanie, adwokat wysyła
    mailem informacje o rozprawie klientowi.
    Klient załatwia sobie u miejscowego lekarza
    (w Azji to banał) zaświadczenie, że jest
    ciężko chory i faksuje je adwokatowi.
    A ten uzbrojony w ten papier idzie do sądu.
    Nieobecność oskarżonego usprawiedliwiona,
    wyznaczamy kolejną datę rozprawy,
    wystarczająco odległą, żeby oskarżony się
    wykurował (to w końcu "ciężka" choroba).
    Można w ten sposób sprawę przeciągać
    do przedawnienia. Bo nie sądzę, żeby sąd
    mógł jakoś sprawdzić prawdziwość orzeczenia
    lekarskiego na Tajwanie, a oskarżony jest na
    tyle chory, że nie jest nawet w stanie przylecieć
    do kraju.
    Cholera, powinni mi płacić za porady prawne :)

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5005 (20100406) __________

    http://www.eset.com