  • 131. Data: 2024-08-10 20:05:45
    Temat: Re: Jaworek
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zależy jak często korzystać by musiał. No ale dobra, może faktycznie nie
    > zwracałoby to aż tak uwagi.

    Powiedziałbym że i regularniej w nocy korzysta tym miej podejrzane.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 132. Data: 2024-08-12 11:05:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Aug 2024 14:10:39 +0200, Shrek wrote:

    > z twoich poprzednich wypowidzi, że można sobie wejść do urzędu i wyrobić
    > dokumenty na dowolną tożsamość.

    Jakbys nie robił paszportu przez ostatnie kilnanascie lat,
    to panstwo twoich odcisków nie ma, więc sprawdzic nie może.

    Jeśli wyrabiałeś, to jeden czy dwa odciski ma.
    Ale teraz nawet przy dowodzie osobistym pobierają komplet odcisków.

    Na ile cwany ten system dalej, to nie wiem.
    Przydzie ktos, powie że nazywa się Shrek i dowod zgubił,
    to czy sprawdzą czy sie odciski zgadzają? Powinni.

    A jak odcisków Shreka nie ma w bazie ... porównają z innymi,
    i zamkną, bo "pan nie jesteś Shrek, pan jesteś Jaworek" ?

    To wszystko i tak teoria przy możliwości "na Ukrainca".

    J.

  • 133. Data: 2024-08-12 11:29:05
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.08.2024 o 11:05, J.F pisze:

> [...]
    > i zamkną, bo "pan nie jesteś Shrek, pan jesteś Jaworek" ?
    >
    > To wszystko i tak teoria przy możliwości "na Ukrainca".

    Urzędowi nie wolno tworzyć bazy danych odcisków. Odciski się pobiera
    tylko po to, żeby nagrać w dowodzie osobistym.

    MJ

  • 134. Data: 2024-08-12 13:03:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 11:29, Michał Jankowski pisze:

    > Urzędowi nie wolno tworzyć bazy danych odcisków. Odciski się pobiera
    > tylko po to, żeby nagrać w dowodzie osobistym.

    Ale w wypadku Polaka przynajmniej można porównać z poprzednim
    dokumentem. W wypadku Ukraińca bez dokumentów już nie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 135. Data: 2024-08-12 14:21:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 11:29:05 +0200, Michał Jankowski wrote:

    > Urzędowi nie wolno tworzyć bazy danych odcisków. Odciski się pobiera
    > tylko po to, żeby nagrać w dowodzie osobistym.

    Obawiam się, że te odciski trafiają do PESEL.

    Inaczej to by nie miało większego sensu.

    A jeszcze - dokumenty wytwarza PWPW, i prawdopodobnie oni wpisują w
    chipy te dane.
    Czyli muszą do nich jakoś z urzędu dotrzeć. A urząd chyba nic/niewiele
    do nich wysyła - biorą z bazy.

    J.

  • 136. Data: 2024-08-12 14:24:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 13:03:46 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale w wypadku Polaka przynajmniej można porównać z poprzednim
    > dokumentem. W wypadku Ukraińca bez dokumentów już nie.

    Nie można, jeśli zagubiony :-)

    Chyba, ze jednak gdzies jeszcze są, poza samym chipem w dokumentem :-)

    A tych dokumentach, to one są jawne, czy jakos zaszyfrowane, albo choć
    podpisane kluczem publicznym?

    Różni tacy nie złamali jeszcze tych zabezpieczeń?

    J.

  • 137. Data: 2024-08-12 14:39:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 14:21, J.F pisze:
    > Obawiam się, że te odciski trafiają do PESEL.

    Oczywiście. Pracownicy są na pendrivach to przesyłają, bo im ustawa
    zabrania.

    > Inaczej to by nie miało większego sensu.

    Bo?

    > A jeszcze - dokumenty wytwarza PWPW, i prawdopodobnie oni wpisują w
    > chipy te dane.
    > Czyli muszą do nich jakoś z urzędu dotrzeć. A urząd chyba nic/niewiele
    > do nich wysyła - biorą z bazy.

    Jak sobie technicznie wyobrażasz znalezienie odpowiedniego w bazie? Po
    prostu pytam, jakby taka baza istniała :-) Bo jest przestępców i jej
    przeszukanie trwa długawo, o to nie jest zbyt obszerny zbiór. Pytam o
    porównywanie jakiegoś dowodowego śladu z bazą, a nie sprawdzenie,. czy
    Twój palec jest podobny do Twojego, bo to inna skala problemu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 138. Data: 2024-08-12 14:44:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.08.2024 o 14:24, J.F pisze:
> [...]
    > jawne, czy jakos zaszyfrowane, albo choć podpisane kluczem
    > publicznym? Różni tacy nie złamali jeszcze tych zabezpieczeń?

    A cóż to za problemy wobec obywatela Ukrainy, którego danych w PESEL
    nawet nie mamy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 139. Data: 2024-08-12 14:55:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Aug 2024 14:39:37 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Oczywiście. Pracownicy są na pendrivach to przesyłają, bo im ustawa
    > zabrania.

    Pracownicy przeciez na komputerze "wpiętym w system" pracują.
    A co ten komputer robi, to

    > Bo?

    Skanować te odciski i co? Na pendrive do PWPW wysłać?
    I nie skorzystać z okazji? Takie rzeczy to tylko w GB :-)

    Ustawa nie pozwala? To zmienimy ustawę :-)

    > Jak sobie technicznie wyobrażasz znalezienie odpowiedniego w bazie? Po
    > prostu pytam, jakby taka baza istniała :-)

    No jak to jak - wyszukaj rekordy z ustawioną flagą "wyprodukować
    dokumenty". Bo co, e-mailem wysyłają?

    A baza ... najsensowniej wydaje mi sie PESEL.

    Ale czy nie musimy jeszcze mieć bazy paszportów dla Schengen?

    A teraz weź jeszcze tych uchodźców - od nich odciski pobieramy i
    zapamiętujemy ... gdzie ?

> [...]
    > porównywanie jakiegoś dowodowego śladu z bazą, a nie sprawdzenie,. czy
    > Twój palec jest podobny do Twojego, bo to inna skala problemu.

    No to wyszukujesz szybko takie podobne, a potem szczegółowo sprawdzasz
    te wyszukane :-)

    Ale jeśli to za duży kłopot, to może i faktycznie w urzędzie nie
    sprawdzają, czy odciski Nowaka, co przyszedł po nowy dowód, nie pasują
    do kogoś innego :-)

    J.

  • 140. Data: 2024-08-12 15:29:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Obawiam się, że te odciski trafiają do PESEL.

    No bez jaj, naprawdę nie wolno tworzyć bazy danych odcisków wszystkich
    obywateli.

    I oczywiście możesz założyć, że rząd kłamie i wszyscy urzędnicy są w
    zmowie, ale przecież też wtedy nie ujawnią takiego przekrętu z powodu
    jakiegoś Jaworka.

    MJ