  • 1. Data: 2005-02-22 06:13:30
    Temat: Jakie skutki niesie zameldowanie lokatora na stale?
    Od: pjfox <pjfox@"nospam"poczta.onet.pl>

    Witam.
    Pytanie jak w temacie.
    Lokator z pewnych wzgledow, chce abym go z zona zameldowal na stale w domu ktory mu
    wynajmuje
    (mala wioska w bieszczadach). Dom wynajmuje bo na stale przebywam w miescie, i dom
    stalby pusty.
    Na razie mieszkaja sobie od 2 miesiecy i jestem zadowolony.
    W prosbie o zameldowanie na stale rodzi sie u mnie obawa - jakie prawa nabywa taki
    lokator?

    Mamy spisana umowe najmu wraz z zameldowaniem tymczasowym - umowa jest tak
    skonstruowana
    ze jest wazna przez rok, i jesli nie bedzie zadnych uchybien, przedluzy sie
    automatycznie o nastepny
    rok, potem wygasa.
    Meldunek tymczasowy jest na razie na rok, po roku go przedluze.

    Mozna w jakis sposob sie zabezpieczyc przed negatywnymi skutkami takiego stalego
    zameldowania?
    Spisac umowe? ze w momencie gdy wystapia jakies uchybienia, to lokator MUSI sie
    wymeldowac -
    oczywiscie z zachowaniem terminu wypowiedzenia umowy itd.
    Jak z egzekwowaniem jego praw do zamieszkania?
    Ja jestem wlascicielem w/w domu, ale faktycznie przebywam w innym miejscu na stale,
    tam pracuje i
    tam mieszkam (i co ciekawe nie jestem tam zemeldowany tymczasowo (-: ), tak wiec
    domem opiekuje
    sie lokator, on placi rachunki, podatek itd.- oczywiscie jako ja (moje nazwisko
    widnieje na rachunkach) -
    czy w ten sposob nie nabiera 'jakis' wiekszych praw do zamieszkiwania - w sensie -
    utrudnienia jego
    usuniecia z domu?
    Jest w stanie wykazac, ze np. nie ma sie gdzie przeprowadzic itd?

    --
    pozdrawia was pjfox
    ten co sie usmiecha inaczej... (-:

  • 2. Data: 2005-02-22 06:13:32
    Od: pjfox <pjfox@"nospam"poczta.onet.pl>

    Aha i bym zapomnial
    Czy lokator ze stalym meldunkiem moze sam kogos zameldowac?

    pozdro
    pj

  • 3. Data: 2005-02-22 21:51:32
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 22/02/2005 07:13, pjfox wrote :
> [...]
    utrudnienia jego
    > usuniecia z domu?
    > Jest w stanie wykazac, ze np. nie ma sie gdzie przeprowadzic itd?

    Żadnych. Z zameldowania nie wynikają żadne uprawnienia. Co więcej nie
    zameldowanego (czy z wygaśniętym zameldowaniem) nie jest łatwiej
    wyeksmitować niż zameldowanego (na stałe lub czasowe).
    I wreszcie jeśli fizycznie mieszka, to na Tobie spoczywa obowiązek
    zameldowania -- pod rygorem grzywny.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the